kolarz1994 Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 Witam, w grę wchodzą piasty : Novatec NT-D711SB/ NT-D712SB a Bophlight SUPER RACE. Czym się różnią oprócz ceny i wagi ? Jak się sprawują itp. Proszę o pomoc w wyborze.
abstinent Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 @kolarz1994, jeśli już to boplight a nie myślałeś nad chosenem
abstinent Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 A3836B A8177B ja mam i sobie chwalę, jak na razie wiele nie zrobiłem km ale dostraja po dupie ostatnio łożysko piszczało trochę, sam sobie nasmarowałem, ale można dostać bez problemu bo normalny wymiar
kolarz1994 Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 hmmm, wolał bym zostać albo przy novatec albo bophlight, może ktoś się jeszcze wypowiedzieć na temat tych piast ? bardzo proszę..
Mod Team safian Napisano 12 Lipca 2011 Mod Team Napisano 12 Lipca 2011 Na przód brałbym lżejszą/tańszą - w zależności na czym bardziej Ci zależy. Na tył Novatec będzie ok,jednak Boplight to Boplight, ja bym nie zaufał jeśli chodzi o piastę tylną.
marsman Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Na przód brałbym lżejszą/tańszą i łatwą w utrzymaniu... w Boplighcie Race gdy już padły mi łożyska ( po dwóch sezonach ) miałem spory kłopot z ich znalezieniem. normalne są albo troche większe albo troche mniejsze. udało się jedno znalazłem w warszawie drugą sztuke gdzieś indziej minimalnie cięższy Novatec to już najnormalniejsze łożyska. co jeszcze?? bębenek a jak koledze po ok 20km przestal się kręcić. coś jak górskie ostre. po wymianie gwarancyjnej troche więcej pojeździł bo z dwa sezony ( lest lekki no i większość km robi na treningówce ). później zaczą kręcić się w obie strony chosen?? tym bębenki też potrafią kręcić się w obie strony obecnie koledzy od Boplighta i od Chosena też, używają D712 i jest ok. u mnie w D712 pojawił się luz ale to po błotnym maratonie i myciu Karcherem. polałem piaste troche za bardzo i woda dostała się do środka. łożysko od strony bębenka przestało się kręcić. po rozruszaniu kręci się ale właśnie z luzem.
abstinent Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 łożyska do Chosena(przynajmniej tego co ja mam) są dostępne bez problemu, nawet oryginalne http://sklep.proletaryatbmx.pl/czesci,czesci_zamienne,110,inni_lozyska.html A bębenek to nie wiem, wiem że w jakimś tam modelu szybko padają, ale znajomy z serwisu dzisiaj zobaczył jak u mnie to wygląda i jest inaczej rozwiązane Na razie jeździ bez problemu O piastach z Boplight'a też za wiele dobrego nie słyszałem
Borron Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 W tym roku zaplotłem koła na Novatec'ach 711/12. Koła pięknie się kręcą.Do tej pory przejechały około 3000km w tym kilka maratonów, mam wrażenie że obecnie kręcą się jeszcze lżej niż tuż po zakupie. Kilka dni temu oddałem koła do serwisu na kontrole naciągów itp. Piastom kompletni nic nie dolega. Uszczelnienie jest bardzo dobre. Osobiście polecam! Pzdr
michalmad Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 przód boplight, tył novatec, ,moja konfiguracja .
Schwefel Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 łożyska do Chosena(przynajmniej tego co ja mam) są dostępne bez problemu, nawet oryginalne http://sklep.proleta...ni_lozyska.html Trochę drogie te łożyska, no ale ważne, że w końcu są. Standardowe łożyska do piast kupuję bez problemu za 3-5zł/szt. Novateca 711 mam na przodzie, nakręciłem 2000km absolutnie bez problemów. Kółko się kręci bez oporów tak jak na początku. Przy takim przebiegu wymieniałem już łożyska w tylnym Woodmanie także wnioskuję, że Novatec dał lepsze uszczelnienia albo łożyska. Niedługo na tył powędruje 712, także dla mnie komplet 711+712 jest optymalny.
kolarz1994 Napisano 13 Lipca 2011 Autor Napisano 13 Lipca 2011 To już nie wiem co mam kupić... Tyle tego jest..
abstinent Napisano 13 Lipca 2011 Napisano 13 Lipca 2011 @kolarz1994, w sumie to racja Ja jak kupowałem to nie było takiego wyboru(jakieś dwa lata temu) tzn było ale drogo wszystko Boplight na dzień dobry odpadł A chosen się pojawił, nawet dobra cena, i wiedziałem że nie ma problemu z łożyskami Cały czas patrzę czy jest bębenek, ale nigdzie nie mogę znaleźć.jak by się rozsypał Muszę też kupić klucz do kasety i zobaczyć czy nie ma wżerów po kasecie, bo mam slx-a a tam tylko trzy są na pająku Gdzieś tam czytałem że w tej piaście tylko na tarcze poszedł właśnie korpus przy bębenku i ponoć że te czerwone są kiepskie Jak na razie jeżdżę i nie ma problemu poza smarowaniem łożyska Ciekawe jak ten novatec Dla mnie na pierwszym miejscu liczy się dostępność części i ich cena oraz czy sam sobie zrobię z nią, później waga(albo na odwrót ) no i cena
marsman Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 w dwóch Chosenach spotkalem się z przekręconym bębenkiem. na wymianie gwarancyjnej dostały nowe bębenki niby lepsze które też się przekręciły. osobiście nie skusił bym się na piasty tej marki. chodzi mi o tył bo przód to wiadomo że nie ma się co popsuć. Novatec wydaje się najsensowniejszym wyborem w tej kategorii cenowej
kolarz1994 Napisano 14 Lipca 2011 Autor Napisano 14 Lipca 2011 A jak z żywotnością novateców, chodzi mi o łożyska itp, są łatwo dostępne w porównaniu do bopa ? , Jeździł/jeździ ktoś na tych novatecach ?
xoar Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 Chłopie (aka kolarz1994), ktoś wcześniej napisał, że zrobił na Novatec'ach 2.000 km i się kręcą dalej zajefajnie. Wydaje mi sie, że to dobre referencje. Tym bardziej, że sezon z 2.000 km to już nie jest tak źle. Dodatkowo - Chosen i Boplight - podobno (podobno powatarzam) podobna konstrukcja Ja po długich szuakaniach zaplatam teraz koła na Novatec'ach 711/712 (najtaniej w Pl ma chyba bikestacja, ja mam z e'bay'a jeszcze) Moja dziewucha ma Boplight'y sport - mają bardzo mały luz, więc nie masz laga, ale kupione używane a właściciel mówił, że ostrzej jeżdżone padają jak muchy. Poza tym upierdliwie brzęczą, wolę juz głośny stukot DT. Jeśli chodzi Ci o trwałość - wg. wszystkiego co piszą - bierz Novatec'i. Cena niezła, jakość niezła, brać, zaplatać i jeździć !!! M
kolarz1994 Napisano 15 Lipca 2011 Autor Napisano 15 Lipca 2011 I chyba tak zrobię. Dzięki za dodatkowe informacje ! Napisze po jakichś 2.000 km jak się sprawują i czy warto było... Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.