Skocz do zawartości

[opony] Michelin Wild Racer 2.0 - kierunkowość


amidar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Dzisiaj rozwaliłem tylnią oponę, rozcięła się na szkle (ktoś zostawił tulipana na ścieżce rowerowej), Rocket Ron Evo 26"x2.1. Na miejscu wymieniłem dętkę i i jakoś dojechałem do najbliższego sklepu rowerowego. Wybór opon był średni ale gośc wyszukał mi coś niby podobnego Michelin Wild Racer 2.0 Kevlarowy. I niby wszystko jest Ok ale jakoś źle mi się jechało na tej oponie. Rower na drodze leśnej/polnej dziwnie mi się ślizgał/pływał - dokłądnie tak zachowywało siętylnie koło. Nasunęły mi się 2 myśli:

1) Opona jest do d..y (na szosie gdzie jest trochę piasku efekt jest podobny)

2) Opona jest kierunkowa i zostałą przez serwisanta źle założona. Niestety do tej poty raczej nie miałem do czynienia z takimi oponami i zastanawiam się nad oznaczeniami na oponie. A są 2. Oczywiście strałki w 2 przeciwnych kierunkach i opis Front i Back. Urodziło mi się więc pytanie napisy Front i back określajątu kierunek toczenia się opony niezależnie od tego na którym są kole, czy dodatkowo strzałki i opis definiują, że dla przedniego koła opona ma się toczyć w jednym kierunku a dla tylniego koła odwrotnie ? Proszę o inforację w tej sprawie.

 

I jeszcze jedna sprawa Ten uszkodzony Rocket Ron jest rozcięty centralnie na długości ok 5mm - niby nie dużo ale po napompowaniu koła widać dętkę. Czy samo położenie łatki załatwi mi problem czy może użyć czegoś lepszego do naprawienia opony, a może jest już do wywalenia ?

Napisano

"Strzałki i opis definiują, że dla przedniego koła opona ma się toczyć w jednym kierunku a dla tylniego koła odwrotnie" - dokładnie tak.

Napis FRONT odnosi się do przedniego koła, a strzałka oznacza kierunek toczenia. Analogicznie BACK to tylne koło i najczęściej powinno być założone odwrotnie, zgodnie ze swoją strzałką.

  • Mod Team
Napisano

Proponowałbym sprawdzić ciśnienie w oponach- Micheliny , a szczególnie Wild Racer'y i ich poprzednicy- XC Dry i XC Dry II niezbyt dobrze pracują na niewłaściwym ciśnieniu. Zła kierunkowość może,ale nie musi mieć na to wpływ.

Napisano

Tylną zakłada się odwrotnie. Poprawi to trakcje na luźnym podłożu ale raczej nie poprawi przyczepności w sytuacjach które opisałeś. To raczej kwestia mieszanki gumy, a te nowe micheliny produkowane w chinach nie są pod tym względem zbyt dobre. Za to bardzo dobrze się toczą i wolno się ścierają.

Tak jak napisał durnykot, można też popróbować z ciśnieniem.

Napisano

Witam ponownie.

Zgodnie z waszymi radami zwiększyłem ciśnienie w oponie. Serwis który mi ją wymienił napompował koło do ok 2barów. Po zwiększeniu do 4 jeździ się rewelacyjnie.

Jeszcze raz dzięki :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...