Freud Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Hej, mam problem z tylną przerzutką. Proszę o pomoc bo nie mam doświadczenia. Wszystkie tryby dobrze mi się przerzucają, jednak przerzucenie reaguje po chwili - z opóźnieniem. Muszę maksymalnie wyluzować łańcuch żeby przerzutka przeskoczyła. Z ciekawości sprawdzałem na innym rowerze i tam nawet przy średnio napiętym łańcuchu zmiana przerzutki następowała od razu. Przerzutka była niższej klasy a chodziła lepiej. Dodatkowo powiem, że na tym innym rowerze nie strzelał tak łańcuch jak u mnie. Może zbyt mocno napięty jest? Luzowałem śrubą napinacz przerzutki, ale nic zbytnio się nie zmieniło. Czy to jest kwestia regulacji, czy może czegoś innego? Próbowałem już kręcić śrubą tylnej przerzutki od siły naciągu. Mój sprzęt: Specyfikacja roweru
beskid Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Jak strzela łańcuch to prawdopodobnie jego wina. Kiedy go ostatnio wymieniałeś??
Mod Team sznib Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Wymień pancerze i linki, powinno pomóc.
MMMAAACCC7 Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 skoro strzela łańcuch to może oznaka zużycia, a za wolniejsze przerzucanie może być odpowiedzialne zbyt duże tarcie linki w pancerzu--> przesmaruj linki i pancerze od wewnątrz
Freud Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Właśnie w tym sęk, że cały rower jest nowy. Łańcuch był jedno oczko skrócony bo osoba zaciskająca źle zacisnęła i oczko padło. Trzeba było skrócić i zacisnąć jeszcze raz. Przebieg roweru to aktualnie 65km po szosie + jakieś 10km po lesie (piaski). Wszystko wygląda na bardzo czyste. Wcześniej też zmiana przerzutki tylnej zachowywała się podobnie. Zastanawiam się, czy to nie jest kwestia pełnej porządnej regulacji? Opóźnienie w zmianie na poziomie 1-2s przy lekko napiętym łańcuchu mnie irytuje. Nasmaruję linki dodatkowo, jednak wydaje mi się, że niewiele to pomoże.