krzywybajbus Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 witam ponownie . czas na zmianę w rowerku . stare hamulce V-KI odchodzą w niepamięć ale pozostaje kłopot . jakie tarczówki wybrać ? kilka typów proszę o pomoc za i przeciw mile widziane -grimeca czterotłoczkowe bodajże system 8 -avid elixir 5 -formula oro k24 -avid juicy 5/7 -tektro auriga a może jeszcze coś ciekawego ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 juicy 7 albo oro k24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Ile masz do wydania? Pamiętaj że jak nie masz piast pod tarcze będziesz musiał je też wymienić. Do jakiego roweru/co jeździsz? Do XC/AM system dwutłoczkowy spokojnie wystarczy. Z tych co podałeś tektro raczej słabe, reszta to porządne hamulce i ciężko zdecydować który model wybrać. Możesz pomyśleć też o czymś od Shimano, np. SLX. Na korzyść Shimano przemawia prosta obsługa, proste odpowietrzanie do którego wystarczą strzykawki i kawałek wężyka. Do Avidów i Formuli trzeba dokupić specjalny zestaw do odpowietrzania i sam proces jest trudniejszy. Jednak jest jeszcze fakt że hamulce Shimano mają inną charakterystykę niż Avidy czy Formule (miękka klamka), najlepiej jakbyś mógł wypróbować dane modele i wybrać co Ci najbardziej przypasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywybajbus Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 nie jeżdżę wyczynowo tylko rekreacyjnie ale już kilka razy miałem przygodę z hamulcami. lubię mieć zapasa który ostatnio mi się skończył. jeździłem na mechanicznych tarczach ale to porażka totalna moje v-ki o niebo lepiej hamują. nie lubię mieć też "miękkiej" klamki, raczej na sportowo jak w samochodach. obsługa nie stanowi problemu poradzę sobie. bardziej chodzi o niezawodność awaryjność no i oczywiście siłę hamowania -95kg napędzone do 45km/h bez hamulców . kaska to tak do 500 szukam okazji na razie mnie nie pili. wiem że jeszcze i piasty i przezbrojenie kół liczę się z tym. a co do piast to co polecicie???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Jucy 7 - mocarne, a przy tym fajna modulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Praktycznie bezobsługowe Deore 535 Disc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Właśnie, 500 na jeden hamulec czy na komplet? Z piast polecę Novateca (kryją się też pod logami NSa i Dartmoora ), mam i jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywybajbus Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 no za komplet wiem że można więcej ale to ma być rekreacyjnie a nie zarobkowo - na sponsorów nie liczę wiek już nie pozwala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 W takim razie większość hamulców które podałeś odpada, kosztują od ok. 350 do ponad 500 za komplet na jedno koło. Do 500 za komplet na oba koła możesz wybierać między Juicy 3, Hayes Stroker Ryde oraz hamulcami Shimano, np. Deore 595, który ma dość dobre opinie. http://allegro.pl/tyl-hamulec-deore-2011-br-m595-bialy-przewod-i1668915175.html okazyjnie można kupić taniej starsze modele Shimano, np. proponowane przez Beskida Deore 535 czy XT: http://allegro.pl/hydraulika-deore-komplet-nowe-ekstra-cena-i1694664553.html http://allegro.pl/hamulce-hydr-deore-xt-br-m765-komplet-p-t-i1703992002.html te drugie używane, jeśli Ci to nie przeszkadza. 535 to dobre, bezawaryjne i łatwe w serwisowaniu hamulce, klocki seryjne niezbyt udane wprawdzie, ale po wymianie na metaliczne dają radę (mam akurat podobny set). Pamiętaj że jeszcze tarcze trzeba będzie osobno dokupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywybajbus Napisano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 tak jak pisałem urządzam polowanie i bez kłopotu wychaczę jakieś do 500pln za komplet. moje pytanie które są dobre i dlaczego ? ostatnio miałem na wędce HYGIA ELITE za 550pln ale nie znam w ogóle firmy a mało jest tego na aledrogo. z piastami widzę też mały problem bo na 20 szprych pod tarcze nie znalazłem. i jeszcze problem - central lock czy na 6 śrub. same problemy. deore ok ale to stary model i wydać 350 to już wolę dołożyć i kupić coś nowszego . proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 Stary nie znaczy gorszy. Często właśnie jest odwrotnie, nowe rzeczy są wprawdzie ładniejsze, ale coraz gorzej wykonane. Ja już trzeci sezon jeżdżę na 535 z tyłu i 585 z przodu i jest wszystko ok, zwłaszcza po wymianie klocków na metaliczne. O Hygii nie wiem nic, raczej lepiej kupić sprawdzone hamulce. Piast pod tarcze na 20 szprych nie dostaniesz. podczas hamowania tarczówkami szprychy mają duże znaczenie, bo idzie na nie obciążenie. Będziesz musiał kupić nowe koła. Tarcze, tj. rodzaj mocowania; zależy jakie piasty kupisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzywybajbus Napisano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 No właśnie jakie ? Które są lepsze ? Na 6 śrub widziałem wiecej tarcz i w lepszych cenach tylko czy tak często się je wymienia. Jaka srednica tarczy ? Pozostaje jeszcze wiele pytań . 535 dual control takie z manetkami za 260pln nowki warto czy szukać coś lepszego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 W standardzie na 6 śrub jest większy wybór. Jakie tarcze zależy jakie hamulce, bo różnie działają. Np. do hamulców Shimano najlepiej sprawdzą się tarcze tej firmy (najlepiej XT), do Avidów tarcze Avida. Rozmiar zależy co jeździsz i od Twojej wagi. Przy XC po wymianie klocków na porządne tarcze 2x160 wystarczą spokojnie. Dłuższe zjady w górskim terenie można na przód dać 180kę. Dual control ma plusy i minusy, plus np. taki że taniej masz od razu manetki, minus że jak byś chciał w przyszłości lepsze manetki to będziesz musiał wymienić też klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.