Skocz do zawartości

[korby] 2x do 1500zl, propozycje


supersam

Rekomendowane odpowiedzi

Choruję na nią już od jakiegoś dłuższego czasu :)

 

Extralite robi świetne części więc wydaję mi się że korba tez powinna być ok, ale nigdy jej nie widziałem na żywo.

W Polsce jest ich bardzo mało, o ile są...

Spróbuj podpytać na light-bike.com :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby ponad 1,5 kafla za korbę i drzeć to łańcuchem?Co to to nie! :whistling: Korba owszem bardzo estetyczna,wyrafinowana i lekka,ale jak dla mnie "na oko" wydaje się za delikatna.Pewnie jest wporzo,ale ja bym takiej nie kupił,pewnie dlatego,ze nie mam tyle kasy ;):rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj mówią tak ci których na coś nie stać. whistling.gif

Przemyśl też coś bardziej popularnego, może XX.

Poszukaj informacji na ww bądź mtbr może coś ktoś skrobnął... .

 

 

P.S.

Nie wątpię w to ale... dobrze by było gdyby owa korba nie była wisienką na torcie i nie odstawała za bardzo od reszty osprzętu. icon_wink.gif

 

P.S.S.

Zapytaj tego Pana czy na niej jeździ

http://www.forumrowe...lite-e-bones-w/

Tu masz coś na jej temat

http://weightweenies...pic.php?t=40210

http://translate.goo...hp%3Ft%3D160884

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XX ale to pod 10 z tyłu, a ja zostaje przy 9. Chociaż też można by kupić, sprzedać zębatki i jakieś inne zamontować :wacko: No cóż przy wymianie części na nowe zawsze będzie coś odstawać od reszty, klasą. Niestety kasy nie mam tyle żeby wszystko naraz wymienić, po kolei i jak są fundusze kupuje. Zapytam się posiadacza, może coś napisze :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe że by dobrze działało, w sumie szerokość niewiele mniejsza jest łańcuchów 10 co do 9. Też ciekawa opcja tylko że nie wiem jak by mi się jeździło 2x9. Czy przełożenia by mi odpowiadały. W sumie z najmniejszej koronki w korbie korzystam sporadycznie ale czasami się przydaje :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że mam wyznaczony pewien budżet w który chce się zmieścić i nie mam zamiaru go przekraczać, nawet jeżeli jest to głupie 50zł :icon_confused: Trochę poczytałem i ultegra bądź dura ace przednia przerzutka też będzie śmigać :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że mam wyznaczony pewien budżet w który chce się zmieścić i nie mam zamiaru go przekraczać, nawet jeżeli jest to głupie 50zł :icon_confused: Trochę poczytałem i ultegra bądź dura ace przednia przerzutka też będzie śmigać :rolleyes:

 

tylko czy masz ramę przystosowaną pod dolny ciąg linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czy masz ramę przystosowaną pod dolny ciąg linki

A nawet gdyby byl gorny to nie ma to znaczenia, sa rozne patenty umozliwiajace stosowanie przerzutek szosowych w ramach z gornym ciagiem.

 

Zobaczymy jak sie temat rozwinie bo podaza w zupelnie innym kierunku niz jego tytul (do zmiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co według mnie nie przemawia za XXem to niestandardowy rozstaw śrub w zębatkach, przez co cena samych zębatek jest jeszcze dosyć wysoka.

 

A może spójrz na korby Rotora. Będzie ciężej od XX ale bardziej oryginalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie rozstaw w xx to chyba 120/80 więc pewno ciężko z zamiennikami tańszymi niż oryginalne zębatki xx, jeżeli takowe zamienniki są. Jest jeszcze X.0 ale nie wiem jaki ma rozstaw. Rotor ciekawa propozycja, w sumie teraz szukam korb z 2 blatami, może jakieś inne propozycje do 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xtr popada w niełaskę? Przecież to też topowa korba, "tylko" od masowego producenta.

Może nowy xtr jest wymuszony przez konkurencję ale czy nowym komponentom coś można zarzucić?

Korba jest niepozorna, pospolicie srebrna - ale czy ma to znaczenie? Zależy co się ceni. Poprzednia była brzydalem, ale działała u mnie pierwszorzędnie. To że nie jest lżejsza od konkurencji? A może Japońce z jakiegoś powodu jednak stawiają na metal zamiast kompozytu? Przez to jest wszechstronniejsza, uniwersalniejsza wg mnie niż plastikowy sram xx.

 

Jest jeszcze race face, firma miała zostać zlikwidowana, ale jakaś dobra dusza uratowała ją. Rf ma całą gamę korb, kompozytowych i aluminiowych, do xc, am, enduro, kolorowych i tradycyjnych.

 

http://raceface.com/components/cranks/

 

Jest też fsa, które od dawna w mtb stosuje kompozyt. Kupiłem używkę, podziobana przez użytkowanie, ale nic poza tym jej nie dolega. I dogaduje się z popularnymi suportami nie tylko firmowymi.

 

http://www.fullspeedahead.com/category_list/35/CRANKSETS

 

slk na żywo robi świetne wrażenie :)

 

Jest jeszcze middleburn, jak ma być coś hajendowego i rzadko spotykanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad xtr też myślę, race face nowe w polsce mają wysokie ceny, fsa to tylko używka bo nowe to też ceną zabijają, trochę tego jest do wyboru a do września chce rozważyć wszystkie opcje jakie są dostępne i wybrać. Co do xtr to ładne są i bez świrowania z karbonem lżejsze od xx :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny odcinek bardzo fajnego serialu testów sztywności korb szosowych, co prawda, ale w większości przypadków daje się całkiem trafnie odnieść do podobnych wersji MTB.

Test z 26 maja 2011, testowane:

1. Ax Lightness Morpheus

2. Campag Record UT

3. Easton EC90

4. EE

5. Extralite QRC

6. Extralite QRC2

7. FSA K-Force Light

8. FSA SLK-Light

9. Kcnc Ktype

10. Lightning SL

11. Lightning HD

12. PMP MicroII

13. Rotor 3d

14. Shimano Dura Ace

15. Sram Red

16. Storck Powerarm SL

17. Stronglight Fission

18. Stronglight X-wing

19. Thm Clavicula

20. Tune Fast Foot 6pack

21. Zipp Vuma quad

 

Większość odpowiedników MTB lekko przekracza dwukrotnie twój budżet, ale skoro dopuszczasz używki, to...

 

Mój wirtualny ;) "all-around" faworyt: FSA SL-K.

Przeważnie w każdej recenzji największą jej zaletą okazuje się być sztywność lub stosunek cena/sztywność. I zwykle minusów, może oprócz ceny, nie uświadczysz. Konstrukcja, bez większych zmian, jest już długo na rynku.

Idealna byłaby z BB30.

 

Najbardziej korzystny stosunek waga/cena mają pewnie Lightning.

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=551676

http://luckynino.blogspot.com/2009/03/lightning-carbon-cranksbb.html

 

Z drugiej strony, zębatki XTR i XX zapewniają idealną pracę łańcucha.

 

jeden zrobi 3000km i sprzęt będzie do kosza a inny tyle samo i będzie wyglądał jak nowy...

Tak można powiedzieć o czasie użytkowania, raczej nie o przebiegu. Chyba, że chodzi tylko o wygląd ramion korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...