abstinent Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Jeśli ktoś ma taką piastę i nie wie jak się zabrać za czyszczenie, to pisać na PW Wczoraj zaczęła mi lekko piszczeć co jakiś czas i zabrałem się za rozebranie i posmarowanie. Jak na razie śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luigi Napisano 7 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Może zamiast ogłaszać, by interesanci napisali PW, napisz to tutaj, tak by wszyscy widzieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Może zamiast ogłaszać, by interesanci napisali PW, napisz to tutaj, tak by wszyscy widzieli. jak znajdę chwilę czasu to na pewno napiszę, tylko że zbytnio zdjęć nie robiłem, ogólnie śpieszyło mi się i ciemno się już robiło, a skończyłem przed 23.00 (dwa razy rozbierałem bo za dużo smaru dałem i bębenek nie grał tak jak mi się podobało ) a z PW chodziło mi o przypomnienie tematu, bo nie zawsze zaglądam i pamiętam a i już chyba nigdy nie kupię piast z shimano, tym bardziej że łozyska do tej są chyba ogólnodostępne(zapomniałem sobie pomierzyć jak miałem w ręce ale mam model i numer napisany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 11 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 No więc czas na mały opis na początek potrzebne będą dwa imbusy(chyba 5-tki), odkręcamy "kołnierze". Mi najpierw puścił po stronie kasety. W sumie można najpierw zdjąć kasetę, ale nie trzeba. Po odkręceniu do końca wyciągamy bębenek z kasetą, i mamy taki o to widok Mój odnośnik Mój odnośnik Następnie odkręcamy nakrętkę po stronie lewej, czyli ten sam imbus, natomiast z drugiej strony potrzebujemy imbus nr 10 który wkładamy w ośkę Mnie konkretnie interesowało łożysko po stronie lewej. Aby je wyjąć najpierw musimy zdjąć pierścień segera, co bez odpowiednich kombinerek ze szpicem jest nie możliwe Kombinerki wkładamy w małe otwory w gumie i mocno ściskamy, i w tej pozycji wyciągamy Mamy taki widok Mój odnośnik Następnie przyda się imadło, ewentualnie jakieś dwa klocki Kładziemy koło dłuższą częścią ośki do góry, i delikatnie młotkiem wybijamy ją w dół Ośka wyjdzie razem z łożyskiem. Ściągamy łożysko, zdejmujemy jedną uszczelkę małym nożykiem albo cieniutkim śrubokrętem(ta która jest chyba lekko pod skosem łatwiej wyjdzie), smarujemy kulki i składamy w odwrotnej kolejności Łożysko łatwo nie wchodzi, ja użyłem klucza oczkowego nr chyba 13, następnie znalazłem idealnie pasującą na ośkę tulejkę. Ważne aby oprzeć się na łożysku jak najbliżej ośki żeby go nie zniszczyć Wszystko czyścimy i smarujemy, jeśli piasta ma ładnie pyrkać to nie smarować zapadek i plastiku w piaście bo będzie cisza. Sorry za zdjęcia ale nie robiłem z myślą o opisie na forum a i zapomniałem pomierzyć łożysko , ale pisze na nim to: 6902ru ezo japan, co powinno wystarczyć znalazłem chyba takie same łożyska http://sklep.proletaryatbmx.pl/czesci,czesci_zamienne,110,inni_lozyska.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.