Skocz do zawartości

[hamulce] Avid juicy 3 problem


pawel1985x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy moglby mi ktos powiedziec co dolega moim avidom .Otoz zmiana klockow na nowe i problem taki ze ocieraja o tarcze tak jakby byly zacisniete kolo nie moze obrotu swobodnie zrobic .Jak to ogarnac? Co moglo sie stac? probowac odpowietrzyc? czy moze byc tak ze jest za duzo plynu i trzeba go troche spuscic? odkrecilem zacisk nacisnalem klamke i tak jakby nie odbijala do konca. Ale z drugiej strony wlozylem kawalek cienkiej blaszki miedzy klocki i chcielem je rozszerzyc lecz klocki nie poddawaly sie blaszce.

 

Witam czy moglby mi ktos powiedziec co dolega moim avidom .Otoz zmiana klockow na nowe i problem taki ze ocieraja o tarcze tak jakby byly zacisniete kolo nie moze obrotu swobodnie zrobic .Jak to ogarnac? Co moglo sie stac? probowac odpowietrzyc? czy moze byc tak ze jest za duzo plynu i trzeba go troche spuscic? odkrecilem zacisk nacisnalem klamke i tak jakby nie odbijala do konca. Ale z drugiej strony wlozylem kawalek cienkiej blaszki miedzy klocki i chcielem je rozszerzyc lecz klocki nie poddawaly sie blaszce. CZy jest moze jakas srubka ktora treba odkrecic aby klocki poddaly sie blaszce? jesli tak to gdzie ona sie najduje. CZy zrobic tak ze na sile wlożyć cos sersego od tarczy i zaciskac klamke?Czy klamka ma jakas regulacje jesli tak to co krecic aby uzyskac jakis efekt? dodam ze tarcze nowe proste koro rownież a sytuacje dotyczy przody i tyłu takie same objawy.Dodam ze bylem teraz i spuscilem troche plynu ale nic nie pomoglo.Prosze o pomoc zanim cos uszkodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jeśli nowe klocki są innej firmy to być może są odrobinę grubsze niż poprzednie (oryginalne?), choć to mało prawdopodobne.

2. spóbowałbym opcji zmniejszenia ilości płynu w układzie: wyjąć koło, otworzyć odpowietrznik w korpusie dźwigni, wsunąć coś rozpierającego między klocki i rozepchnąć je - jeśli z układu wypłynie odrobina płynu to znaczy że najprawdopodobniej było go za dużo. Trochę to jednak wygląda mało realnie jeśli hamulców już wcześniej używałeś i nie było z nimi problemu.

3. wyjmij koło, zdemontuj klocki i naciśnij klamkę, zobacz czy tłoczki swobodne i bez wyczuwalnego oporu na dźwigni wysuwają się z gniazd. Tylko nie przesadź z siłą, nie wciskaj dźwigni do końca i nie rób tego zbyt wiele razy bo zaszkodzisz układowi :) Wystarczy trochę ruszyć dźwignie, jeśli hamulce są sprawne tłoczki zareagują.

4. jeśli powyższa procedura da wynik pozytywny, czyli brak zawieszania się czy oporu, to załóż klocki, rozepchnij je do oporu i naciśnij znowu dźwignię - być może nowe klocki są ciut większe jeśli chodzi o blaszki nośne i zapierają się w gniazdach zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jeśli nowe klocki są innej firmy to być może są odrobinę grubsze niż poprzednie (oryginalne?), choć to mało prawdopodobne.

2. spóbowałbym opcji zmniejszenia ilości płynu w układzie: wyjąć koło, otworzyć odpowietrznik w korpusie dźwigni, wsunąć coś rozpierającego między klocki i rozepchnąć je - jeśli z układu wypłynie odrobina płynu to znaczy że najprawdopodobniej było go za dużo. Trochę to jednak wygląda mało realnie jeśli hamulców już wcześniej używałeś i nie było z nimi problemu.

3. wyjmij koło, zdemontuj klocki i naciśnij klamkę, zobacz czy tłoczki swobodne i bez wyczuwalnego oporu na dźwigni wysuwają się z gniazd. Tylko nie przesadź z siłą, nie wciskaj dźwigni do końca i nie rób tego zbyt wiele razy bo zaszkodzisz układowi :) Wystarczy trochę ruszyć dźwignie, jeśli hamulce są sprawne tłoczki zareagują.

4. jeśli powyższa procedura da wynik pozytywny, czyli brak zawieszania się czy oporu, to załóż klocki, rozepchnij je do oporu i naciśnij znowu dźwignię - być może nowe klocki są ciut większe jeśli chodzi o blaszki nośne i zapierają się w gniazdach zacisku.

 

 

ok dzieki za odpowiedz jutro jak znajde czas to sie tym zajme a jesli to nie pomoze to gdzie szukac przyczyny ? Prosze o wiecej propozycji jesli jeszcze jakies sa Abym nie musial co chwile chodzic z piwnicy do domu i o ile powyzsze metody nie pomoga pytac ponownie o kolejne rozwiazania.Poprostu zielony jestem w hydraulice i chcialbym zorientowac sie co jeszcze zastosowac aby pomoglo .TO w tym wypadku nie wiem czy czegos nie skopalem bo ja odkrecilem odpowietrznik na zalozonym kole i nacisnelem klamke troche plynu ubylo efekt klamka troche lzej chodzi hamuje badz co badz bardzo dobrze poniewaz klocki ocieraja o tarcze.Przed upuszczeniem plynu klamki byly bardzo twarde wydawalo mi sie ze nawet za bardzo.AZ klocki sa ori włozone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innych propozycji, Tobo wszystko wyjaśnił.

 

Sądzę, że musisz odpowietrzyć hamulec.

 

Ceny we Wrocławiu:

- Sport-Profit - 40zł

- PM Rider - 70zł!

- Harfa - 50zł

 

 

Ok dzieki moze za godzine powalcze z tym chyba ze w czwartek podjede do znajomego i poprostu odpowietrze bo ma zestaw do avida. W kazdym badz razie jesli uda sie zrobic to napisze co pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...