Skocz do zawartości

[opony] Czym zastąpić serię w Levelu A2 ?


MartinH

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że nie jestem zadowolony z fabrycznych gum w Krossie (ciężkie, duże opory), a pozatym tył się już kończy, jestem przed wyborem kupna jakiegoś nowego kompletu. Rozmiar jaki mnie interesuje to 2.1-2.2, przeznaczenie to w wiekszości asfalt, ale to tylko ze względu na dojazdy do pracy, główne przeznaczenie to teren; szuter, piach itp.

Moje typy to Schwalbe Smart Sam 2.1, Continental Race King 2.2, i Kenda Karma Kevlar 2.2 (jako jedyna nie jest drutówką).

Chyba, że macie jakieś inne typy, opona ma być do XC (fajnie jakby miała też niskie opory na asfalcie), waga max. 600-650 g i cena kompletu do 120 zł.

Jeszcze jedne pytanie jak wygląda prawdopodobieństwo złapania gumy drutówka vs. zwijana ?

Napisano

mam race kingi 2.0 i na asfalcie się na nich super jezdzi, przy odpowiednim cisnieniu. Co do wytrzymałosc; zwijany rodzaj to opona typowa dla terenu, gdzie jest minimalne prawdopodobieństwo spotkania szkła np., drut jest bardziej odporny na przebicia niz opona zwijana. Kolejną roznica jest waga ale w przypadku RK jest ona bardo niska jak na opone drutową. Tak więc na twoje warunki lepszym rozwiązaniem byłby drut, po 2,5k przebiegu na RK złapałem tylko jednego kapcia, wszedł mi drut o długosci 8cm :icon_mrgreen: a z opony wystawało zaledwie 2mm, z dętki się zrobiło sitko :teehee:

Napisano

Równiez posiadam KROSS'a A2 XT 2009 i również stałem przed tym samym wyborem jakieś 2 tygodnie temu i kupiłem CONTINENTALRace King 2.2 zwijane. Oponki naprawdę super- przez kamienie i szuter idą jak czołg i to naprawdę bardzo lekko idzie. Na asfalcie równiez się bardzo dobrze prowadzą- niskie opory toczenia.

 

 

Zdecodowanie polecam Race King 2.2 BS tyle że ja za komplet dałem ok. 200zł

 

 

 

pozdrawiam

Napisano

Ja mam race kingi 2.2 w wersji drut za 50zł sztuka i również polecam :) w terenie dają radę, zrobiłem na nich 283km, ostatnio troche po szosie śmigałem i na opory nie narzekam, jest super, naprawdę dobrze mi się na nich jeździ, mam porównanie do paru innych droższych oponek i stwierdzam że RK wygrywa w stosunku cena-jakość, małym minusem jest trzymanie boczne, kosztem małych oporów ;) na pewno jak zamienisz stockowe kloce na te to poczujesz różnicę, pozdrawiam :)

Napisano

Jako, że nie jestem zadowolony z fabrycznych gum w Krossie (ciężkie, duże opory), a pozatym tył się juz konczy

A czy ktos z Was stosuje taki myk, ze jak tyl juz jest lekko zjechany to przekladacie opony tyl na przod??? I czy taki zabieg ma sens???

Napisano

Jestem pewien że Twoje zęby marpoku lepiej wolą na przodzie opone w lepszym stanie niż z tyłu ^^

Martinh, zdaj relacje w testach jak już pojeździsz troche na tych RK i mam nadzieje że to będzie dla Ciebie dobry wybór ;)

Napisano

Nie zawiedziesz się. Moje pierwsze poważniejsze opony to RK 2.2, kupowane z przeznaczeniem na szuter i trawę - wiadomo, podlasie, i to w dodatku ta bardziej płaska część. Po zmianie na nowo odkrywam przyjemność śmigania po okolicznych lasach. Na suche i twarde trasy świetne. Im więcej wody w podłożu pod kołem tym mniej przyjemnie, więc bierz zawsze na to poprawkę - zapychają się momentalnie, czyszczą nierewelacyjnie. Ale nie można mieć wszystkiego;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...