Skocz do zawartości

[obręcz] czy kwalifikuje się do wymiany?


frost666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niestety nie wiem czy zjawisko to występuje od nowości, ale wydaje mi się, że nie( lakier jest w pewnym punkcie lekko naderwany); w przednim jest idealnie gładko, ale ten tyŁ mi sie nie podoba;/Porównywałem z inną obręczą, i też w jednej mam podobnie, ale jednak w sporo mniejszym stopniu niż "tu". Obręcz nie ma szpary, ma za to tak jak widać na zdjęciu - mocno nierówno spasowane ścianki.

 

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/809/dscn2311dm.jpg/

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/687/dscn2315s.jpg/

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/14/dscn2316z.jpg/

Napisano

Te nacięcia są tylko na bocznych ściankach czy całej obręczy?

Tak czy inaczej jak sobie wyobrażasz stosowanie hamulców v-b na takich ściankach?... :icon_mrgreen:

Napisano

Nie ryzykowałbym na tym jazdy zwłaszcza po naszych drogach. Takie coś nie jest zjawiskiem normalnym i jeśli jest od nowości to nie wiem jak ktoś takie bubel sprzedaje a jeśli stało się w trakcie jazdy to jest to wada fabryczna więc tym bardziej na złom!!

 

Gdyby była pod V-ki to dylemat miałbyś z głowy.

Napisano

Te nacięcia są tylko na bocznych ściankach czy całej obręczy?

Tak czy inaczej jak sobie wyobrażasz stosowanie hamulców v-b na takich ściankach?... :icon_mrgreen:

 

 

Trudno powiedzieć, bo jest naklejka, ale pod palcami nic nie czuć, lecz naklejka w miejscu łączenia dostała małego bąbla- jesli to ma jakieś znaczenie.

Napisano

Nie ryzykowałbym na tym jazdy zwłaszcza po naszych drogach. Takie coś nie jest zjawiskiem normalnym i jeśli jest od nowości to nie wiem jak ktoś takie bubel sprzedaje a jeśli stało się w trakcie jazdy to jest to wada fabryczna więc tym bardziej na złom!!

 

Gdyby była pod V-ki to dylemat miałbyś z głowy.

 

Trudno powiedzieć, czy jest od nowości - kupiłem używany rower i teraz mam takie zagwozdki; tym bardziej sprawa jest ryzykowna, gdyż ważę ok.97kg.

Zauważyłem to bo postanowiłem zmienić opony, i jak to dotykam od wewnątrz to prawdę mówiąc boję się o dętkę, czy jej tym nie uszkodzę- wyraźnie czuć ostre krawędzie.

Napisano

Twoja waga zamyka sprawę!!! Ale i bez tego nie odważył bym się na tym jeżdzić. Kup nową obręcz bo zdrowie ważniejsze niż gdybanie w którym miejscu i przy jakiej prędkości rozleci Ci się koło bo to że to nastąpi to jest tylko kwestią czasu.

Napisano

Sam w tej sytuacji nie wiem, czy lepiej teraz zamówić nowe kompletne koło, czy rozplatać te. Piasta i tak ma bębenek prawdopodobnie do wymiany, bo widzę, że kaseta ma dośc spore luzy, a to chyba nic złego, jak bym chciał sprzedać kompletne koło, zaznaczając, że obręcz jest prawdopodobnie uszkodzona, dołaczając odpowiednie fotografie...

Tutaj fotki z boku:

 

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/703/dscn2319w.jpg/

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/6/dscn2317nj.jpg/

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/855/dscn2318j.jpg/

Napisano

nie wygląda na pękniętą ale łatwo to sprawdzić ręką bo jak by pękła to da się przesunąć na pęknięciu części względem siebie

Napisano

Witam

Wg moich prób, części nie da się proszyć względem siebie.

ByŁem ponadto dziś przy okazji z tym kołem, w zaprzyjaźnionym sklepie rowerowym; - serwisant stwierdził, że wszystko jest w porządku.

Zwrócił m.in. uwagę na brak śladów od uderzenia, brak bicia w tym miejscu, oraz to, że obydwie ścianki są przesunięte jednakowo w ta sama stronę.

Mówił, żeby jeździć, bo z obręczą wszystko ok. Prawde mówiąc pociszył mnie, ale jednocześnie zbił z tropu.

Napisano

Mówił, żeby jeździć, bo z obręczą wszystko ok. Prawde mówiąc pociszył mnie, ale jednocześnie zbił z tropu.

To jest miejsce łączenia, w wielu obręczach (także w drogich) są większe czy mniejsze szpary w tym miejscu i nic się nie dzieje. Bo i nie może - to miejsce jest wzmocnione (druty/wstawki metalu), samo z siebie nie puści. Obręcz zachowa swój okrągły kształt ;)

Napisano

To jest miejsce łączenia, w wielu obręczach (także w drogich) są większe czy mniejsze szpary w tym miejscu i nic się nie dzieje. Bo i nie może - to miejsce jest wzmocnione (druty/wstawki metalu), samo z siebie nie puści. Obręcz zachowa swój okrągły kształt ;)

 

 

No właśnie cos podobnego usŁyszałem w sklepie - m.in. o tym drucie.

Dzięki, bo naprawdę ostatnie na co mam ochotę to kolejne wydatki i czekanie na zaplecenie nowych kół, a jak wiadomo terminy sa teraz masakryczne.

Napisano

No właśnie cos podobnego usŁyszałem w sklepie - m.in. o tym drucie.

Dzięki, bo naprawdę ostatnie na co mam ochotę to kolejne wydatki i czekanie na zaplecenie nowych kół, a jak wiadomo terminy sa teraz masakryczne.

2 godzinki roboty przy piwie

Napisano

2 godzinki roboty przy piwie

 

Masz na myśli zaplatanie? Sorry, ale nie mam zamiaru testować komponentów za kilkaset złotych, własnymi umiejetnościami manualnymi. Nigdy tego nie robiłem, i nie wydaje mi sie to takie banalne, tym bardziej koło tylne, gdzie piasta ma asymetrię.

Być może ktoś doświadczony poradzi sobie bez problemu, ja tego nigdy nie robiłem, i nie mam zamiaru czegoś sknocić; pomijam kwestię doboru właściwej długości szprych.

Też mi się te terminy nie podobają, ale skoro te koło jest jednak ok, to już jest to dla mnie bez znaczenia:)

Napisano

pozbądź się tylko zadziorów na łączeniu obręczy wystarczy to nożem lekko ściąć żeby nie przecięło dętki

Napisano

pozbądź się tylko zadziorów na łączeniu obręczy wystarczy to nożem lekko ściąć żeby nie przecięło dętki

 

 

Dętki nie przetnie, bo przesłoni ją opona:)

Poza tym do tej pory tak musiało jeździć, tylko nie pod moim tyłkiem, więc mam nadzieję, że będzie ok.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...