molder Napisano 9 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 Na początku kupiłem oryginalny rower Giant Boulder Se (chyba pod koniec 2005 roku) za 1100zł (kosztował 1299zł). Nie byłem z niego zadowolony, ale nie miałem wtedy środków na lepszy. Rower ten ważył 14,5kg. Teraz waży 10771 gram. Na zejście do tej wagi wydałem 800zł. Niestety nie ma jeszcze przedniej przerzutki, chociaż ma do niej manetkę. Nie jestem też zadowolony z napędu, szczególnie z tylnej przerzutki, która gryzie się z łańcuchem 7 rzędowym. Z amortyzatorem koleś chyba mnie oszukał. Wszędzie podają, że SX Ti waży razem z rurą sterową 1480gram, natomiast mój waży 1590gram. Możliwe, że koleś zamienił sprężyny z tytanowych na stalowe. Gdy go kupowałem, jeszcze nie miałem wagi, żeby sprawdzić. Amortyzator ma tylko 70mm skoku. Czasami trochę tego skoku brakuje, ale ostatecznie amorek dobrze działa i tłumi małe nierówności. Wszystkie części ważyłem osobiście. Rower składałem z używanych części. Przez zimę szukałem okazji. Wolałem, żeby były w lepszym stanie, dlatego kolory ich są przypadkowe. # Rozmiar ramy: M - 17 CALI # Rama: Giant Boulder Se 2006 1844 gr # Zacisk sztycy: seryjny 62g # Widelec: Manitou SX-Ti 70mm - 1590 gr # Kierownica: Easton Controltech 139 gr # Wspornik kierownicy: Da Bomb Fix 150 gr # Gripy: Lizardskins 90 gr # Wspornik siodła: Tranz-x 330mm 283 gr # Siodło: Selle Italia Q-bik 270 gr # Pedały: Shimano m540 355 gr # Manetki: Rapidfire + linki + pancerze 612 gr # Przerzutka przednia: # Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M750 model 2004 249 gr # Hamulce: przód Avid SD7 183gr, tył Tektro 186g # Dźwignie hamulca: # Kaseta: SRAM 3.0 11-32T 300 gr # Łańcuch: Kelly's 327 gr # Mechanizm korbowy: Deore FC-M542 + suport 951 gr Koło przód - 1385gr (razem z oponą i dętką, bez zacisku): # Piasta: Acera/Altus # Szprychy: 32 # Obręcz: WTB DX23 Koło Tył- 1855 gr (razem z oponą, dętką i kasetą, bez zacisku): # Piasta: XT FH-M775 Centerlock 335 gr? # Obręcz: WTB DX23 # Opony: Maxxis Flyweight: 2 szt 650 gr dętki: zwykłe ciężkie # Rogi: Smica 59 gr Zacisk przedniego koła: WTB 54 gr Zacisk tylnego koła: Novatec 60 gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 9 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2011 Lekki ale na flyweightach, nie liczy się Rower trochę budżetowy i bez perspektyw na tanie odchudzanie. Szczerze to nic w nim mi się nie podoba, ale niskiej wagi tak czy owak gratuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 10 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 Jakoś nie wieżę w tą wagę znajdź jakiś serwis z wagą i go zważ, a zdjęcie klej na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 Zrzuciłeś 3 kilo kosztem 800 zł? Jesteś moim idolem napisz jak to zrobiłeś ? Weź do ręki kalkulator i policz to jeszcze raz. Mnie wychodzi bez przerzutki przedniej = 190g, klamek = 180g, dętek co najmniej 350g waga 11 kg. Sumując wszystko masz kilo więcej, a jeszcze jakbyś to zważył na wadze...obawiam się, że mógłbyś się ciut zawieźć Mimo wszystko fajny budżetowy rower Ci wyszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacholski Napisano 10 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 A czemu kolega wyzej nie "wiezy"? Lekkie ma opony stad ta waga . Ja za to wierze w ta wage i gratuluje pomyslu na budzetowe odchudzenie sprzetu. P. S. Mozliwe, ze kolega cos ominal wazac . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 10 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2011 mój waży 10,8 a większość to już dość lekkie części np rama 1500 i koła komplet 1500 fakt że jak zmienię spd i rogi to zejdę spokojnie te ok 500g ale mimo wszystko nie wieżę w tą wagę min 1kg trzeba doliczyć a i takie ważenie poszczególnych części to trochę nie za bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
molder Napisano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Napiszę cennik, ile mnie kosztowały poszczególne części: amortyzator: 150zł razem z wysyłką (po serwisie, z nowym olejem, wytargowałem przesyłkę za free) gripy: 15zł (aukcja z nowymi białymi gripami Lizardskins, przy czym wysyłka ich była gratis, bo to był jakiś nowy sklep) hamulec przód: 40zł, z Warszawy, więc sobie dojechałem, była po jednej jeździe, podczas której sprzedający miał wypadek, wkurzył się i postanowił kupić tarczówki kaseta: 20zł kierownica: 41zł (oddał mi za tyle razem z przesyłką, wystawiał któryś raz tą kierownicę, ja przy swoich 55kg wagi nie jestem wymagający) korba: 133zł (razem z suportem, wytargowałem wysyłkę gratis, nikt nie chciał brać, chociaż zębatki idealne) pedały: 61zł (musiałbym doliczyć przesyłkę, ale koleś dorzucił mi nowe bloki i scyzoryk rowerowy za to, że miesiąc czekałem na paczkę, więc pomijam) przerzutka tył: 71zł (razem z wysyłką, wysłane razem z kasetą) rogi: 60zł, od kolegi (kupował sobie niebieskie) siodło: 40zł (nowe, wysyłka na tej aukcji była gratis, w Decathlonie takie siodełko kosztuje 100zł) komplet opon: 110-120zł (w tych granicach, były lekko używane, ale zrobiły już u mnie 3000km i jeszcze trochę pociągną) zaciski kół: dostałem od kolegi z rogami piasta tylna: 58zł (razem z wysyłką, stan idealny, licytowało 8 osób, jakoś więcej nie chcieli dać) Razem to daje 800zł. Nie uwzględniłem jeszcze mostka, który kupowałem ze 4 lata temu, ale kosztował chyba 10-15zł oraz obręczy. Ceny obręczy dokładnie nie pamiętam, ale było coś poniżej 100zł ze szprychami, a koła sam sobie zaplotłem i wycentrowałem kluczem francuskim. Sprzedałem za to stary amortyzator z tego roweru razem z mostkiem i kierownicą, która ważyła 500gram za jakieś 30zł. Nie pamiętam, skąd mam sztycę, w każdym razie to była pierwsza rzecz, którą wymieniłem w rowerze, zaraz po zakupie. W każdym razie trochę oszukałem i cena powinna być niecałe 900zł. Teraz jak ważyłem rower. Mam tylko wagę do 5 kg z dokładnością do 1grama (waży dobrze, sprawdzałem kładąc hantlę 3kg). Ważyłem go w częściach: sztyca+siodło = 553gr koło przód+dętka+opona = 1385gr zacisk przód = 54gr koło tył+dętka+opona+kaseta = 1855gr zacisk tył = 60gr amor+hamulec = 1773gr łańcuch = 327gr kierownica+klamkomanetki+gripy+rogi+mostek+linki i pancerze przyklejone taśmą = 1109gr przerzutka tył = 249gr korba+suport+pedały = 1306gr rama+stery+przerzutka przód = 2044gr reszta(hamulec tył+zacisk+śrubki) = 264gr Razem 10979gr-208gr (tyle waży moja przerzutka przednia) = 10771gr Wydaje mi się, że błąd może być jakieś 100 gram. Obiecuję, że jak tylko będę miał dostęp do jakiejś wagi podwieszanej to napiszę, ile faktycznie waży. Sam jestem ciekaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Wydaje mi się, że błąd może być jakieś 100 gram. Obiecuję, że jak tylko będę miał dostęp do jakiejś wagi podwieszanej to napiszę, ile faktycznie waży. Sam jestem ciekaw. Najlepiej podjechać do jakiegoś sklepu z rowerami. Powinni mieć wagę rowerową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sEs Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 a koła sam sobie zaplotłem i wycentrowałem kluczem francuskim. :woot: podziwiam rower uwzgledniajac koszty jego budowy wyszedł bardzo ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
molder Napisano 14 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Witam, zrobiłem kilka modyfikacji: dokupiłem przednią przerzutkę deore 144gr za 27zł manetki xt stary model chyba 751 za 93,5zł klamki hamulcowe Deone 160gr za 27zł Niestety przez to łączna cena tych wszystkich ulepszeń wzrosła. Chciałbym zważyć rower całościowo, ale odwiedziłem już kilka sklepów rowerowych w Warszawie i nie mieli wagi, tylko się dziwili że taki lekki wyszedł. Zrobiłem też kilka zdjęć roweru oraz zdjęcia m. in. kół na wadze. Dętki ważyłem, chociaż nie mam zdjęcia. Każda z nich waży 191gram. https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=kamilzak&target=ALBUM&id=5640746095547866145&authkey=Gv1sRgCO3Rj5TT9-aObw&feat=email Z takich zmian, które jeszcze planuję, to przerzutka tylna na szosową oraz amortyzator o skoku 100mm. Ten obecny ładnie chodzi, jednak na 70mm za dużo nie można poszaleć. Chcę również zdjąć największą zębatkę kasety oraz najmniejszą od korby, ponieważ praktycznie ich nie używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.