saper019 Napisano 7 Lipca 2011 Napisano 7 Lipca 2011 Mam jakiś rower który chyba sie zwał Stinger. (Pewnie to jakiś syf bo na google nic takiego nie ma.) Mam problem w hamulcach tarczowych zwyklych . Probowalem już wszystkiego.Hamulec hamuje tylko troche a regulowalem go juz kilkanascie razy z roznymi poradami. Hamulec to jakiś Artek. Nie wiem co mam zrobic. Czy wywalic ten hamulec? Teraz mi przyszło na myśl czy moze by nie kupić nowych klocków hamulcowych. Ale z drugiej strony jak to jakas chińszczyzna to penie klockow do tego nie bedzie.... Prosze o odpowiedzi.
Mod Team sznib Napisano 8 Lipca 2011 Mod Team Napisano 8 Lipca 2011 Tak, masz rację, klocków najprawdopodobniej nie znajdziesz. Wywal ten złom i zainwestuj w dobre Vki, choćby Alivio/Deore. Lżej i bezpieczniej.
Sonix Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 Jak masz możliwość zamontowania V'ki to wywal to co masz i montuj je. Z pewnością będą lepiej hamowały niż to co masz obecnie. Jeśli tylko chcesz wymienić klocki to zrób zdjęcie ich a my pomożemy poszukać.
saper019 Napisano 8 Lipca 2011 Autor Napisano 8 Lipca 2011 Niestety nie mam możliwości zamontowania V'ek;/ Oto zdjecia tych klocków co ja mam: http://imageshack.us/photo/my-images/684/klockihamulcowe002.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/97/klockihamulcowe003.jpg/
adas651 Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 'czasem jak patrze na rowerki w marketach to ich te 'tarczówki' od nowości nie hamują jeśli chcesz żeby wogle zatrzymywał koło musisz go tak ustawić zeby troche tarł z obu stron - przy marketowych hamulcach tarczowych nie ma innej opcji i mocno skreć wszystkie śruby klocki masz jeszcze w dobrym stanie wyrównaj je tylko troche papierkiem sciernym
Woodpecker Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 Przegrzebalem forum i wyglada mi na to ze tu powinienem zapytać Mam Hayesy mx2 oraz "jakies" tarcze tej samej firmy dedykowane temu systemowi (niestety nie doszukalem sie w necie oznaczen tych tarcz). dodatkowo nie specjalnie znam sie na systemach tarczowych. Jezdze w sumie glownie po miescie wiec nie mam do czynienia z dlugotrwalym rozgrzewaniem ukladow hamujacych. Namowili mnie znajomi zebym sie na to przesiadł z V_Brake-ow Jezdze na tej konfiguracji juz 6 lat i jest faktycznie duzo lepszy i bardziej niezawodny niz hamulce rawkowe. Mam Trzy pytania zwiazane z tym: 1 - jakiej klasy jest to sprzet w porownaniu z np shimano (dowolna grupa h. tarcz.) bo nie specjalnie moge to wyczytac na necie. 2 - Nauczylem sie sam je regulowac ale problem z nimi polega na tym ze maja jedna strone docisku pasywna a druga aktywna w dodatku nie moge regulowac mocy naciagu sprezyny wahadla naciskajacego. I teraz pytanie: czy wszystkie systemy h. Tarczowych tak maja? 3 - Czy wszystkie tarcze gną sie tak ze ocieraja o klocki, czy to normal, czy mozna zakupic jakies ktore utrzymuja sztywnosc ?
djwiocha Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 1. MX-2 niektórzy mówią że jest troszkę gorszy od BB5. 2. Nie wszystkie, hydrauliczne tak nie mają. 3. Zależy o co chodzi z tym gięciem bo jeśli podczas hamowania się odgina tarcza w stronę nieruchomego klocka to w mechanicznych w minimalnym stopniu to występuje zawsze no i musi tak być, ale jeśli chodzi co o to ze tarcza po prostu faluje w zacisku i ociera o klocki, to prawie każda tarcza z czasem minimalnie faluje, można to odgiąć palcami. Nie wiem jak jest z tarczami na pająku bo nie miałem, ale one są na pewno sztywniejsze.
bobinek Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 troche informacji o hamulcach, moze sie komus tu przydadza W rowerach stosuje się wyłącznie hamulce cierne, stosowane współcześnie rozwiązania różnią się jednak istotnie konstrukcją, stopniem komplikacji i niezawodności oraz skutecznością. Wyróżnić wśród nich można: systemy pedałowe - są to układy (np. torpedo), w których hamowanie odbywa się poprzez zablokowanie pedałów lub kręcenie nimi do tyłu. W tego typu układach elementy hamulców i napędu są częściowo wspólne, a hamowanie jest realizowane poprzez konstrukcję układu napędowego mechaniczne systemy ręczne - jest to najczęściej spotykany układ hamulcowy we współczesnych rowerach. Składa się on z klamek, których pociąganie powoduje ruch stalowych linek, które uruchamiają odpowiednie urządzenia powodujące blokowanie ruchu kół. Konstrukcja klamek w takich systemach, jakkolwiek różna w niektórych szczegółach, jest w zasadzie zawsze jednakowa, natomiast elementy blokujące koła mogą mieć różną postać. Mogą to być: szczęki - posiadające okładziny cierne zaciskające się na obręczy http://pordubitz.org/wiadomosci.onet.pl tarcze - zamocowane na piaście, na których zaciskają się okładziny (klocki) bębny hamulcowe - będące integralną częścią piast i działające poprzez dociskanie okładzin ciernych do wnętrza bębna hydrauliczne systemy ręczne - składające się również z klamek, szczęk, tarcz lub bębnów - ale w których przekazywanie sterowania odbywa się nie za pomocą linek, lecz przewodów hydraulicznych. Zaciskanie się elementów hamujących następuje tu na skutek zmian ciśnienia płynu hamulcowego, następującego w wyniku poruszania dźwignią klamek. W najstarszych typach rowerów spotykany bywał cierny hamulec klockowy na koło przednie (tzw. hamulec stemplowy), uruchamiany klamką w postaci umocowanej pod kierownicą dźwigni, której podciągnięcie do góry (ściśnięcie do uchwytu kierownicy) powodowało dociśnięcie poprzez sztywny popychacz gumowego klocka do opony przedniego koła.
adas651 Napisano 11 Lipca 2011 Napisano 11 Lipca 2011 Hayesy mx2 to jeden z wyższych modeli hamulców tarczowych mechanicznych zacisk ma budowe monolityczną (nie skręcana na śrubki) co podnosi sztywność i za razem moc hamowania sporą zaletą można by uznać ze klocki do magury(chyba clary) pasują tez do niego według mnie o niebo lepszy od bb5 - moze i ma wiecej regulacji, ale siła i modulacja mnie nie przekonała
Woodpecker Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 Troche sie douczylem wyczerpawszy reszte watkow w innych dzialach wiec juz rozkminilem co mnie w tych hayesah denerwuje. Ale... pytanko teoretyczne.. jesli byscie sie mieli przesiasc z takich hamulcow na lepsze (wyzsza grupa itp.) to na jakie ? czy hydrauliki wykazuja duza roznice w dzialaniu (skutecznosci, mozliwosci regulacji) czy moze sa jakies mechaniczne, co jest nastepnym krokiem poprawiajacym dzialanie takich ukladow i jakie wnosi zalety ?
Mod Team sznib Napisano 14 Lipca 2011 Mod Team Napisano 14 Lipca 2011 Zależy o jakich hydraulikach mówimy. Tańsze modele z klockami żywicznymi będą hamowały porównywalnie, może nawet gorzej, niż dobre mechaniki (MX2, BB5, BB7). Z kolei jeśli stać cię na set z wyższej półki, czyli co najmniej np. Shimano SLX665/Deore595, Avid Juicy 5/Elixir, Formula Oro K18, Hayes Stroker Trail, to na pewno odczujesz poprawę na plus.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.