mm8255 Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Kupiłem kierownice karbonową oraz mostek karbonowy. Na kierownicy napisane jest wyraźnie że dokręcać z siłą 5-6 nm. Bez klucza dynamometrycznego to ciezko wyczuć 6 nm (a klucze w tym przedziale są strasznie drogie). Wystarczy dokręcić sruby ręką, a później tylko minimalnie dociągnąc imbusem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Tak ale nie na chama tylko z wyczuciem bardzo delikatnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 A propos. Czy jest reguła jak ptzykrecac śruby? Np. górę mocniej/głębiej niż dół? W moim mostu notorycznie luzuja się dolne śruby, mimo używania preparatu który powinien temu zapobiegać. Wysłano z HTC Magic z użyciem Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Ja chyba zainwestuje w klucz dynamometryczy. Dzisiaj przykręcałem mostek i śruba mi strzeliła. Dwie godziny bawiłem się z tym by uratować gwint. Spory problem mam też np. z rogami. Przykręciłem je tak mocno, że uszkodziłem gwinty to raz, a dwa kierownica w miejscach docisku jest skrzywiona na max. Zastanawiam się, czy w ogóle jest to teraz bezpieczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 co do sił to powinno wszystkie nie ważne czy 2 czy 4 śruby przykręcać z tą samą siłą (a przynajmniej podobną). Co do przykręcania karbonowych część trzeba zainwestować z kremik zwiększający tarcie (około 18zł na jakieś 100razy starczy) dzięki czemu siła dokręcania znacząco się zmniejsza a trzymanie jest solidne. a co do zgniecenia kierownicy rogami to bym skrócił o tyle co się zgniotło chyba że to karbon to niestety lepiej nie ryzykować bo na alu jeszcze można a z karbonem bardzo mocno trzeba uważać by nie uszkodzić a najlepiej dokupić inserty alu wkładane w środek na pasowanie i wtedy przykręcać rogi także na kremik zwiększający tarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Ja dokręcam śrubki tak by dekielek od mostka był na dole i górze w takiej samej odległości i nie mam problemu. Nie zwracam uwagi z jaką siła trzeba dokręcać śrubki, robię to na wyczucie pomimo że mam karbonową rurę sterową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 5-6Nm, nie ma potrzeby aby uzywac tak duzej sily. 3-4Nm (przynajmniej tyle pokazuje mi moje uzadzenie) w zupelnosci wystarcza do mostka, kiery i rogow. Mozna spokojnie obejsc sie bez klucza Nm ale trzeba miec lekka reke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mm8255 Napisano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 jak wygląda ta pasta i gdzie ją kupic? ( do elemntów carbonowych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 taka pasta ma konsystencje pilingu czyli zawiera drobne ziarenka ktore zwiekszaja tarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Co prawda nie za 18zł ale działa tak samo http://vincere.pl/sklep/index.php?p265,carbogrip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Najlepiej kupic jakas czesc karbonowa, czytaj kiere, mostek, wtedy zazwyczaj dorzucaja paste za darmoche Chociaz syntace mostek f99 z karbonu nie jest ale paste tez daja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 5 Lipca 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Nie powinno się niczego dokręcać "na chama", nie tylko z powodu ryzyka zerwania gwintu. Ja dokręcam ze średnia siła, tak żeby np. kierownica się nie ruszała, ale nie dociągam jak już osiągnie odpowiednią siłę. Miałem niedawno wypadek (auto we mnie wjechało) i jak podniosłem rower, który poszybował kilka metrów w górę to kierownica po uderzeniu była lekko obrócona, podobnie jak jedna klamka i sztyca. Gdyby te części były mocniej dokręcone bardzo prawdopodobne że przy uderzeniu by pękły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Dobrze czlowiek gada, bedzie + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Nie polecam past o konsystencji peelingu, rysują części, natomiast w/w Carbo Grip jest rewelacyjny. Po wyschnięciu ma konsystencję... wyschniętego żelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.