Skocz do zawartości

[piasta] czyszczenie smarowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Może zamiast ogłaszać, by interesanci napisali PW, napisz to tutaj, tak by wszyscy widzieli.

 

jak znajdę chwilę czasu to na pewno napiszę, tylko że zbytnio zdjęć nie robiłem, ogólnie śpieszyło mi się i ciemno się już robiło, a skończyłem przed 23.00 (dwa razy rozbierałem bo za dużo smaru dałem i bębenek nie grał tak jak mi się podobało :devil: )

 

a z PW chodziło mi o przypomnienie tematu, bo nie zawsze zaglądam i pamiętam :whistling:

 

a i już chyba nigdy nie kupię piast z shimano, tym bardziej że łozyska do tej są chyba ogólnodostępne(zapomniałem sobie pomierzyć jak miałem w ręce :wallbash: ale mam model i numer napisany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc czas na mały opis

na początek potrzebne będą dwa imbusy(chyba 5-tki), odkręcamy "kołnierze". Mi najpierw puścił po stronie kasety.

W sumie można najpierw zdjąć kasetę, ale nie trzeba.

Po odkręceniu do końca wyciągamy bębenek z kasetą, i mamy taki o to widok

Mój odnośnik

Mój odnośnik

Następnie odkręcamy nakrętkę po stronie lewej, czyli ten sam imbus, natomiast z drugiej strony potrzebujemy imbus nr 10 który wkładamy w ośkę

Mnie konkretnie interesowało łożysko po stronie lewej.

Aby je wyjąć najpierw musimy zdjąć pierścień segera, co bez odpowiednich kombinerek ze szpicem jest nie możliwe

Kombinerki wkładamy w małe otwory w gumie i mocno ściskamy, i w tej pozycji wyciągamy

Mamy taki widok

Mój odnośnik

Następnie przyda się imadło, ewentualnie jakieś dwa klocki

Kładziemy koło dłuższą częścią ośki do góry, i delikatnie młotkiem wybijamy ją w dół

Ośka wyjdzie razem z łożyskiem.

Ściągamy łożysko, zdejmujemy jedną uszczelkę małym nożykiem albo cieniutkim śrubokrętem(ta która jest chyba lekko pod skosem łatwiej wyjdzie), smarujemy kulki i składamy w odwrotnej kolejności

Łożysko łatwo nie wchodzi, ja użyłem klucza oczkowego nr chyba 13, następnie znalazłem idealnie pasującą na ośkę tulejkę.

Ważne aby oprzeć się na łożysku jak najbliżej ośki żeby go nie zniszczyć

Wszystko czyścimy i smarujemy, jeśli piasta ma ładnie pyrkać to nie smarować zapadek i plastiku w piaście bo będzie cisza.

 

Sorry za zdjęcia ale nie robiłem z myślą o opisie na forum :whistling:

 

a i zapomniałem pomierzyć łożysko :icon_redface: , ale pisze na nim to: 6902ru ezo japan, co powinno wystarczyć :thumbsup:

 

znalazłem chyba takie same łożyska http://sklep.proletaryatbmx.pl/czesci,czesci_zamienne,110,inni_lozyska.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...