Skocz do zawartości

[Tuning] Suntour XCM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Postanowiłem zebrać trochę kasy i kupić już ,,prawdziwy" amortyzator. Jednak zanim to się stanie chciałbym usprawnić pracę mojego XCM. Oczywiście, zaleję go olejem, ale co mogę zrobić oprócz tego i co mi to da ? Chciałbym żeby płynniej chodził i ( jeśli to możliwe ) miał trochę większy skok. Ogólnie to ma pojeździć jakieś 2 miesiące :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a warto bawić sie żeby tylko 2 miechy pośmigać?

skoku chyba nie zwiększysz, za to jak za duzo oleju nalejesz to możesz wręcz zmniejszyć :]

amor stanie się bardziej czuły ale tez przez to będzie się bardziej "bujał" i bił po łapach na ostrzejszych nierównościach

może puszczeć olej uszczelkami kurzowymi, tzn jak przelejesz to może chapnąć mocniej parę razy, a już prawie na pewno będzie zostawiał obfite smugi oleju zbierając ładnie brudek

wg mnie na 2 miechy nie warto sie bawić, zrób mu serwisik we własnym zakresie i koniec.

a jak zamierzasz go potem opchnąc na allegro to nie zalewaj bo będziesz musiał spuszczac olej przed wysyłką, prawie na bank pocieknie korkami u góry (także po zalaniu nie polecam przewracania roweru - cieknie regulacją neprężenia).

także decyzja należy do ciebie, opisałem tylko swoje doświadczenia

ja zalewałem xcm v2 i takie wlaśnie mam spostrzeżenia, v1 podejrzewam że byłby jeszcze bardziej problematyczny w zalewaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niewiem jakie tak korki sa w XCMie jak metalowe to mozesz go zalać. Jak plastiki to bym sie bał bo ci wystrzelą prosto w oczy i jeszcze orzygaja olejem :D zasadniczo mozesz do rozebrać, wyczyścić snasmarować, uzywaź brunoxa i skondensowanej molitwy zeby sie nie zacierał i chyba tyle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli faktycznie chyba nie warto, tym bardziej że amor spooro przeżył ... Do tej pory jak jeździłem to miałem wlane trochę oleju ( b. mało ) i całkiem sprawnie pracował. Teraz i tak muszę wszystko zlać i przemyć, bo ostatnio go ,, lekko " utopiłem i rzyga syfem. Jak do nowego smaru doleję trochę oleju to mu pomoże, czy raczej pogorszy pracę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakładam, że mówimy o XCM bez żadnych blokad:

1. żeby wyjąć sprężyny należy odkręcić górne korki

2. żeby rozkręcić cały widelec należy odkręcić śruby znajdujące się od spodu widelca.

 

Budowa tego widelca jest tak prosta, że nie ma tam czego zepsuć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...