Tomq Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Hi! W poniedziałek, chyba w końcu kupię rower, a mianowicie: Scott Scale 70 biało czerwony rocznik 2011 w rozmiarze L. Cena: 2961PLN. Cel: 60% jura krakowsko-częstochowska, strome podjazdy, 40% agresywna, szyba jazda w mieście. Z tego co wyczytałem w internecie, to ramy Scotta są totalnie w czołówce najlepszych ram jednak czy osprzęt przy tej cenie też daje radę? Klamki hamulców Shimano BL-M445 Disc Hamulce Shimano BR-M445 Disc 180/F and 160/R mm Rotor Mechanizm korbowy Shimano FC-M430-8 Octalink 44x32x22 T Oś korbowodu Shimano ES25 Octalink / 68-118mm Kierownica Scott Pilot 18 Team 18mm rise / OS / 640mm Mostek/ Wspornik kierownicy Scott Comp 4 Bolt / OS 31.8mm 1-1/8"" / 6° angle Pedały Wellgo C128 Sztyca Scott Comp / 31.6mm Siodło Scott Racing Piasta przód Scott Team Disc CL Piasta tył Shimano FH-RM65 Disc CL Łańcuch Shimano CN-HG53 Kaseta/ wolnobieg Shimano CS HG-50 -9 11-32 T Szprychy Stainless Black 15G / 1.8mm Obręcze Alex XC-44 Disc 32H / Eyelets / Black Opony Schwalbe Rocket Ron 26 x 2.1 / 50EPI Active Line Waga 12,7 Rozmiar kół 26" Rama Scale Alloy 6061 custom butted superlight tubing D-Forged CNC machined Dropouts Delta SST bridge / Integ. HAT replacable hanger Widelec/amortyzator Rock Shox Tora TK Coil Alloy Steerer / Lockout reb. Adj. / 100 mm travel Stery Ritchey OE 1 1/8"" semi integrated 44/50mm Przerzutka przód Shimano SLX RD-M660 SGS Shadow Type / 27 Speed Przerzutka tył Shimano Deore FC-M590 / 34.9mm Manetki Shimano Deore SL-M590 Rapidfire plus / 2 way release w/gear indicator Proszę o ogólne opinie. Co jest najsłabszym punktem roweru? Co prosi się o rozbudowę?
beskid Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Spokojnie Ci taki osprzęt wystarczy choć mógłby być lepszy. O rozbudowie warto pomyśleć dopiero podczas ewentualnej wymiany z powodu zużycia napędu. Osprzęt jest jaki jest w tej cenie roweru bo musisz zapłacić za napis Scott. Co do jakości ram to bez przesady bo bardzo dobre ramy ma przecież Kross czy Unibike. Tutaj przynajmniej nie płacisz za napisy a osprzęt o wiele lepszy za porównywalne pieniądze więc zastanów się nad Unibike EXPERT
Tomq Napisano 9 Lipca 2011 Autor Napisano 9 Lipca 2011 "Sercem roweru jest rama" Czytałem dużo o rowerach Kross'a i bardzo byłem nimi zainteresowany jednak nikt nie może dać obiektywnej opinii na temat ich ram skoro są one na rynku dopiero od niedawna (mówię o tej nowej technologi, dopiero od tego sezonu zaczęli robić "chyba dobre"). Gdy tak sobie łopatologicznie myślę: osprzęt tak czy siak będzie się zużywał, tak czy siak będę musiał go wymieniać (unbike czy scott czy kross)... jednak rama zostaje na zawsze (oczywiście do czasu pęknięcia) - tak więc która marka ma ramę i osprzęt tak dobrane, że jest naprawdę dobre - kit z tym, że w Kross'ie będę miał pełną grupę SLX skoro ich rama jest dwustu złotych nie warta? Waszym zdaniem w Scott'cie płaci się na metkę, nie za jakość? (Brak w tym ironii, to po prostu pytanie amatora)
radeks23 Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 mówię o tej nowej technologi, dopiero od tego sezonu zaczęli robić "chyba dobre" Nieprawda, miałem starszą ramę krossa i była bardzo mocna i sztywna. A czasem czy nie ma przypadków pęknięć ram Scotta
mot4ba Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 A jak to się ma z rama Unibików ? Sam jestem ciekaw, wg. mnie to dobre ramy a co sądzą inni ?
Rulez Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Waszym zdaniem w Scott'cie płaci się na metkę, nie za jakość? Ale za jakość czego ? bo np. rama Scott jest wykonana z alu 6061 - więc żadna rewelacja, co innego geometria, jednemu pasuje taka drugiemu inna. Taki Kross dorobił się też porządnego lakieru, więc różnicy nie ma . Jakością osprzętu nie mogą się różnić ponieważ pochodzi z tej samej fabryki, tyle, że w innych rowerach może być z lepszej grupy.
radeks23 Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Z tego co wyczytałem w internecie, to ramy Scotta są totalnie w czołówce najlepszych ram Największego lansu zdecydowanie tak Ale ogólnie to nie ma czym się podniecać, zwyczajna rama.
marky5 Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Masz kasę bierz Scotta,najwyżej potem będziesz sobie go ulepszał.Ramka oczywiście,że jest bardzo ładna i wysokiej jakości,ale w swojej klasie.Osobiście też bym wolał mieć bardziej światowe logo na ramie pod warunkiem,że mnie na nie stać,ale bardziej zależałoby mi na odpowiedniej geometri,na jak najlepszym amorze,w miarę lekkich kołach i porządnych hamulcach.
beskid Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 "Sercem roweru jest rama" Czytałem dużo o rowerach Kross'a i bardzo byłem nimi zainteresowany jednak nikt nie może dać obiektywnej opinii na temat ich ram skoro są one na rynku dopiero od niedawna (mówię o tej nowej technologi, dopiero od tego sezonu zaczęli robić "chyba dobre"). Gdy tak sobie łopatologicznie myślę: osprzęt tak czy siak będzie się zużywał, tak czy siak będę musiał go wymieniać (unbike czy scott czy kross)... jednak rama zostaje na zawsze (oczywiście do czasu pęknięcia) - tak więc która marka ma ramę i osprzęt tak dobrane, że jest naprawdę dobre - kit z tym, że w Kross'ie będę miał pełną grupę SLX skoro ich rama jest dwustu złotych nie warta? Waszym zdaniem w Scott'cie płaci się na metkę, nie za jakość? (Brak w tym ironii, to po prostu pytanie amatora) Czytać a użytkować to dwie różne kwestie. Ramy np. Krossa są bardzo dobre a wiem co mówię bo mam dostęp do osób które serwisują i składają mnóstwo rowerów. Ja nie mam podstaw aby twierdzić, że maja rama AUTHORA jest lepsza od tego Unibika czy Krossa bo jest szansa na to aby były robione w tej samej fabryce na Tajwanie gdzie zresztą Scott produkuje swoje. Poza tym każda rama morze się posypać jak się przesadzi z użytkowaniem, jeden kupi np. Kellysa i złamie ją po dwóch miesiącach a jeden kupi taki sam rower i będzie mu długo służył przez lata. Ramy Unibika zwłaszcza z tegorocznych modeli są bardzo dobre. A w temacie osprzętu to bardzo się mylisz bo, że będzie się zużywał to wiadomo ale w jakim czasie a co za tym idzie dłużej pojeżdzisz bez wymiany niektórych części. Ja właśnie na pierwszym miejscu stawiam osprzęt choć nigdy poza Deore/LX,XT nie sięgam a dopiero potem ramę. Na koniec jeżdziłem już na ramach stalowych, chromo-molibdenowych teraz aluminium i to w ciężkim górskim terenie i wszystkie przeżyły więc zadaj sobie pytanie co trzeba zrobić aby w trakcie normalnej eksploatacji złamać ramę. Tu masz przykład takiego "czytania o jakości ram". Ekspert próbuje wmówić, że tak dało się złamać ramę Pewnie tak ale przy pomocy młota i szlifierki kątowej.
Tomq Napisano 9 Lipca 2011 Autor Napisano 9 Lipca 2011 Z tego co przeczytałem na tym forum, w temacie o stopach 6061, 7005 etc to to jest jak wybór pomiędzy kolorem czerwonym a niebieskim - jeden jak i drugi stop mają różne zalety (6061 wytrzymalszy, 7005 bardziej giętki) więc żaden nie jest zły. Co wiecie o wyciąganiu plastikowej tulejki z amortyzatorów TORA aby zwiększyć je ze 100mm na 120, 130mm? Dobre to, warto, szkodzi, przeszkadza, nie warto? Niby ten Unibike który przedstawił Beskid jest lepszy ale boje się, że on będzie lepszy tylko w numerkach, że w praktyce nie odczuje tego jego zacności (w końcu jestem jeszcze tylko amatorem). A jeśli zdecydowałbym się na rower z internetu to jednocześnie nie zyskuję takich bajerów jak darmowy przegląd, rabaty na części czy darmowe sezonowe regulacje. Lekkie koła - czy w tym Scott'cie są ciężkie? Na lekkich podobno bardzo szybko można się rozpędzić co oczywiście bardzo by mi się podobało. Nie chce przesadzać z kasą, mam zamiar zamknąć się w 3000 za rower. Kask, rękawiczki, osłonę trójkąta już mam - jeszcze muszę z 200zł na bardzo dobre oświetlenie przeznaczyć.
radeks23 Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Jeżeli najbardziej pasuje Ci Scott to go bierz, ale musisz sobie zdawać sprawę z tego że możesz kupić rower tańszy na lepszym osprzęcie z równie dobrą ramą, ale marka nie będzie już tak znana na świecie. Za 3 tys. możesz kupić Krossa level a7 Pochodź po sklepach, pooglądaj, po przymierzaj. Polacy robią świetne rowery, ale jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim zacznie się to doceniać
sivydym Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Napaliłeś sie na Scale - kupuj. Rama jest ładnie wykonana, spawy, gładkie, lakier poprawny, patriotyczne malowanie - pytanie czy to wszystko jest warte swojej ceny... Jest to sztywna rama, ale są sztywniejsze, geometria widze że bez róznicy skoro po głowie chodzi Ci skok 120 mm a moze i wiecej wiec pomijam, waga także średnia, bo są lżejsze a czy pęka - pęka tak samo jak inne ramy ( tu akurat główka ) czyli gdzie jest jej wyjątkowość ? Za 3k mozna lepiej i lżej a że bez napisu Scott... Całość waży 13 kg czyli nie ukrywajmy dużo i koła maja w tym swój udział - także duży.
Tomq Napisano 9 Lipca 2011 Autor Napisano 9 Lipca 2011 Obszedłem parę sklepów w Częstochowie, wiele ram przymierzałem i za każdym razem gdy wchodziłem do następnego sklepu, już wiedziałem, że to w czym wcześniej się zakochałem, było do bani. Zacząłem od salonu Gianta - Revel 1 DISC - rower na którym mi się jeździło cudownie, to była przesiadka z hipermarketorowego ITB więc od razu dostrzegłem jaki Revel 1 Disc to wypas - 2199. Następny był salon KTM'a - KTM Ultra Cross Comfort 2999. KTM był znacznie droższy więc musiałem wstrzymać się parę tygodni ale zbierałem na niego kasę... Salon nartyrowery - tam mi wpadła Merida TFS 500-V. Też wypas od razu mi się lepiej jeździło niż na poprzednikach. Następnie inny, uniwersalny salon i GT Avalanche za 3099 - kolejny wypas, 120mm skoku, deore etc etc... Obszedłem wszystko jeszcze raz, obejrzałem każdy rower jeszcze raz (to już było przeszło miesiąc po tym jak zacząłem się interesować tak więc o geometrii i osprzętach wiedziałem dużo dużo więcej) i zatrzymałem się w salonie Scotta po Scale 70. W tej historii pominąłem parę mniej znaczących rowerów. Aktualnie postaram się jeszcze wylicytować: http://allegro.pl/super-cube-i1695120223.html Więcej jak 3200 nie mam i prędko nie będę miał tak więc do 3100 mógłbym licytować. Po osprzęcie widać, że warto. A to, że wygląd mi się nie podoba (do rękawiczek i kasku nie będzie mi pasował ;p) to już mniejsza. Edit: sivydym, aktualnie nie jestem jako tako napalony na żaden rower ale roweru potrzebuje na już i muszę coś kupić, JUŻ! Są wakacje, wielu znajomych jeździ, jura czeka na zwiedzanie, w sierpniu w góry - rower muszę zabrać, do dziewczyny pks'em za drogo, do jeziorka kawałek - potrzebuje już kupić rower bo mi wakacje uciekają!
beskid Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Bierz tego Scotta Scale 70 bo prezentuje się dobrze a i osprzęt długo posłuży
Rulez Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Oczywiście Scott to bardzo dobry rower, o sportowym charakterze, martwi mnie trochę ten amor, ciężki i stosunkowo słabo działający, ale na początek może być, rower na pewno będzie warty zainwestowania w lepszy osprzęt. Ponadto jest pewne, że będzie miał znacznie bardziej sportowy charakter niż ten Cube, który jest typowym turystykiem .
sivydym Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Z tym Acidem ostrożnie... Skoro przymierzałes się do Scale w L i pasował to Cube moze być niezłą pomyłką - jest po pierwsze mniejszy ( 18" ) i co ważniejsze o kilka cm krótszy - turystyka w tym wypadku to juz nawet na wyrost jest
Tomq Napisano 9 Lipca 2011 Autor Napisano 9 Lipca 2011 Może to i mało inteligentne pytanie ale co powinien mieć rower, jaki osprzęt, aby szybko na nim przyspieszać (oczywiście nie licząc umiejętności zmieniania biegów i mocy mięśni rowerzysty)? Lekkie koła - ale czy to wszystko? Ogólnie bardzo pomocne i mądre są Wasze opinie tak więc dziękuję bardzo za dotychczasową pomoc. Teraz rower muszę kupić (max 3000, 3200) jednak gdzieś w okolicy września myślę, że miałbym kwotę rzędu 1000-1200 PLN którą mógłbym przeznaczyć na upgrade osprzętu (używany amortyzator Fox'a i lepsza korba?). @sivydym, co masz na myśli, mówiąc "na wyrost"? L w Scott to 19" hmmm... chyba masz rację... kombinowanie z dłuższym mostkiem chyba nie ma sensu... Mam 184cm i około 70kg
Rulez Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Może to i mało inteligentne pytanie ale co powinien mieć rower, jaki osprzęt, aby szybko na nim przyspieszać Lekkie koła i sportową geometrię. Co do geometrii - Scott Scale 2011 i Unibike Flite/Expert 2011 mają identyczną geometrię Mam 184cm i około 70kg Rozmiar L powinien być akurat.
Piksel Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Bierz scotta.Rama jest sercem roweru i bazą do jej rozbudowy.Dwa lata temu scale były jeszcze ładniejsze, ale mniejsza o to.Po za korbą nie ma się do czego przyczepić.
kono78 Napisano 9 Lipca 2011 Napisano 9 Lipca 2011 Kupuj Scotta. Kilka razy byłem na treningach Warszawskiego klubu kolarskiego, akcja "Polska na rowery" i tam na 20 os. 8-9 jeździło na Scott Scale. Alu lub carbon. O czymś to świadczy. Sam mam Scale 50 model 2010 podobnie malowanie do tego co chcesz kupić.
sivydym Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 @sivydym, co masz na myśli, mówiąc "na wyrost"? L w Scott to 19" hmmm... chyba masz rację... kombinowanie z dłuższym mostkiem chyba nie ma sensu... Mam 184cm i około 70kg Na wyrost było słowo "turystyka" w Acidzie przy Twoich gabarytach - 18 to byłaby stanowczo za mała rama natomiast Scott Scale w 19 powinien Tobie pasować idealnie... no na 90%. No ale żeby 70 zaczęła dobrze jeździć to wymiana kilku gratów jest neunikniona, a Unibike pozwoliłby tego chociaż częsciowo oszczedzić. Koła to zupełnie inna sprawa - nietórzy nie czuja róznicy pomiedzy 2,5 kg a 1,5k a niektórzy tak - u mnie średnia wyraźnie wskazuje że warto jak najlzejsze koła - ale bez przesady bo sie zrobi plastelina - 1,6 kg koła to koszt juz w od 1000 w góre.
ThePython Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Waszym zdaniem w Scott'cie płaci się na metkę, nie za jakość? (Brak w tym ironii, to po prostu pytanie amatora) W przypadku ramy za jakość. Zawsze mówi się że to "za napis" i zawsze wychodzi że te części z "napisem" jednak są w użytkowaniu lepsze, trwalsze, dopracowane, lepiej przemyślane. Kupuj tego Scotta, osprzęt i tak po kolei powymieniasz w miarę jak będziesz go użytkował, rama Ci zostanie. Pozdrawiam
radeks23 Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Zawsze mówi się że to "za napis" i zawsze wychodzi że te części z "napisem" jednak są w użytkowaniu lepsze, trwalsze, dopracowane, lepiej przemyślane. Lepsze od np. czego? Co ma rama Scotta czego nie mają inne? Tylko konkretne przykłady proszę.
tobo Napisano 10 Lipca 2011 Napisano 10 Lipca 2011 Padło pytanie co zrobić by w rowerze jakość osprzętu była zbliżona do jakości ramy. Tu chyba jedynym rozwiązaniem jest szukanie roweru firm sprzedających bezpośrednio, wysyłkowo, np niemiecki canyon czy duży sklep wysyłkowy rose versand, także Niemcy. Nie przygladałem się ostatnio szczegółowo analogicznym produktom gianta, scotta, meridy i np wymienionych powyżej producentów, ale wcześniej jakość osprzętu u tych producentów była na wyższym poziomie niż u "wielkich". W Polsce w ten sposób były oferowane kiedyś rowery radon.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.