Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe]


saper019

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam jakiś rower który chyba sie zwał Stinger. (Pewnie to jakiś syf bo na google nic takiego nie ma.)

Mam problem w hamulcach tarczowych zwyklych . Probowalem już wszystkiego.Hamulec hamuje tylko troche a regulowalem go juz kilkanascie razy z roznymi poradami. Hamulec to jakiś Artek. Nie wiem co mam zrobic. Czy wywalic ten hamulec? Teraz mi przyszło na myśl czy moze by nie kupić nowych klocków hamulcowych. Ale z drugiej strony jak to jakas chińszczyzna to penie klockow do tego nie bedzie.... Prosze o odpowiedzi.

  • Mod Team
Napisano

Tak, masz rację, klocków najprawdopodobniej nie znajdziesz. Wywal ten złom i zainwestuj w dobre Vki, choćby Alivio/Deore. Lżej i bezpieczniej.

Napisano

Jak masz możliwość zamontowania V'ki to wywal to co masz i montuj je. Z pewnością będą lepiej hamowały niż to co masz obecnie. Jeśli tylko chcesz wymienić klocki to zrób zdjęcie ich a my pomożemy poszukać.

Napisano

'czasem jak patrze na rowerki w marketach to ich te 'tarczówki' od nowości nie hamują

 

jeśli chcesz żeby wogle zatrzymywał koło musisz go tak ustawić zeby troche tarł z obu stron - przy marketowych hamulcach tarczowych nie ma innej opcji i mocno skreć wszystkie śruby

 

klocki masz jeszcze w dobrym stanie wyrównaj je tylko troche papierkiem sciernym

Napisano

Przegrzebalem forum i wyglada mi na to ze tu powinienem zapytać

Mam Hayesy mx2 oraz "jakies" tarcze tej samej firmy dedykowane temu systemowi (niestety nie doszukalem sie w necie oznaczen tych tarcz). dodatkowo nie specjalnie znam sie na systemach tarczowych. Jezdze w sumie glownie po miescie wiec nie mam do czynienia z dlugotrwalym rozgrzewaniem ukladow hamujacych.

Namowili mnie znajomi zebym sie na to przesiadł z V_Brake-ow

Jezdze na tej konfiguracji juz 6 lat i jest faktycznie duzo lepszy i bardziej niezawodny niz hamulce rawkowe.

Mam Trzy pytania zwiazane z tym:

1 - jakiej klasy jest to sprzet w porownaniu z np shimano (dowolna grupa h. tarcz.) bo nie specjalnie moge to wyczytac na necie.

2 - Nauczylem sie sam je regulowac ale problem z nimi polega na tym ze maja jedna strone docisku pasywna a druga aktywna w dodatku nie moge regulowac mocy naciagu sprezyny wahadla naciskajacego. I teraz pytanie: czy wszystkie systemy h. Tarczowych tak maja?

3 - Czy wszystkie tarcze gną sie tak ze ocieraja o klocki, czy to normal, czy mozna zakupic jakies ktore utrzymuja sztywnosc ?

Napisano

1. MX-2 niektórzy mówią że jest troszkę gorszy od BB5.

 

2.  Nie wszystkie, hydrauliczne tak nie mają.

 

3. Zależy o co chodzi z tym gięciem bo jeśli podczas hamowania się odgina tarcza w stronę nieruchomego klocka to w mechanicznych w minimalnym stopniu to występuje zawsze no i musi tak być, ale jeśli chodzi co o to ze tarcza po prostu faluje w zacisku i ociera o klocki, to prawie każda tarcza z czasem minimalnie faluje, można to odgiąć palcami. Nie wiem jak jest z tarczami na pająku bo nie miałem, ale one są na pewno sztywniejsze.

 

 

Napisano

troche informacji o hamulcach, moze sie komus tu przydadza

W rowerach stosuje się wyłącznie hamulce cierne, stosowane współcześnie rozwiązania różnią się jednak istotnie konstrukcją, stopniem komplikacji i niezawodności oraz skutecznością. Wyróżnić wśród nich można:

systemy pedałowe - są to układy (np. torpedo), w których hamowanie odbywa się poprzez zablokowanie pedałów lub kręcenie nimi do tyłu. W tego typu układach elementy hamulców i napędu są częściowo wspólne, a hamowanie jest realizowane poprzez konstrukcję układu napędowego

mechaniczne systemy ręczne - jest to najczęściej spotykany układ hamulcowy we współczesnych rowerach. Składa się on z klamek, których pociąganie powoduje ruch stalowych linek, które uruchamiają odpowiednie urządzenia powodujące blokowanie ruchu kół. Konstrukcja klamek w takich systemach, jakkolwiek różna w niektórych szczegółach, jest w zasadzie zawsze jednakowa, natomiast elementy blokujące koła mogą mieć różną postać. Mogą to być:

szczęki - posiadające okładziny cierne zaciskające się na obręczy

http://pordubitz.org/wiadomosci.onet.pl

tarcze - zamocowane na piaście, na których zaciskają się okładziny (klocki)

bębny hamulcowe - będące integralną częścią piast i działające poprzez dociskanie okładzin ciernych do wnętrza bębna

hydrauliczne systemy ręczne - składające się również z klamek, szczęk, tarcz lub bębnów - ale w których przekazywanie sterowania odbywa się nie za pomocą linek, lecz przewodów hydraulicznych. Zaciskanie się elementów hamujących następuje tu na skutek zmian ciśnienia płynu hamulcowego, następującego w wyniku poruszania dźwignią klamek.

W najstarszych typach rowerów spotykany bywał cierny hamulec klockowy na koło przednie (tzw. hamulec stemplowy), uruchamiany klamką w postaci umocowanej pod kierownicą dźwigni, której podciągnięcie do góry (ściśnięcie do uchwytu kierownicy) powodowało dociśnięcie poprzez sztywny popychacz gumowego klocka do opony przedniego koła.

Napisano

Hayesy mx2 to jeden z wyższych modeli hamulców tarczowych mechanicznych

zacisk ma budowe monolityczną (nie skręcana na śrubki) co podnosi sztywność i za razem moc hamowania

 

 

sporą zaletą można by uznać ze klocki do magury(chyba clary) pasują tez do niego

 

 

według mnie o niebo lepszy od bb5

- moze i ma wiecej regulacji, ale siła i modulacja mnie nie przekonała

Napisano

Troche sie douczylem wyczerpawszy reszte watkow w innych dzialach wiec juz rozkminilem co mnie w tych hayesah denerwuje.

Ale... pytanko teoretyczne.. jesli byscie sie mieli przesiasc z takich hamulcow na lepsze (wyzsza grupa itp.) to na jakie ? czy hydrauliki wykazuja duza roznice w dzialaniu (skutecznosci, mozliwosci regulacji) czy moze sa jakies mechaniczne, co jest nastepnym krokiem poprawiajacym dzialanie takich ukladow i jakie wnosi zalety ?

  • Mod Team
Napisano

Zależy o jakich hydraulikach mówimy. Tańsze modele z klockami żywicznymi będą hamowały porównywalnie, może nawet gorzej, niż dobre mechaniki (MX2, BB5, BB7). Z kolei jeśli stać cię na set z wyższej półki, czyli co najmniej np. Shimano SLX665/Deore595, Avid Juicy 5/Elixir, Formula Oro K18, Hayes Stroker Trail, to na pewno odczujesz poprawę na plus.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...