Skocz do zawartości

[7139g] czarny chińczyk by tobo


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

A czego spodziewasz się od prawie slicków w błocie? :) To opony z japońskimi korzeniami, dla kamikaze.

Wąskie, bieżnik symboliczny, coś w sam raz na szutry i to drobne.

W porównaniu do nich rocket ron, też opona wyścigowa i lekka (2,1 ważą ok 380 gram jak się je wybieże) są pełnokrwistymi oponami mtb.

Gdyby maxxlite miały normalny bieżnik ważyłyby dużo więcej. Ja kupiłem je tylko dlatego że dwie nowe sztuki kosztowały mniej niż jedna oficjalnie a potrzebowałem opony z lekkim bieżnikiem, bo tu pada i w mieście na slickach można pofrunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie wiele się nie spodziewam od takich opon, ale wolałem zapytać osobę która je używa. W jednym czasopiśmie rowerowym pisali że po błocie to ho ho jadą, ale nie wiem czemu takie pierdoły piszą skoro to nieprawda. Miałem w ręku wersje 330 gram i bieżnik symboliczny, a tutaj bieżnik jak wzorek w 285 i błoto no problem. Co z tymi czasopismami się porobiło :wallbash:

Edytowane przez supersam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny rower, jeśli dobrze zrozumiałem to projekt "uboczny" na pozostałościach i z ramą no name z yebajca.

Pozazdrościć tych pozostałości :yes: masa mówi sama za siebie :icon_cool:

 

Ciekawe jak się jeździ na golcu, chyba już nie pamiętam kiedy jeździłem bez żadnego amora...

 

Swoją drogą ram chyba nie robią metodą eksperymentacyjną jacyś amatorzy? Fabryki po godzinach, fucha inżyniera, czy coś innego? Jak oceniasz sztywność, absorpcję drgań itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą ram chyba nie robią metodą eksperymentacyjną jacyś amatorzy? Fabryki po godzinach, fucha inżyniera, czy coś innego?

 

Pewnie dzieje się to na tej samej zasadzie jak do tej pory wyrabiane były ramy aluminiowe do katalogów, z których wybierały popularne marki bez zaplecza. Ci dalekowschodni producenci istnieją zbyt długo na rynku (po kilka lat), by można było zakładać, że sam proces technologiczny jest niedopracowany. Pozostaje kwestia jakości projektów konkretnych modeli - nie wiadomo jak wygląda kontrola jakości. Osobiście uważam, że im więcej będzie informacji o sposobach, w jaki zaopatrują się pomniejsze marki, tym te oemy będą popularniejsze, ponieważ ja obstawiam, że to po prostu to samo :)

 

Myślę, że bardzo niedługo (1-3 lata) te ramy wyprą aluminium w ogóle - tylko kwestia poprawy świadomości kupujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo zapodaj linka do tych ram jak mozesz :) Jak uważasz jaka waga maksymalna bikera na taka rame ? :D

http://cgi.ebay.com/New-Full-Carbon-3K-Mountain-Bike-MTB-Frame-20-/250829463078?pt=Mountain_Bikes&hash=item3a6699de26

 

to ta aukcja, podobnych są setki, ceny od 249 dolarów, z tym że geometria bardzo spacerowa z reguły w tym przypadku, ramy malowane i gołe, jak moja.

 

rauf, po zapewne ta sama fabryka która produkuje ramy dla np polskiego rdx, norweskiego american eagle, czy setki innych krajowych producentów ram/rowerów.

Jazda na pełnym sztywniaku... No cóż podobnie jak na szosie - dopóki jest równo, nawet w terenie, problemu nie ma. Ubite terenowe drogi, drobnoziarniste szutry itd. Problem dla mnie zaczyna się na nawet prostym zjeździe w pseudoterenie, ręce jak i cała reszta ciała nawykła do amortyzacji, więc zupełnie inaczej reaguje jak u kogoś kto np porusza się na szosie, trekkingu bez amortyzacji czy nawet rowerze mtb z amortyzatorem.

 

Nie jestem w stanie ocenić absorpcji drgań, bo nie jest się w stanie tego ocenić używając roweru amortyzowanego, na normalnych oponach mtb a potem przesiadając się na sztywniaka. W takim przypadku odczucie jest takie że nie ma żadnej absorpcji drgań, po prostu trzęsie i tyle. Na pewno montowanie cienkich i twardych chwytów jak np bontrager xxxlite nie wchodzi w rachubę - ręce mi drętwiały nawet w czasie jazdy po asfalcie! Obecnie mam zwykłe gąbkowe tanie chwyty i problemu nie ma.

 

Co do jakości produktu: zakładam że będzie podobny do zwykłej ramy alu - czyli konstrukcja dosyć solidna by móc ją bez obaw sprzedawać producentom rowerów by ci składali na nich tanie - czyli popularne - rowery z ramamami karbonowymi. Gdyby był jakiś problem i puściliby bubla do np 20 odbiorców to wyobraźcie sobie co by się stało z producentem, gdyby miał wszystko wymienić na gwarancji albo w kolejnym roku stracić nabywców...

 

Czy te ramy wyprą aluminium... Myślę, że nie. Producenci raczej zawsze będą chcieli mieć różne kategorie produktów by móc za coś brać więcej, jako za produkt technologicznie niby bardziej zaawansowany.

 

Fajny rower, jeśli dobrze zrozumiałem to projekt "uboczny" na pozostałościach i z ramą no name z yebajca.

Pozazdrościć tych pozostałości :yes: masa mówi sama za siebie :icon_cool:

 

Ciekawe jak się jeździ na golcu, chyba już nie pamiętam kiedy jeździłem bez żadnego amora...

 

Swoją drogą ram chyba nie robią metodą eksperymentacyjną jacyś amatorzy? Fabryki po godzinach, fucha inżyniera, czy coś innego? Jak oceniasz sztywność, absorpcję drgań itd?

To nie może być fucha, tych ram dostępnych jest setki, może tysiące, są strony z produktami chińskiego rynkku produkcyjnego, gdzie bezpośrednio można zapytać producenta o ewentualną cenę jednej sztuki, są tacy którzy sprzedają zupełnie jednostkowo, inni więcej sztuk, np 10, 20 itd.

 

http://www.alibaba.com/product-gs/473527779/super_light_carbon_MTB_frame.html

 

Tu przykład codziennego raportu mailowego na mojej poczcie, przysyłany po rejestracji na stronie o której pisałem, chiński rynek wszelakich produktów.

 

Nazwa przykładowa fajna, miracle :)

 

http://www.alibaba.com/product-gs/474784022/MTB_carbon_frame_Monocoque_bike_frame.html

 

Tu to samo, w innym malowaniu.

 

http://www.alibaba.com/product-gs/474959739/Carbon_mountain_bike_frame_MTB_bike.html

 

I jeszcze inna wersja.

 

http://www.alibaba.com/product-gs/468868072/FM_039_carbon_MTB_frame_MTB.html

A to full, z dodatkami

W opisie:

"-Frame Size: 17"/19"/21"

 

-UD looking, customer's logo is available

 

-EN 14781 certfied by SGS"

 

To pewnie jeden z wykonawców ram dla wielkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bardzo niedługo (1-3 lata) te ramy wyprą aluminium w ogóle - tylko kwestia poprawy świadomości kupujących.

Czy te ramy wyprą aluminium... Myślę, że nie. Producenci raczej zawsze będą chcieli mieć różne kategorie produktów by móc za coś brać więcej, jako za produkt technologicznie niby bardziej zaawansowany.

Ok :) Miałem na myśli od poziomu dzisiejszych alu za ~800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że alu jako bardziej powszechny typ ram jest jeszcze tańszy niż tani karbon, więc raczej nie wyprze :) Ale może się mylę i niedługo krosy i unibike w wersjach budżetowych będą karbonowymi powszedniakami :)

Yeah. Zanim karbon wyprze alu to wiele wody upłynie nim to nastąpi. Jedynie co to karbon stanie się powszedniejszy. Podobnie z 29'erami czy napędami 10s. Robi się ich coraz więcej, ale żeby zaraz wyparcie? :D

 

Co do X-0 to sam od dłuższego czasu nad tym się zastanawiam. Na razie mojej X-9 nic nie dolega, wszystko działa cacy. Jedynie co to pójście w extremę i zafundowanie sobie napędu z najwyższej półki ale czas pokaże czy to nastąpi. Jeśli idzie o gripy X-0 nie narzekam wcale. Mam je 2gi sezon, gumy w miarę całe (póki co wykruszyły się nieco na obrzeżu). Jedynie na co mogę narzekać to na wytarte oznaczenia biegów, ale to pewnie od częstego trzymania dłoni na nich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założę 10tkę jak będę musiał. Na razie nie mam takiej potrzeby. Moja intensywność eksploatacji spadła więc i napęd żyje dłużej. Problem się zacznie jak znikną zapasy części wyższych grup na 9 biegów z tyłu, martwi mnie np to że chcąc nową przerzutkę z tyłu muszę zmienić napęd na 10 sp bo jest ona niekompatybilna ze stosunkiem przełożen starszych modeli. Często zmieniałem przerzutki z tyłu, bardziej z chęci niż z konieczności uszkodzenia/zużycia poprzedniej, w tej sytuacji inwestycja robi się większa a do tego wątpliwa co do zysku jakościowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc nową przerzutkę z tyłu musisz zmienić na 10sp bo jest niekompatybilna ze stosunkiem starszych modeli? Nie załapałem... ;)

 

A tak btw 'chińczyków' - jak jest z ich wytrzymałością? Da się tym jeździć po górach, na maratony? Wiesz coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe przerzutki mtb 10sp mają inne przełożenie ruchu linki niż starsze modele, nie da się połączyć nowych modeli shimano ze starszymi manetkami shimano, tak samo w sramie.

 

Co do tego czy da się jeździć? Te same ramy oferuje wielu producentów na świecie ze swoim logo. I nie zastrzegają się "city use only" :) Kupując tanią ramę alu chyba nikt się nie zastanawia czy da radę na maratonach, ewentualnie czy jej waga i geo na to pozwolą :) Co do moich doświadczeń z tym egzemplarzem - pisałem już wczesniej - rama jest tak stara jak ten temat, czyli kilkanaście dopiero dni. Na ten moment wg mnie produkt świetny, jakość, cena, waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam 185 cm wzrostu, rama pasi idealnie jak na sztywniaka ze sztywnym widelcem. Schodzenie z wagi w tym przypadku to bylby jedynie bezsensowny kaprys, bo nijak rower nie jezdzi szybciej mimo kolejnych zmian. Jestem pewien, ze dalszych (w granicach rozsadku finansowego) na pewno bym nie odczul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Parę zmian, podyktowanych różnymi przyczynami.

 

- koła dt xr 1540 na mavic crossmax slr;

- opony maxxis maxxlite na continental sport contact (2,00 na 1,6);

- pedały exustar ep-m 28 na shimano 520;

- kierownica ritchey riser ud carbon na pro riser;

- mostek extralite 100 mm na bbb stem 70 mm;

- brak rogów na rogi pro;

 

Koła - dla zaspokojenia próżności :)

Opony - dla uchronienia się przed masowym napadem węży i miejskiego syfu :) Maxxlite nie nadaja się do jazdy :)

Pedały shimano to po prostu pedały shimano.

Kierownica - potrzebuję możliwości zamontowania rogów.

Mostek jednak pasuje bardziej krótszy niż 100 mm.

 

Chińska rama żyje i ma się dobrze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Można by jeszcze troche dopłacić do XT i wziąć XTRy

 

własnie akurat to nie ma sensu te gramy między XT a XTR sa już bardzo drogie a jeździłem na tym i na tym i aż takiej różnicy nie ma. Można oczywiście w sprzęcie rowerowym zbankrutować i do pedałów XTR zamówić tytanową osie ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zbliza sie wiosna, czas na zmiany, cisnienie w tym kierunku wzrasta, bo zima to dosyc bezplodny okres w tym wzgledzie :laugh:

 

Wraz z zielenia na drzewach zawitaja wczesniej czy pozniej:

- kierownica fsa k-force nano, ewentualnie inna prosta o szerokosci 600 mm, opcji jest kilka;

- pedaly shimano xtr 980tki, tu raczej na eksperymenty nie mam ochoty, shimano to shimano;

- tarcze hamulcowe sm-rt98 160 i 140 mm; tu tez shimano jest bezkonkurencyjne, rozmiary tarcz do moich potrzeb wystarcza;

- demontaz przerzutki przedniej, kabli, manetki i malej zebatki korby; wystarczy blat 44 i kaseta 11-34;

- mostek 110 mm, jeszcze sie zastanawiam;

- opony, tu jednak z lekkimi slickami bedzie problem bo na ulicach duzo smiecia, maxxlite skasowalem...

 

I najwazniejsze, nowa chinska rama, karbon ud, w moim rozmiarze waga ponizej 1100 gram. :)

Powinienem zblizyc sie do 7 kilo, nie jest to glowny ale powiedzmy drugi cel, po przystosowaniu jeszcze lepiej roweru do obecnych potrzeb.

 

Na razie chinski karbon sprawdza sie bez zadnych zastrzezen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz jakiś napinacz/prowadnicę łańcucha zamiast przerzutki? Zeszły sezon przejeździłem na 1x9 i niestety trzeba było uważać przy zjeżdżaniu z krawężników, bo łańcuch potrafił z blatu spaść. Ja zdecydowałem się przesiąść na napęd 2x10 i problem ze spadaniem łańcucha zniknie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej napinacza nie będzie, powierzchnie gładkie jak stół, specjalnie przygotowane szlaki rowerowe.

 

To czego na pewno ruszyć nie mogę i pozostanie:

- formule dogadują się tylko z tarczami shimano dając najniższy poziom przydźwięków, dlatego xtr na centerlocku

- pedały muszą być shimano, exustary są nieodporne na używanie :) W ostatnich, najlżejszych i najdroższych sprężyna zmiękła uniemożliwiając sensowne wpięcie i wypięcie, pod tym względem najtańsze shimano są po prostu genialne;

- klocki hamulcowe, zaadoptowane dla formuli żywice shimano, inne nie chcą "gadać"

- stery - seryjne badziewie z treka, niestety nie mogę ruszyć bieżni z widelca a jest karbonowy i boję się uszkodzić sterówkę; pozostaje regularnie serwisować stery;

 

 

Przy maksymalnie "wyświrowanej" wersji zszedłbym kilogram może z lekkim ogonem, do mniej niż 6,5 kilo. Cena takiej inwestycji - lepiej przemilczeć :) Wynik 7 kilo mnie usatysfakcjonuje, przy 100% normalnych komponentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tarcze xtr sm-rt 98 zakupione, 140 i 160 mm.

Kierownica fsa k-force nano zakupiona, też czeka.

Zamiast xtr'ów prawdopodobnie będą bbb mountainhigh, 249 gramów para. Dziś próbnie wpinałem się w zwykłą wersję i działa to bardzo fajnie. Nie mam jeszcze pewności co do ceny.

Rama i pozostałe rzeczy będą musiały poczekać chwilę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...