supersam Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Co o nich sądzicie, ktoś miał z nimi styczność może używał. Czy warto za tą cenę, może jakieś alternatywne korby w podobnej cenie? http://www.shop.veloart.pl/Extralite_E_Bones_W-356.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Choruję na nią już od jakiegoś dłuższego czasu Extralite robi świetne części więc wydaję mi się że korba tez powinna być ok, ale nigdy jej nie widziałem na żywo. W Polsce jest ich bardzo mało, o ile są... Spróbuj podpytać na light-bike.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Że niby ponad 1,5 kafla za korbę i drzeć to łańcuchem?Co to to nie! Korba owszem bardzo estetyczna,wyrafinowana i lekka,ale jak dla mnie "na oko" wydaje się za delikatna.Pewnie jest wporzo,ale ja bym takiej nie kupił,pewnie dlatego,ze nie mam tyle kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Zobaczymy, we wrześniu będą fundusze więc może się skusze. Może do tego czasu znajdę coś równie ciekawego. A puki co, trzeba chyba poszukać jakiś opinii w necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Zazwyczaj mówią tak ci których na coś nie stać. Przemyśl też coś bardziej popularnego, może XX. Poszukaj informacji na ww bądź mtbr może coś ktoś skrobnął... . P.S. Nie wątpię w to ale... dobrze by było gdyby owa korba nie była wisienką na torcie i nie odstawała za bardzo od reszty osprzętu. P.S.S. Zapytaj tego Pana czy na niej jeździ http://www.forumrowe...lite-e-bones-w/ Tu masz coś na jej temat http://weightweenies...pic.php?t=40210 http://translate.goo...hp%3Ft%3D160884 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 XX ale to pod 10 z tyłu, a ja zostaje przy 9. Chociaż też można by kupić, sprzedać zębatki i jakieś inne zamontować No cóż przy wymianie części na nowe zawsze będzie coś odstawać od reszty, klasą. Niestety kasy nie mam tyle żeby wszystko naraz wymienić, po kolei i jak są fundusze kupuje. Zapytam się posiadacza, może coś napisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 W XXie są tylko pod 10 ale wydaję mi się że powinno grać z łańcuchem pod 9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Całkiem możliwe że by dobrze działało, w sumie szerokość niewiele mniejsza jest łańcuchów 10 co do 9. Też ciekawa opcja tylko że nie wiem jak by mi się jeździło 2x9. Czy przełożenia by mi odpowiadały. W sumie z najmniejszej koronki w korbie korzystam sporadycznie ale czasami się przydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Extralite wymaga firmowego suportu, do xx'a pasuje gxp srama/truvativa, co może ale nie musi mieć znaczenia. Extralite kosztuje sporo bez zębatek, xx sporo mniej z zębatkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 No właśnie już z tym suportem to mały problem gdyby się sypną, więc raczej bym szedł w kierunku xx. Tylko jaka przednia przerzutka by była dobra do tej korby w połączeniu z grip shift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 No jak to jaka? XX? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Ta tylko że ona kosztuje jakieś 420 zł, trochę za dużo, max na przednią to ja mogę wydać 300 wiec raczej X.0. Chyba że jest jakaś inna alternatywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 No to wydajesz 1300 na drogą korbę a przerzutka za 360 jest dla ciebie mega droga? Trochę dziwne jak dla mnie. X-0 jest jakieś 50-60zł tańsze, więc prawie tyle co nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Chodzi o to że mam wyznaczony pewien budżet w który chce się zmieścić i nie mam zamiaru go przekraczać, nawet jeżeli jest to głupie 50zł Trochę poczytałem i ultegra bądź dura ace przednia przerzutka też będzie śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele477 Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Chodzi o to że mam wyznaczony pewien budżet w który chce się zmieścić i nie mam zamiaru go przekraczać, nawet jeżeli jest to głupie 50zł Trochę poczytałem i ultegra bądź dura ace przednia przerzutka też będzie śmigać tylko czy masz ramę przystosowaną pod dolny ciąg linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Akurat w moim corratec jest linka dołem prowadzona więc niema z tym problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 tylko czy masz ramę przystosowaną pod dolny ciąg linki A nawet gdyby byl gorny to nie ma to znaczenia, sa rozne patenty umozliwiajace stosowanie przerzutek szosowych w ramach z gornym ciagiem. Zobaczymy jak sie temat rozwinie bo podaza w zupelnie innym kierunku niz jego tytul (do zmiany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Jedyne co według mnie nie przemawia za XXem to niestandardowy rozstaw śrub w zębatkach, przez co cena samych zębatek jest jeszcze dosyć wysoka. A może spójrz na korby Rotora. Będzie ciężej od XX ale bardziej oryginalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 No właśnie rozstaw w xx to chyba 120/80 więc pewno ciężko z zamiennikami tańszymi niż oryginalne zębatki xx, jeżeli takowe zamienniki są. Jest jeszcze X.0 ale nie wiem jaki ma rozstaw. Rotor ciekawa propozycja, w sumie teraz szukam korb z 2 blatami, może jakieś inne propozycje do 1500zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Xtr popada w niełaskę? Przecież to też topowa korba, "tylko" od masowego producenta. Może nowy xtr jest wymuszony przez konkurencję ale czy nowym komponentom coś można zarzucić? Korba jest niepozorna, pospolicie srebrna - ale czy ma to znaczenie? Zależy co się ceni. Poprzednia była brzydalem, ale działała u mnie pierwszorzędnie. To że nie jest lżejsza od konkurencji? A może Japońce z jakiegoś powodu jednak stawiają na metal zamiast kompozytu? Przez to jest wszechstronniejsza, uniwersalniejsza wg mnie niż plastikowy sram xx. Jest jeszcze race face, firma miała zostać zlikwidowana, ale jakaś dobra dusza uratowała ją. Rf ma całą gamę korb, kompozytowych i aluminiowych, do xc, am, enduro, kolorowych i tradycyjnych. http://raceface.com/components/cranks/ Jest też fsa, które od dawna w mtb stosuje kompozyt. Kupiłem używkę, podziobana przez użytkowanie, ale nic poza tym jej nie dolega. I dogaduje się z popularnymi suportami nie tylko firmowymi. http://www.fullspeedahead.com/category_list/35/CRANKSETS slk na żywo robi świetne wrażenie Jest jeszcze middleburn, jak ma być coś hajendowego i rzadko spotykanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Nad xtr też myślę, race face nowe w polsce mają wysokie ceny, fsa to tylko używka bo nowe to też ceną zabijają, trochę tego jest do wyboru a do września chce rozważyć wszystkie opcje jakie są dostępne i wybrać. Co do xtr to ładne są i bez świrowania z karbonem lżejsze od xx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Gdybyś był zainteresowany to będę sprzedawał lekko używana korbe xx. Sent from my HTC Magic using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Lekko używana to znaczy ile ma zrobione km i jakie zębatki 42/28 czy 39/26 i jaka cena? bo byłby zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 A tam... każdy pyta ile km, ile km, jeden zrobi 3000km i sprzęt będzie do kosza a inny tyle samo i będzie wyglądał jak nowy... 42/28... zrobię zdjęcia to zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Kolejny odcinek bardzo fajnego serialu testów sztywności korb szosowych, co prawda, ale w większości przypadków daje się całkiem trafnie odnieść do podobnych wersji MTB. Test z 26 maja 2011, testowane: 1. Ax Lightness Morpheus 2. Campag Record UT 3. Easton EC90 4. EE 5. Extralite QRC 6. Extralite QRC2 7. FSA K-Force Light 8. FSA SLK-Light 9. Kcnc Ktype 10. Lightning SL 11. Lightning HD 12. PMP MicroII 13. Rotor 3d 14. Shimano Dura Ace 15. Sram Red 16. Storck Powerarm SL 17. Stronglight Fission 18. Stronglight X-wing 19. Thm Clavicula 20. Tune Fast Foot 6pack 21. Zipp Vuma quad Większość odpowiedników MTB lekko przekracza dwukrotnie twój budżet, ale skoro dopuszczasz używki, to... Mój wirtualny "all-around" faworyt: FSA SL-K. Przeważnie w każdej recenzji największą jej zaletą okazuje się być sztywność lub stosunek cena/sztywność. I zwykle minusów, może oprócz ceny, nie uświadczysz. Konstrukcja, bez większych zmian, jest już długo na rynku. Idealna byłaby z BB30. Najbardziej korzystny stosunek waga/cena mają pewnie Lightning. http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=551676 http://luckynino.blogspot.com/2009/03/lightning-carbon-cranksbb.html Z drugiej strony, zębatki XTR i XX zapewniają idealną pracę łańcucha. jeden zrobi 3000km i sprzęt będzie do kosza a inny tyle samo i będzie wyglądał jak nowy... Tak można powiedzieć o czasie użytkowania, raczej nie o przebiegu. Chyba, że chodzi tylko o wygląd ramion korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.