Skocz do zawartości

[mostek] siła dokręcania 5 - 6 nm


mm8255

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem kierownice karbonową oraz mostek karbonowy. Na kierownicy napisane jest wyraźnie że dokręcać z siłą 5-6 nm. Bez klucza dynamometrycznego to ciezko wyczuć 6 nm (a klucze w tym przedziale są strasznie drogie). Wystarczy dokręcić sruby ręką, a później tylko minimalnie dociągnąc imbusem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos. Czy jest reguła jak ptzykrecac śruby? Np. górę mocniej/głębiej niż dół? W moim mostu notorycznie luzuja się dolne śruby, mimo używania preparatu który powinien temu zapobiegać.

 

Wysłano z HTC Magic z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba zainwestuje w klucz dynamometryczy. Dzisiaj przykręcałem mostek i śruba mi strzeliła. Dwie godziny bawiłem się z tym by uratować gwint. Spory problem mam też np. z rogami. Przykręciłem je tak mocno, że uszkodziłem gwinty to raz, a dwa kierownica w miejscach docisku jest skrzywiona na max. Zastanawiam się, czy w ogóle jest to teraz bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sił to powinno wszystkie nie ważne czy 2 czy 4 śruby przykręcać z tą samą siłą (a przynajmniej podobną). Co do przykręcania karbonowych część trzeba zainwestować z kremik zwiększający tarcie (około 18zł na jakieś 100razy starczy) dzięki czemu siła dokręcania znacząco się zmniejsza a trzymanie jest solidne.

a co do zgniecenia kierownicy rogami to bym skrócił o tyle co się zgniotło chyba że to karbon to niestety lepiej nie ryzykować bo na alu jeszcze można a z karbonem bardzo mocno trzeba uważać by nie uszkodzić a najlepiej dokupić inserty alu wkładane w środek na pasowanie i wtedy przykręcać rogi także na kremik zwiększający tarcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokręcam śrubki tak by dekielek od mostka był na dole i górze w takiej samej odległości i nie mam problemu. Nie zwracam uwagi z jaką siła trzeba dokręcać śrubki, robię to na wyczucie pomimo że mam karbonową rurę sterową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie powinno się niczego dokręcać "na chama", nie tylko z powodu ryzyka zerwania gwintu. Ja dokręcam ze średnia siła, tak żeby np. kierownica się nie ruszała, ale nie dociągam jak już osiągnie odpowiednią siłę. Miałem niedawno wypadek (auto we mnie wjechało) i jak podniosłem rower, który poszybował kilka metrów w górę to kierownica po uderzeniu była lekko obrócona, podobnie jak jedna klamka i sztyca. Gdyby te części były mocniej dokręcone bardzo prawdopodobne że przy uderzeniu by pękły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...