veba Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Witam, Własnie sie zastanawiam nad kupnem/składaniem nowego roweru. Zastanawiam się nad dwoma rowerami - Giant XTC Composite 2 albo Cube Reaction Team. Niestety nie wszystkie części w tych rowerach mi odpowiadają (np. tarczowe hydrauliczne, klamki hamulców). Poza tym troche wybiegają poza mój aktualny budżet i dlatego zastanawiam się nad składaniem - czy nie wyjdzie taniej? na razie mam starego Gianta więc nie spieszy się. Czy przy takim rowerze lepiej złożyć go samemu od razu kupując tylko ramę z modelu gotowego a resztę pod siebie, czy lepiej kupić gotowy i wymieniać częsci? Myślałem żeby poczekać na wyprzedaże po sezonie. Ktoś ma doświadczenie w tych kwestiach? Pozdrawiam
Cyprian Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Niestety nie wszystkie części w tych rowerach mi odpowiadają (np. tarczowe hydrauliczne, klamki hamulców). A jakie byś chciał? Do czego ten rower ma służyć? Oba rowery wybiegają poza budżet a różnica między nimi 1,5k to troszkę słabe porównanie..
veba Napisano 10 Lipca 2011 Autor Napisano 10 Lipca 2011 Głównie XC Rzeczywiście rozstrzał jest duży, ale koszt samej ramy zbliżony. PRzy czym XTC bardzo często jest w sklepach i zazwyczaj wyprzedają go po sezonie (ramy nawet za 1100 zł co prawda nie composite tylko zwykła Alu). Co do hamulców - tarczówki mechaniczne, a klamki Avidy 5 BB. Jednakże nie wiem jak z tą Cube - czekam aż przywiozą ją do sklepu co by potestować. Sama rama tylko 1300 zł.
tobo Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Z reguły jeśli składasz rower i kupujesz części w sklepach stacjonarnych to całość kosztuje drożej, jeśli przez internet, stosunek cen wygląda lepiej. Rower składany jest z tego co się chce, gotowy z tego co chce producent, co wiąże się z różnymi "kotami w worku". Wiele osób, które traktują rowerowanie jako hobby dopłaca do interesu, gdy kupuje rower gotowy, bo wymienia części, więc siłą rzeczy i tak inwestycja drożeje. Plusem może być ewentualnie to, ze masz od razu rower którego możesz używać aż do wyeksploatowania części podlegających zniszczeniu, lub tych na wymianę których w danym momencie cię nie stać. Jeśli planujesz długoterminowy zakup roweru to chyba można jednak składaać i mieć to co się chce. Jeśli chcesz jeździć już a nie masz środków finansowych w nadmiarze - kup rower cały i ciesz się jazdą.
Sol Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Czy przy takim rowerze lepiej złożyć go samemu od razu kupując tylko ramę z modelu gotowego a resztę pod siebie, czy lepiej kupić gotowy i wymieniać częsci? Zależy z jakiego punktu widzenia ma być lepiej. Jeżeli ekonomicznego to regułą jest, że gotowiec jest tańszy niż składak na porównywalnym osprzęcie. Jeżeli natomiast chodzi o dobór osprzętu tak, aby w 100% odpowiadał preferencjom, to lepiej składać. Rozwiązanie pośrednie to zakup gotowca i wymiana osprzętu, który nie pasuje. Reaction to rama projektowana pod 80 mm. Nie to, że jakoś źle jeździ na 100 mm, ale mógłby lepiej - trochę trzeba ze sprzętem powalczyć w zakrętach. Poza tym same zalety - sztywna, wytrzymała i przyjemna dla oka.
veba Napisano 10 Lipca 2011 Autor Napisano 10 Lipca 2011 To mnie chyba przekonuje, żeby się pobawić i złożyć sobie rower przez zimę jeżdżąc na tym co mam jak na razie. W takim wypadku zostaje mi potestowanie geometrii ram xtc z reaction. Thx Wiele tu watków na temat składania wiec myślę że z pomocą kolegów z forum da radę
Cyprian Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 Głównie XC Rzeczywiście rozstrzał jest duży, ale koszt samej ramy zbliżony. PRzy czym XTC bardzo często jest w sklepach i zazwyczaj wyprzedają go po sezonie (ramy nawet za 1100 zł co prawda nie composite tylko zwykła Alu). Co do hamulców - tarczówki mechaniczne, a klamki Avidy 5 BB. Jednakże nie wiem jak z tą Cube - czekam aż przywiozą ją do sklepu co by potestować. Sama rama tylko 1300 zł. A ja się trochę poprzyczepiam na temat tego co piszesz:) Koszt samej ramy nie jest zbliżony i nigdy nie będzie, bo jak możesz porównywać ramę alu do carbonu no nijak (cena ramy gianta teraz strzelam, ale w wolnej sprzedaży to będzie ok 4000zł a cube jak sam napisałeś 1300). Dlatego od początku nie podobało mi się to porównanie. XTC alu jest troszkę inny i cenowo i jakościowo niż XTC carbon. A co do hamulców, ani w jednym, ani tym bardziej w drugim, typu xtc carbon nie widzą mi się hamulce mechaniczne, ale to twoja decyzja i pewnie ktoś jeszcze by się ze mną nie zgodził. Co do składania roweru poprzednicy świetnie to opisali, ale mając ok 5-6k bym raczej nie pakował się w składanie choć to nie lada przyjemność
supersam Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 Składanie roweru fajna rzecz daje pełno przyjemności i radości Ale mając ograniczony budżet lepiej kupić gotowy rower.
veba Napisano 12 Lipca 2011 Autor Napisano 12 Lipca 2011 Cyprian, Rzeczywisćie co do porównania masz rację. Carbon i alu to co innego. NIe spojrzałem na ramę przy tym XTC a tylko osprzęt. W kwestii składania - to tutaj raczej zostanę przy skladaniu, jako ze nie spieszy mi się, a wtedy moge znależć korzystne oferty częsci które mnie interesują. Co do hydraulików - jakość nie mam zaufania do nich - boję się o ich zawodność i kwestie konserwacji, a najbardziej chyba defektu na trasie w lesie daleko od domu . Chyba ze masz inne doświadczenia.
sivydym Napisano 12 Lipca 2011 Napisano 12 Lipca 2011 Nie wiem w jaki rozmiar celujesz ale brałbym Cube tylko że karbonową GTC. Taniej, lżej, ładniej i cały rower wyjdzie 5k. W reaction alu czuć te 72 stopnie i wsadzony na siłe amor 100.
veba Napisano 13 Lipca 2011 Autor Napisano 13 Lipca 2011 Mam 182 cm, myślałem o 20. Czyzby te 72 stopnie naprawdę były takim utrudnieniem? Teraz mam 72,5 i jakoś mi to nie przeszkadza (geometria bardzo zblizona)
veba Napisano 14 Lipca 2011 Autor Napisano 14 Lipca 2011 no i niestety brak ram Trzeba czekać albo szukać czegoś nowego
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.