Tandaradei Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Witam, Od kilku lat jeżdżę na KTM Chicago i przyszedł w końcu czas kiedy chciałbym z mountain bike'a przesiąść się na szosówkę. Piszę, bo szukam porady w kupnie nowego roweru - zastanawiam się nad tym Fuji (mogę mieć je za 500euro) - http://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/sport-sportgeraete/rennrad-fuji-roubaix-27416888?adId=27416888 nad Scottem - http://www.scott.pl/product.php?id_cat=399&id_prod=2066 oraz Colnago Prima - http://www.wertykal.com/Colnago_Prima_Tiagra_9s__2010r-885.html Zdążyłem się zorientować, że Scott (z linku) ma prawdopodobnie najgorsze podzespoły, bo Shimano Sora. Za Colnago przemawia zarówno cena jak i Tiagra, natomiast Fuji to zarówno Dura Ace jak i 105... Ktoś mi doradzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corratec Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Fuji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logith Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Mnie tam sie Scott i Colnago podoba i jeden z tych bym wziął. Fuji nie tylko z tego powodu, bo to używka Z tego co tam rozumiem szprechanie, bo bardziej angielski od niemieckiego to tam Hans czy Diter mówi, że przejechał 100 km na niej. No jak dla mnie to na 100 km nie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tandaradei Napisano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Mnie tam sie Scott i Colnago podoba i jeden z tych bym wziął. Fuji nie tylko z tego powodu, bo to używka Z tego co tam rozumiem szprechanie, bo bardziej angielski od niemieckiego to tam Hans czy Diter mówi, że przejechał 100 km na niej. No jak dla mnie to na 100 km nie wygląda. Heh, żaden Hans i żaden Diter sprzedający to moja rodzina, więc co do Fuji mam 100% pewności, że wszystko jest ok. Natomiast potrzebuję niezależnej rady osób, które się znają lepiej ode mnie, czyli Was Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iosif Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Wertykal już w zimie miał tylko pojedyncze rozmiary Primy 2010. Natomiast mieli podobno ściągać jakąś limitowaną serię kolekcji 2011. I widzę wisi na ich www nietypowa biało czerwona Prima 2011. Bardzo ładna. I cena promocyjna Ale tylko jeden rozmiar podają. Musiałbyś zadzwonić co to za seria jakie mają rozmiary i czy mogą je ściągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logith Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Aha, To zmienia postać rzeczy. Jeżeli sprzęt jest pewny (czyt. to Fuji), czyli nie bity, prostowany i ogólnie lux malina to wiadomym jest, że fuji jest lepszy osprzetowo. Jak mówiłem tylko, na 100 km przebiegu to on nie wygląda. Osprzęt lepszy w Fuji, rama być może w Colnago czy Scott. Ja tam zawsze wole nowe. Twoja decyzja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corratec Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 dla mnie i tak w tym przedziale cenowym lepiej brać fuji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iosif Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 A w scottcie sora to tylko w tylnej przerzutce. Reszta to jeszcze niższa grupa. Ta Fuji ma twardą korbę 53/39. Jesteś pewien że chcesz to kręcić? W colnago masz kompakta a scottcie to aż korbę trzyrzędową. Się musisz zdecydować bo teraz rozrzut od turysty z nadwagą do prawie-jak-protour Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tandaradei Napisano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 No właśnie... cena w przypadku Fuji jest naprawdę niska, zwłaszcza za taki osprzęt - Dura Ace i 105 jest o kilka klas wyżej od Sory czy Tiagry... ale to wciąż używka za Scottem i Colnago przemawia wygląd, który bardziej mi się podoba, z resztą o Colnago wiele słyszałem, Scott sponsoruje drużynę kolarską, a Fuji jakoś umknęła mojej uwadze (wiem tyle, że ma ponad 100letnią tradycję). Co do twardej korby - myślę, że to kwestia przyzwyczajenia (mam nadzieję Dość dużo jeżdżę na Mountain Bike'u (23.VI wybrałem się z Gdańska na Hel ok. 120km, więc jakąś kondycję mam) i raczej na nadwagę nie cierpię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corratec Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Czyli jeśli chcesz się lansować wyglądem - Scott, Colnago jeśli chcesz mieć porządny rower - Fuji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tandaradei Napisano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Heh, na to wygląda, bo chyba za Scottem i Colnago nie przemawia nic innego... kolejnym plusem Fuji są podobno widelce z carbonu - wpływa na komfort jazdy (?) Lepiej napiszę trochę o sobie i czego oczekuję od roweru - mam ok. 186cm wzrostu, waga ok. 70kg, często jeżdżę asfaltem (prawdę mówiąc to teren przestał mi sprawiać taką frajdę, jak prędkość którą mogę osiągnąć na twardej nawierzchni). Nie znam się za dobrze na budowie rowerów, dlatego chcę mieć rower jak najdłużej bezawaryjny. Mieszkam na wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, gdzie w nie których miejscach można natknąć się na konkretne górki (m.in dlatego wszedłem w Mountain bike w pierwszej kolejności), więc interesuje mnie "rozsądna" ilość przerzutek, żebym nagle nie padł w środku górki Fuji ma ramę 56 - mam nadzieję, że będzie odpowiednia. Plus tego taki, że będę mógł go sprawdzić przed zakupem i przymierzyć czy faktycznie jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iosif Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 colnago to firma z "ligi" cerevelo look Co do korby to nie jest kwestia przyzwyczajenia tylko wytrenowania Na takiej korbie albo jesteś wytrenowany i trzymasz konkretną średnia albo brakuje Ci przełożen i masz złą kadencję Mocny podjazd na blacie 39t to też nie bułka z masłem Główna zaletą tej Fuji jest możliwość przymierzenia. Zanim w ogóle coś kupisz znajdź na forum link do kalkulatora competitive cyclist Zmierzają się i zobacz jak długi potrzebujesz rower (rura górna i mostek) Podsiodlowa w drugiej kolejności Od tego się zaczyna Rozmiar i ustawienie pozycji to 10x ważniejsze niż osprzęt A... carbonowy przedni widelec to już standard Prawie w każdej nowej szosie W Fuji Colnago Meridach Praktycznie w każdej alu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.