Freud Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Hej, mam problem z tylną przerzutką. Proszę o pomoc bo nie mam doświadczenia. Wszystkie tryby dobrze mi się przerzucają, jednak przerzucenie reaguje po chwili - z opóźnieniem. Muszę maksymalnie wyluzować łańcuch żeby przerzutka przeskoczyła. Z ciekawości sprawdzałem na innym rowerze i tam nawet przy średnio napiętym łańcuchu zmiana przerzutki następowała od razu. Przerzutka była niższej klasy a chodziła lepiej. Dodatkowo powiem, że na tym innym rowerze nie strzelał tak łańcuch jak u mnie. Może zbyt mocno napięty jest? Luzowałem śrubą napinacz przerzutki, ale nic zbytnio się nie zmieniło. Czy to jest kwestia regulacji, czy może czegoś innego? Próbowałem już kręcić śrubą tylnej przerzutki od siły naciągu. Mój sprzęt: Specyfikacja roweru
beskid Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Jak strzela łańcuch to prawdopodobnie jego wina. Kiedy go ostatnio wymieniałeś??
Mod Team sznib Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Wymień pancerze i linki, powinno pomóc.
MMMAAACCC7 Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 skoro strzela łańcuch to może oznaka zużycia, a za wolniejsze przerzucanie może być odpowiedzialne zbyt duże tarcie linki w pancerzu--> przesmaruj linki i pancerze od wewnątrz
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Właśnie w tym sęk, że cały rower jest nowy. Łańcuch był jedno oczko skrócony bo osoba zaciskająca źle zacisnęła i oczko padło. Trzeba było skrócić i zacisnąć jeszcze raz. Przebieg roweru to aktualnie 65km po szosie + jakieś 10km po lesie (piaski). Wszystko wygląda na bardzo czyste. Wcześniej też zmiana przerzutki tylnej zachowywała się podobnie. Zastanawiam się, czy to nie jest kwestia pełnej porządnej regulacji? Opóźnienie w zmianie na poziomie 1-2s przy lekko napiętym łańcuchu mnie irytuje. Nasmaruję linki dodatkowo, jednak wydaje mi się, że niewiele to pomoże.
vidoq5 Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 oprócz wymiany linek i pancerzy sprawdź czy przerzutka daje opory ( bez linki) bo może coś się wykrzywiło i trze, przez co opór jest większy, lub też manetki mogą być uszkodzone i dawać opór
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Jak strzela łańcuch to prawdopodobnie jego wina. Kiedy go ostatnio wymieniałeś?? Strzela na zasadzie: przy zmianie biegu dość mocno przeskakuje. Wiem, że tak się może dziać gdy pedałujemy po górkę (z racji naciągniętego łańcucha), ale tutaj również na luzie mocno zmienia się. Ogólnie moje spostrzeżenia mogą być mocno subiektywne, ponieważ nie mam kompletnie doświadczenia. Po tym co piszecie spróbuję nasmarować linki. Co do skrzywień - nic nie widać. Wywrotki też nie zaliczyłem. Powiedzcie, czy jeśli biegi zmieniają się ale z opóźnieniem to raczej to nie jest kwestia regulacji?
Mod Team sznib Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Z opóźnieniem przerzutka zrzuca biegi z większych zębatek na mniejsze, tak? A jak jest odwrotnie, czyli wrzucanie z mniejszych na większe?
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Z opóźnieniem przerzutka zrzuca biegi z większych zębatek na mniejsze, tak? A jak jest odwrotnie, czyli wrzucanie z mniejszych na większe? Sprawdzę. Idę na chwilę pojeździć. Dam znać.
wikrap1 Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Może przerzutka jest zbyt odsunięta od kasety? śruba od tyłu roweru że tak powiem. kółeczko powinno być kilka mm od zębatek. Jak masz 11-34 kasetę, to trochę komplikuje sprawe, bo gdy na reszcie kasety jest poprawnie, to na 34 kółko dociska się do zębatki, a jak ustawisz względem 34, to na reszcie będzie zbyt daleko. m.in. dla tego wolę kasety 11-32
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Z opóźnieniem przerzutka zrzuca biegi z większych zębatek na mniejsze, tak? A jak jest odwrotnie, czyli wrzucanie z mniejszych na większe? Tak jak piszesz. Z większych na mniejsze jest spore opóźnienie. Z mniejszych na większe idzie szybciej. Przy czym dla mnie 2 sekundy na zmianę przerzutki to sporo :| Może przerzutka jest zbyt odsunięta od kasety? śruba od tyłu roweru że tak powiem. kółeczko powinno być kilka mm od zębatek. Jak masz 11-34 kasetę, to trochę komplikuje sprawe, bo gdy na reszcie kasety jest poprawnie, to na 34 kółko dociska się do zębatki, a jak ustawisz względem 34, to na reszcie będzie zbyt daleko. m.in. dla tego wolę kasety 11-32 Chodzi o odległość tego kółka dolnego od kasety w pionie? Jeśli tak to to mogę regulować śrubką - niewiele ta regulacja pomogła.
Mod Team sznib Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Spróbuj jeszcze poluzować linkę śrubą baryłkową przy manetce. Możliwe że jest za bardzo naciągnięta, przez co biegi wchodzą dobrze, ale zrzucają się z opóźnieniem. Najlepiej podczas jazdy wyregulować tą śrubą naciąg linki, od razu widać efekty.
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Spróbuj jeszcze poluzować linkę śrubą baryłkową przy manetce. Możliwe że jest za bardzo naciągnięta, przez co biegi wchodzą dobrze, ale zrzucają się z opóźnieniem. Najlepiej podczas jazdy wyregulować tą śrubą naciąg linki, od razu widać efekty. Śruba baryłkowa przy manetce jednocześnie zmieni wychylenie wózka co jednocześnie rozreguluje przerzutkę - nie mylę się?
Mod Team sznib Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Jeśli to jest to co pisałem przerzutka nie jest dobrze wyregulowana i wymaga korekcji.
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Jeśli to jest to co pisałem przerzutka nie jest dobrze wyregulowana i wymaga korekcji. Okej - dzięki. W takim razie zacznę regulację od zera - wraz ze ściągnięciem linki, tak aby byłą pewność, że nic nie zostało pominięte. Rozumiem, że temu opisowi niczego nie brakuję? Regulacja Przerzutki Tylnej Dam znać czy pomoże - jakie efekty.
Lumperator Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Górne kółko może być za bardzo oddalone od zębatek. Sprawdź na koronce 11-t jaką masz tam odległość. Pokręć śrubą i przybliż nico przerzutkę (ale na tyle by na koronce 34-t nic nie zawadzało). Dalej podczas jazdy pokręć trochę śrubą baryłkową w manetce. Trzeba z wyczuciem (1/4 obrotu robi różnicę). Jeśli w dalszym ciągu wrzucanie i zrzucanie będzie spowolnione, a łańcuch w tym czasie będzie chrobotał, to albo sprężyna przerzutki nawala, albo coś nie tak z hakiem w ramie. Sprawdź czy na pewno przerzutka jest dobrze osadzona na haku (wypustka przerzutki musi się oprzeć na haku). Upewnij się również czy jest dobrze dokręcona. Kontrolnie zaciśnij ponownie koło w ramie.
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Okej. Zrobię tak. Jeśli te zabiegi nie pomogą to do regulacji pewnie zabiorę się na weekend.
Mod Team sznib Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Nie musisz zaczynać od zera. To że rower na stojaku dobrze zmienia przełożenia nie znaczy że tak będzie podczas jazdy. Przeważnie potrzebna jest korekcja i po to jest ta śrubka przy manetce zeby sobie podczas jazdy doregulować. Sruba ta ma specjalną konstrukcję; kręcisz część obrotu i masz jakby klik, dzięki czemu wiesz o ile przekręciłeś. Zeby przerzutka była dobrze wyregulowana liczy się nawet taki jeden "klik". Pierwszy krok to wyregulowanie podczas jazdy po płaskim, ale to jeszcze nie oznacza że już jest ok. Teraz sprawdzamy Rapidfire, czyli wrzucanie 2 lub 3 biegów naraz. W razie potrzeby ewentualna korekcja. Na koniec sprawdzamy jak się przerzutka sprawuje pod obciążeniem, testujemy na podjeździe i ewentualna korekcja. Jak będzie ok to przerzuyka jest wyregulowana .
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Myślałem, że jak linka ma zły naciąg to należy od link zacząć, ale faktycznie jest śruba baryłkowa przy manetce, która ten naciąg również zmienia. Fakt faktem ma bardzo dużą tolerancję i nawet pół obrotu powoduje, że przerzutki dalej się zmieniają. Niestety nie mam stojaka i to jest dość spory problem. Muszę się nieźle napocić żeby cokolwiek wyregulować w domu. Dziękuję za wszelkie rady bo z takim bagażem doświadczeń mogę świadomie podejść do kwestii. Szkoda, że dziś nie mam czasu Jutro podejście nr 1.
Freud Napisano 13 Lipca 2011 Autor Napisano 13 Lipca 2011 Regulowałem, regulowałem i efektu lepszego nie uzyskałem. Pod lekką górkę na niektórych przełożeniach jest po prostu nawet 2s. Muszę luzować łańcuch żeby przeskoczyły - wtedy przeskakują bez problemu. Chyba poradzę się kogoś LIVE z doświadczeniem Kręcenie śrubą przy manetce pogarszało sprawę, albo nie zmieniało zbytnio zachowania. Przerzutki zmieniają się bez zarzutu, na niektórych biegach z opóźnieniem. A sprawdźcie u siebie czy wszystkie przełożenia tak super fajnie Wam przeskakują - również pod delikatnym naciągiem (pod lekką górkę)?
moojmisiu Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 Mała prośba: zrób fotki przerzutki i pancerzy bo albo masz gdzieś jakiś zawijas i linka ma przez to duży opór albo masz przerzutkę za daleko od kasety.
Freud Napisano 14 Lipca 2011 Autor Napisano 14 Lipca 2011 Mała prośba: zrób fotki przerzutki i pancerzy bo albo masz gdzieś jakiś zawijas i linka ma przez to duży opór albo masz przerzutkę za daleko od kasety. Okej - fotki wyślę już jutro (dziś właściwie). Dziś chciałem machnąć szybko sobie stojak na rower bo mnie regulacja z trzymaniem roweru jedną ręką już dobijała: Stojak serwisowy Teraz mogę spokojnie sfocik rowerek i ew. zweryfikować przerzutki. Oglądnąłem też: Podoba mi się, jak facet uprościł całość. @moojmisiu - fotki lada moment. Z góry dziękuję.
tobike Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 ja przyjmuje taka zasadę wyjściową że ustawiam łańcuch na środkowej z przodu i środkowej z tyłu jeśli mamy z tyłu 9 biegów to ustawiamy łańcuch na 5, i kręcimy śrubą baryłkową aż ustawimy zęby kółeczka przerzutki w lini z zębami tej koronki w kasecie, przejażdżka i korekcja, jeśli biegi nie schodzą w dół to wkręcamy śrubę, jeśli nie wchodzą na wyższe koronki to odkręcamy śrubę, linka od przeżytki tylnej wychodzi z pancerza przy ramie, pociągnij za linkę i obserwuj czy po puszczeniu szybko wróci na miejsce
Freud Napisano 15 Lipca 2011 Autor Napisano 15 Lipca 2011 Mała prośba: zrób fotki przerzutki i pancerzy bo albo masz gdzieś jakiś zawijas i linka ma przez to duży opór albo masz przerzutkę za daleko od kasety. Fotki (linki + przerzutka tylna) KLIK! ja przyjmuje taka zasadę wyjściową że ustawiam łańcuch na środkowej z przodu i środkowej z tyłu jeśli mamy z tyłu 9 biegów to ustawiamy łańcuch na 5, i kręcimy śrubą baryłkową aż ustawimy zęby kółeczka przerzutki w lini z zębami tej koronki w kasecie, przejażdżka i korekcja, jeśli biegi nie schodzą w dół to wkręcamy śrubę, jeśli nie wchodzą na wyższe koronki to odkręcamy śrubę, linka od przeżytki tylnej wychodzi z pancerza przy ramie, pociągnij za linkę i obserwuj czy po puszczeniu szybko wróci na miejsce Sama przerzutka reaguje od razu a jeśli od razu to i linka przesuwa się od razu. Poregulowałem dziś co nieco i jeszcze chwila a filmik nakręcę tylko po to żebyście powiedzieli czy tak wyregulowana już okej. @moojmisiu: zerknij na fotki i jak coś to jeszcze Video nakręcę
NooreQ Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Jest zle pociagnieta linka od przerzutki. Daj ja na druga strone sruby.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.