Didgeman Napisano 10 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 Witam Kross A8 hamulce tył i przód piszczały od początku. "Zaprzyjaźniony" serwis chcąc ulżyć moim uszom usunął usterkę spryskując tarcze jakimś silikonem . Nigdy więcej do serwisu wszystko chce sam . Teraz do rzeczy rozebrałem wszystko odtłuściłem tarcze najlepiej jak umiałem klocki też + wypiek w piekarniku. Niby lepiej cudów nie oczekiwałem klocki generalnie do wymiany. ALE przy okazji zauważyłem że tylne tłoczki nie równo wychodzą prawy później niż lewy i nie do końca!! do tego klamka od tylnego hamulca jest jakby wyraźnie twardsza niż była i siła hamowania też raczej marna a ja uwielbiam żylety. Przód ok tylko dalej piszczy że uszy bolą. Pomocy co z tym tyłem ????? i drugie pytanie czy wymiana klocków usunie problem z piszczeniem bo niedługo nie wpuszczą mnie już do lasu Czy ktoś miał podobną sytuację bardzo proszę o odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 Shimano i avidy to najbardziej kapryśne hamulce na rynku. Wyczyść tarcze, jak nie masz czym umyć to umyj płynem do mycia naczyń, potem wyrównaj drobnoziarnistym papierem ściernym powierzchnie hamujące tarcz. Czyszcząc tarcze wyczyść też wszystkie zakamary, otwory, nacięcia, przydatna do tego jest stara szczoteczka do zębów. Kup klocki, poszukaj na forum jakie będą dobre, jest temat o tym. Wybór jest duży, ceny zróżnicowane. Zakładam że jeśli są to oryginalne klocki shimano to są to klocki zywiczne. Ja domowym sposobem odtłuściłem klocki denaturatem, potem przetarłem je papierem ściernym tak by dostać się do oryginalnej powierzchni materiału ciernego. Sprawdź szczelność układu, wsadź do zacisku papier toaletowy, najlepiej zwykły szary i zobacz czy nie ma na nim mokrych śladów - to oznaka pocenia się uszczelek lub ich poważniejszego zniszczenia, co siłą rzeczy powoduje brudzenie klocków i tarcz. Jeśli taki masz objaw to hamulec trzeba serwisować, nie wiem jak z dostępnością częsci zamiennych do shimano. Jeśli trudno o to to możesz kupić zacisk(i) i wymienić, można takowe kupić luzem, ważne żeby były to zaciski shimano, bo wszystkie shimano pracują na oleju mineralnym. Po podmianie zacisków trzeba oczywiście hamulec zalać, bo sprzedawane zaciski są puste. Piszczenie hamulca może być też spowodowane złym splanowaniem gniazd mocujących na widelcu w stosunku do tarczy - zacisk jest krzywo. Splanowanie powinien wykonać dobrze zaopatrzony serwis rowerowy, np narzędziem o nazwie gannomat, produkt magury, przystosowany do korekty płaszczyzny mocowania zacisku. Są też pewnie jakieś chałupnicze metody wykonywania tego zabiegu. Być może na oczkach mocujących jest farba od strony gdzie zacisk styka się z gniazdami - taką farbę trzeba zeskrobać do gołego aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 10 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 To że tłoczki wychodzą nierównomiernie, normalna rzecz. Jeśli przy założonych klockach po naciśnięciu klamki widac że oba się ruszają, jest ok. Wypiekanie klocków żywicznych nic nie daje, zatłuszczone, można wyrzucić. Na co zmienić? Z tańszych ktoś kiedyś poleł półmetaliki Accenta. Ja mam metaliczne XTR i jestem generalnie zadowolony. Kilka razy lekko zapaskudziły sie olejem, po wypieczeniu jak nowe. Oczywiście kiedyś, na początku miałem żywiczne klocki, które zajeździłem do końca. Na mokrym piszczały, na suchym cisza. Tylna klamka zbyt twarda? W serwisie zalewali hamulce? Zbyt twarda klamka oznacza za dużą ilość oleju w układzie. Odkręć dekielek przy klamce, zdejmij przeponę, wyciągnij klocki, rozepchaj tłoczki, strzykawką odessij trochę płynu ze zbiorniczka przy klamce, skręć wszystko z powrotem i ustaw hamulec. Powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Didgeman Napisano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 No i śliczne dzięki fachowo i zwięźle o to chodziło biorę się do roboty zaraz . Czytałem teraz jakie klocki , wybór ogromny opinie różne rzecz jasna najlepiej takie które mokre działają tak samo i to tego ciche będzie ciężko . Zobaczę co mają w rowerowym w Sochaczewie i takie założę na próbę. Znalazłem wczoraj taki filmik na youtube gdzie koleś luzuje o pół obroty mocowanie zacisków naciska mocno klamkę i w tej pozycji dokręca je z powrotem nie puszczając klamki - Czy to można podciągnąć pod korektę płaszczyzny mocowania zacisku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.