Skocz do zawartości

[7139g] czarny chińczyk by tobo


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej napinacza nie będzie, powierzchnie gładkie jak stół, specjalnie przygotowane szlaki rowerowe.

 

To czego na pewno ruszyć nie mogę i pozostanie:

- formule dogadują się tylko z tarczami shimano dając najniższy poziom przydźwięków, dlatego xtr na centerlocku

- pedały muszą być shimano, exustary są nieodporne na używanie :) W ostatnich, najlżejszych i najdroższych sprężyna zmiękła uniemożliwiając sensowne wpięcie i wypięcie, pod tym względem najtańsze shimano są po prostu genialne;

- klocki hamulcowe, zaadoptowane dla formuli żywice shimano, inne nie chcą "gadać"

- stery - seryjne badziewie z treka, niestety nie mogę ruszyć bieżni z widelca a jest karbonowy i boję się uszkodzić sterówkę; pozostaje regularnie serwisować stery;

 

 

Przy maksymalnie "wyświrowanej" wersji zszedłbym kilogram może z lekkim ogonem, do mniej niż 6,5 kilo. Cena takiej inwestycji - lepiej przemilczeć :) Wynik 7 kilo mnie usatysfakcjonuje, przy 100% normalnych komponentach.

 

:thanks: dobre na pobudkę po zimie :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna specyfikacja:

Bar ends: pro -- aest

Brake fr: formula r1, tarcza xtr sm-rt98 160mm, śruby ti

Brake r: formula r1, tarcza xtr sm-rt98 140 mm, śruby ti plus adapter

Cables: shimano

Cassete: shimano dura ace 11-28

Chain: kmc x10 sl

Crank: fsa k-force/44extralite

BB: shimano xtr

Derlr fr: ------------

Derlr r: sram force

Fork: pro xcr ud 510

Frame: chiński karbon 20 cali - chinski karbon ud

Grips: pianki no name

Handlebar: fsa k-force nano

Headset: vp - zaleznie od sprawdzonego typu sterow

Pedals: bbb MountainHigh

Seat: selle italia slk - chinski karbon-slr tt

Seatpost: kcnc ti pro lite - new ultimate-smud

Seatpost clamp: kalloy

Shifters: sram dual tap 1x

Skewers: dartmoor bolt on - accent ti

Spacers: bontrager, woodman

Stem: ritchey wcs 4axis - extralite

Tire fr: continental gator - maxxis detonator 1 cal

Tire r: continental sport contact - maxxis detonator 1 cal

Top cap: nn+sruba alu

Tubes: bontrager

Wheel fr: mavic crossmax slr

Wheer rear: mavic crossmax slr

Msc: śruby alu do koszyka

 

 

Wagę komponentów usunąłem, bo i tak niepełna nie ma sensu. Elektroniczna waga z dwoma miejscami po przecinku pokazała 7,75.

Z pogrubionych zmian na pewno będą opony, zaciski, rogi, mostek w kwietniu. Reszta rzeczy to grubsiejsza sprawa i musi poczekać dając pierwszeństwo innym, bardziej życiowym.

 

Napęd się "uspokoił" - po zdjęciu przerzutki wielokrotnie "ściągało" łańcuch z blatu (nie mam napinacza) przy zrzucaniu na mniejsze koronki kasety gdy łańcuch był na dwóch największych; teraz nie dzieje się tak wcale, być może jest to sprawa nowego łańcucha.

Trasa którą się poruszam na co dzień zawiera tylko jeden podjazd i do jego obsłużenia wystarczy 28 zębów w kasecie.

Tylna tarcza xtr była fabrycznie krzywa i nie chciała ani odrobinę spasować się z zaciskiem; jednak w jej przypadku działają te same cuda co w przypadku łańcucha - zapadła cisza.

Klocki to przerobione żywice shimano - szukałem klocków cichych i był z tym problem. W miarę ok jest z niebieskikimi a2z ale tych nie mam za bardzo jak dorwać. Ciekawe że te same klocki w hamulcach shimano są zupełnie cicho, w formulach tylko jak jet sucho.

W top capie boplighta skończyło się gniazdo śruby i musiałem się z nim pożegnać. Waga nowego i śruby 3 gramy więcej, boli bardzo :laugh:

Przy wymianie ramy będę musiał zmienić stery a to problem, bo nie mogę ruszyć bieżni z widelca. Mocy użyć nie mogę bo widelec jest full karbon i nie bardzo wiem jak to "ugryźć".....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że patrząc się na widelec od góry wygląda tak http://www.bikeradar.com/gallery/article/first-look-595g-full-carbon-mountain-bike-fork-from-pro-23304?img=1&pn=first-look-595g-full-carbon-mountain-bike-fork-from-pro&mlc=news%2Farticle czyli jest tam aluminium o które opiera się bieżnia. Tez tak mam w tokenie i do zdjęcia bieżni sterów użyłem małego płaskiego śrubokręta, którego końcówkę lekko spiłowałem żeby była bardziej płaska. Młoteczek i lekkie wbijanie pod bieżnie, tak co kawałek. Gdy już trochę się bieżnia podniosła użyłem większego śrubokręta, podważyłem i bieżnia była już luźna. Efekt to lekkie ślady na alu od śrubokręta, reszta w nienaruszonym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tam cena, za to ten wygląd łańcucha jest rewelacyjny. Ciekawe tylko jak z tym czerwonym kolorkiem i jaka odporność na wycieranie tego koloru będzie, ogólnie trwałość?

 

Używam takich w szosie, głównie w nieidealnych warunkach. Przez 2-3k ubytki koloru są bardzo akceptowalne, później i tak więcej nie wytrzymuje. Głównie za sprawą siłowej jazdy. Myślę, że sporo zależy też od stylu zmiany biegów na szosie i FD. W MTB odporność na zniszczenie powłok jest IMO niezadowalająca, nie polecam do tego zastosowania - sztuka dla sztuki,a koszta zupełnie niepotrzebne. Użytkowo zużywa się tak samo jak KMCX10SL z nowszej wersji czyli nadal zbyt szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj widziałem, jak gość w serwisie użył do zdjęcia cieniutkiej bieżni noża i młotka, a po zrobieniu wąskiej szczeliny dokończył takim urządzonkiem Park Toola. Przyglądałem się temu z bliska i faktycznie na początku miał problem, ale tłukł lekko młotkiem w nóż dookoła i ostatecznie jakoś sobie poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...