Skocz do zawartości

[rower] modyfikacje


Rekomendowane odpowiedzi

Mam wolną gotówkę, którą chciałbym przeznaczyć na modyfikacje roweru.Mój rower to https://picasaweb.google.com/106268877938395876152/Merida?authkey=Gv1sRgCIXHm6GbkO-mfg .Dysponuje kwotą około 300zł (wiem szału nie ma) i mam pytanie co w tym rowerze można by zmienić?Pewnie padnie pomysł z spd bardzo chętnie jak znajdę wygodne buty.Na pewno kupuje śrubki do blatów korby takie http://allegro.pl/sruba-niebieska-1sztuka-waga-1-6g-aerozine-promoc-i1678778410.html .Co by tu można zmienić, aby w miarę możliwości zejść z wagi i poprawić wygląd.Myślałem na rurkami, ale może zostawić je na później?Myślałem nad śrubkami alu, ale nie mam pojęcia jaki kolor, tak samo z pancerzami.Doradźcie coś.Poniżej specyfikacja roweru

rama merida matss elite 980

amor sr suntour raidon air 2011

korba shimano deore

kaseta jakiś sram

łańcuch sram pc 950

manetki shimano alivio

hamulce xt m739

klamki avid fr5

piasty lx

obręczer rigida

opony crossmark/bontrager

kierownica rutchey fore lite

mostek no name

sztyca j.w.

siodło san marco

przerzutka przód/tył xtr/ xt shadow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może w pierwszej kolejności manetki, może dużego zysku na masie nie będzie ale jakość zmiany biegów się poprawi i będą pasować bardziej do przerzutek np.

http://www.bikestacja.pl/manetki-shimano-m660-3x9speed-p-2100.html?cPath=681_49_112_239

i jeszcze zostaje kasy lub

http://www.bikestacja.pl/manetki-shimano-deore-m770-pancerze-p-1605.html?cPath=681_49_112_239

droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad tym, ale jak się zniszczy lub coś się stanie z xtkiem to wymieniam na srama X-9 więc nie bardzo uśmiecha mi się ładować 300zł za xt, bo slx nie są wiele lepsze od moich.Myślałem nad rurkami, ale sztyca jest w nietypowym rozmiarze 30.6 i tylko bbb ma w ofercie taką sztycę, bo jeśli zmieniałbym rurki, to cały komplet, aby dobrać je kolorystycznie.Zastanawiam się nad ramionami korby np. slx, xt ale ciężko je dostać, a całej korby wymieniać nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do kupna całej korby SLX'a brakuje ci tylko (chyba tylko) 100zł, a miałbyś nowiutkie zęby. Moim zdaniem się opłaca. Bo takie zmiany jak śrubki, zaciski itp (zmiany wyglądowe) nie mają sensu, zwłaszcza, jeśli nie ma się dużego budżetu przeznaczonego na rower. Najpierw trzeba wymienić najważniejsze rzeczy, jak np korba, w niedługiej przyszłości koła z piastami pod tarcze i założyć tarczówki (jeśli rama i amor pozwolą). A z biegiem czasu zmienić ramę i wtedy rurki, później napęd, a na samym końcu śrubki i te inne pierdółki.

 

Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rama parę lat temu była na xtrze i kosztowała kilkanaście tysięcy :whistling:, był to najwyższy model meridy do xc.Rama niestety nie była ważona.Ale kiedyś pozwoliła zbudować rower o wadze 10kg z haczykiem, więc nie jest z nią tak źle.Ramy nie chce zmieniać, ze względu na bardzo odpowiadającą mi geometrie oraz świetne wykonanie, po za tym to aluminium 7020.Co do korby, tak jak pisałem jeśli już to tylko ramiona, kupno slx nie wchodzi w grę już wolałbym dołożyć do xt(kiedyś slx można było kupić za 300zł).Kołka pójdą do wymiany na zimę, ale raczej nie pod tarcze.Tarczówek nie planuje, chyba że mnie zmiana ramy do tego zmusi.Rama nie ma mocowania na tarcze, ale dla mnie nie jest to w tej chwili minus.Miałem rower na tarczach(magura juli) i więcej nie chce tarczówek.Odtłuszczanie klocków, tarcz, raz przez to że brunox spłynął na tarcze załatwiłem sobie nowe klocki.Po za tym dobre klocki kosztują 60-70 zł, a za taką cenę, to mam super klocki i nowe kable, na cały rower.Właśnie myślałem nad rurkami, ale tak jak pisałem bardzo ogranicza mnie sztyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sile nie ma co przechodzic na tarcze jesli v-ku ci odopowiadaja i wystarczaja, sluchaj siebie a nie innych w tej kwestii ;)

 

a sztyca jak cie ogranicza ? kupujesz boplighta za 100, mostek i kiera to razem ze 150, czyli pieknie sie miescisz w budzecie :) wymiana srub i kominow w korbie to bezsens - chyba ze masz rower wazacy 8kg i licysz kazdy gram, stac cie na kazdy gram mniej i lubisz miec fajne akcenty w rowerze, w innym wypadku to jest naprawde kapke bez semsu ;)

 

edit - ah doczytalem, ciekawa sprawa z ta sztyca, az sie zapytam kumpla bo ma taka rame :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 3 mm za szeroki :confused: Przyszły śrubki do korby, wiem, że po za wyglądem nic nie zmieniają, ale warto było, może wrzucę fotę zaraz.Zaraz pewnie mnie zlinczujecie, ale znalazłem coś takiego http://allegro.pl/zebatka-aerozine-xc-22t-bcd104-al2014t6-pomaranczo-i1694624376.html http://allegro.pl/zebatka-aerozine-xc-32t-bcd104-al2014t6-pomaranczo-i1694624375.html co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze to dzięki za chęci, ale wychodzę z założenia, że jak już zmieniać, to na coś lekkiego i w miarę trwałego.Ten bbb nie jest taki zły, chociaż wolałbym coś innego.Jest fajny mostek na allegro http://allegro.pl/race-face-prodigy-czerwony-jedyny-i1700352198.html, ale do tego przydałaby się jeszcze czerwona kiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem korby i mam taki plan kupić używaną korbę z nawet najbardziej wyjechanymi blatami i przełożyć ramiona.Oto co znalazłem http://allegro.pl/profesjonalna-race-face-ride-xc-polecam-xtr-x0-i1703724296.html kusi, ale mam parę pytań, czy suport ht2 będzie do tego pasował i koronki? http://allegro.pl/korba-truvativ-firex-44-32-22-i1708139327.html taka zwykła, ale w sumie czemu nie?http://allegro.pl/korba-truvativ-stylo-3-3-bcm-warszawa-i1705464655.html chyba pójdzie powyżej 300zł http://allegro.pl/kroba-shimano-slx-fc-m660-okazja-i1704922141.html obserwuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład ht2 będzie pasował jak najbardziej, ja tak mam przy swoich race face ride xc i niema problemu. A zębatki ze swojego deore przełożysz bez problemu bo takie same rozstawy są zębatek.Stylo może iść powyżej 300 ale to by trzeba było obserwować, a najładniejsze korby z tych wszystkich slx :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by zrzucić, a czy się opłaca- nowa race face ride xc od 450 do 600, shimano slx od 350 do 550. cenowo podobnie nowe. Kupuje się też oczami, ja puki co jestem ze swojej race zadowolony. dużo razy już gdzieś przywaliłem i się trzyma, o slx się nie wypowiem bo nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...