Skocz do zawartości

[Tunning roweru] KELLYS SCARPE 2009'


Cobra1986

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post więc na początku witam wszystkich forumowiczów!

 

Parę słów o mnie.. Jestem dużym kolesiem 197cm wzrostu i ponad 110 kg :)

 

Do rzeczy:

 

W marcu br. zakupiłem rowerek Kellys Scarpe z 2009 roku TUTAJ lecz po zrobieniu ok 2 tyś km i "romansu" z leśnymi ścieżkami, chciałbym trochę ten rower przearanżować na bardziej MTB mam do dyspozycji ok 1300-1400zł

 

Od czego powinienem rozpocząć zmianę, co może poczekać..... planuje zmienić napęd z 8- biegowego na 9-biegowy czy w związku z tym:

 

1 Muszę wymienić także piasty i suport?

2 Co sądzicie o takim zestawie:

OPONY : SCHWALBE RACING RALPH 26x2,10 EVOLUTION

HAMULCE: SHIMANO XT BR M-760

KASETA: SHIMANO XT CS-M760 11-32T

PRZERZUTKI: Przód SHIMANO XT FD-M760 Top-Swing tył: SHIMANO XT RD-M760 RAPID-RISE

KORBA: SHIMANO LX FC-M572

MANETKI: SHIMANO Deore ST-M510

ŁAŃCUCH: SHIMANO XT/Ultegra CN-HG93

 

Ps Proszę o pomoc i o w miarę zrozumiały język gdyż nie jestem specjalistą w dziedzinie rowerów ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym napędu na razie nie ruszał, 3x8 nie jest zły. Wymienisz jak się zużyje po kolejnych kilku tysiącach km, może być na 3x9, jeżeli koniecznie chcesz więcej biegów.

Wymianę ograniczyłbym do dwóch komponentów:

1. amortyzator- na coś dopasowane pod taką wagę, popatrz w sąsiednim dziale, użyj archiwum, wyszukiwarki

2. korba, ten lx na octalink to dobry wybór, ew. coś na zintegrowaną oś.

 

Piasta pod 8 i 9rz. jest taka sama, wiec w razie migracji nie trzeba jej wymieniać.

Suport do zmiany (teraz masz kwadrat, korbę chcesz kupić pod octalink).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!, poczekam jeszcze na opinie innych użytkowników, ale będę cieszył się z każdego posta w tym temacie :)!

Powiem tak... jak dotąd wszystko działa bez zarzutu(w sumie nic dziwnego rower jest praktycznie nowiutki)jedyna moja inwestycja to wymiana pedałów na aluminiowe Author'a.

Po ok 2000 km mogę powiedzieć, że zawiodłem się na oponach Kellys Cobra 2.00 Skinwall oraz na hamulcach Apse.. szczerze nie jestem z nich zadowolony... co prawda hamują całkiem nieźle ale nie podoba mi się że działają w takim systemie 0-1 albo klocek ociera o obręcz lub w momencie gdy jest wyregulowany nie spełnia swojej roli.

 

więc po pedałach drugą moją inwestycją będą lepsze opony SCHWALBE i hamulce wybrałem Shimano z serii XT ktoś może mi powiedzieć jakie powinienem dobrać do nich klamkomanetki czy też klamki i manetki montować oddzielnie? jeżeli tak to jakie polecacie:)

 

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz koniecznie zmieniać komponenty to użyj wyszukiwarki, znajdziesz wszelkie potrzebne informację. Założyłeś bardzo typowy temat, powtarzalny, poruszany kilka/naście razy w każdym miesiącu. Przejrzyj ostatnie wątki, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

 

W kwestii hamulców. Na początek zamontuj inne klocki. Okaże się zapewne, że hamulec zyskał nową jakość. W dziale "hamulce" przeczytasz jakie są szczególnie polecane do v-brake.

 

W kwestii opon, dział "koła". O amortyzatorze znowu w innym dziale. Porządek musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz koniecznie zmieniać komponenty to użyj wyszukiwarki, znajdziesz wszelkie potrzebne informację. Założyłeś bardzo typowy temat, powtarzalny, poruszany kilka/naście razy w każdym miesiącu. Przejrzyj ostatnie wątki, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

 

W kwestii hamulców. Na początek zamontuj inne klocki. Okaże się zapewne, że hamulec zyskał nową jakość. W dziale "hamulce" przeczytasz jakie są szczególnie polecane do v-brake.

 

W kwestii opon, dział "koła". O amortyzatorze znowu w innym dziale. Porządek musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...