arekm5058 Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 1. Czym się różni opona zwijana od drutowej ? 2. Czy drutowe opony zakłada się trudniej od zwijanych ? 3. Czy obręcze od opon o szerokości 1,95 cala nadadzą się do takiej oponki szosowej (link: http://www.bikestacja.pl/opona-maxxis-szosowa-xenith-26x150-drut-p-4124.html?cPath=296_61_85_127 ) ? I co sądzicie o tej oponce ? Z góry dzięki
JaniszMTB Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 1. Różnią się wagą i komponentami z których są zrobione, zwijane nie posiadają metalowej osnowy na której cała konstrukcja opony się trzyma, poza tym zwijki można używać. jako opony dętkowe i bezdętkowe(pod warunkiem że posiadasz obręcz przystosowaną do tego typu opon). 2. Moim zdaniem drutowe zakłada się lepiej bo są sztywne i łatwiej je ułożyć na feldze, ze zwijkami też nie jest to jakoś trudne ale trudniejsze. 3. Takie opony powinny pasować, używam podobnych, a raczej używałem i pasowały bez problemów, używałem wymiennie z Smart Samami.
arekm5058 Napisano 11 Lipca 2011 Autor Napisano 11 Lipca 2011 Bardzo mi pomogłeś, dzięki Ale jeszcze jedno pytanko czy do tych obręczy mógłbym założyć jeszcze cieńsze oponki ?
Jogurcik Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 (...) 2. Moim zdaniem drutowe zakłada się lepiej bo są sztywne i łatwiej je ułożyć na feldze, ze zwijkami też nie jest to jakoś trudne ale trudniejsze. (...) Z tym że na wąską obręcz łatwiej założyć oponę zwijaną. Wiem z doświadczenia, bo miałem kiedyś dwie identyczne opony, ale jedna drut, a druga zwijana. Miałem wtedy też dwie różne obręcze ( z tyłu chyba 23, czy nawet 24mm, z przodu 19). Druta na przód zakładałem uzywając 3-ech łyżek, wielu przekleństw w 10 minut, a zwijaną jedną łyżką w kilka sekund A z tyłu obie nawet bez łyżek, ale jeśli jest szeroka obręcz, to rzeczywiście, druta minimalnie łatwiej
YeLLow Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 A jak się ma wytrzymałość tych samych opon z drutem do zwijanych??
Cox Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 Opony zwijane inaczej są zwane kewlarowymi, kewlaru uzywa się miedzy innymi do produkcji kamizelek kuloodpornych zwijane sa bardziej odporne np na gwozdzie, szklo, ale mniej na snakebity, ze wzgledu na swoja elastycznosc
premier2 Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 Odporność na przebicia wynika pośrednio z większej ilości splotów(więcej TPI), czasem z zastosowania dodatkowej ochrony w postaci wkładek lub warstwy ochronnej(np opony w wersji Protection u Continentala). Lekarstwem na snejki jest odpowiednie dobranie ciśnienia do wagi rowerzysty, szerokości opony w stosunku do obręczy, podnoszenie tyłka na krawężnikach, kamieniach itp . Można też założyć bardziej pancerne dętki, jeżeli komuś nie zależy zbytnio na wadze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.