ziemian Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Witam Mam takie dość banalne, ale ważne pytanie otóż chciałbym ściągnąć łańcuch z mojego roweru i go dokładnie umyć i mam problem jak go ściągnąć. Model to SHIMANO CN-HG40. Zrobiłem na nim ok. 2000km i nie wiem czy jeszcze po umyciu go zakładać czy może zmienić bo już widać dość duże rozciągnięcia ogniw. Proszę o szybką i konkretną odpowiedź pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luigi Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 No cóż. skoro widać już, że ogniwa są porozciągane, to darowałbym sobie mycie, a tym bardziej ponowne zakładanie. Musisz kupić nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heniekkrol Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Tak czy siak trzeba go zdjąć. Najłatwiej skuwaczem. Jeśli nie masz, młotek i punktak lub cokolwiek ( gwóźdź ) co pozwoli Ci wybić jeden ze sworzni. ( wybij tak aby sworzeń nie wyleciał, a zatrzymał się jeszcze na zewnętrznej blaszce ) więcej: http://bikeboard.pl/index.php?art=60&d=porady&g=34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemian Napisano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 OK i jeszcze jedno pytanie czy jeżeli kupie nowy łańcuch to muszę oddzielnie kupować spinkę czy jest juz w zestawie i jaki kupić, czy ten SHIMANO CN-HG40 będzie dobry czy może kupić coś lepszego, a jak tak to co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Przy tej klasy osprzęcie nie ma sensu wymiana łańcucha. Jeździj aż zajeździsz. Ze spinkami jest różnie. Z niektórymi są, z innymi nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemian Napisano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Tak, ale myślę, że jeszcze spokojnie pojeżdżę na tym osprzęcie trochę, a nowy łańcuch to jest wydatek rzędu 30zł także nie majątek także tu się z tobą nie zgodzę zupełnie. Druga rzecz, że jeżeli nie wymienię na nowy to mi zajedzie całą kasetę. A jeżeli będę wymieniał napęd to raczej na 9 rzędowy także nowe(Korba Deorka lub jakaś mało używana SLX 230zł, kaseta SLX z łańcuchem- 200zł, manetki SLX- 160zł) razem 590zł na razie takiej kasy nie mam żeby to wymienić także myślę, że nowy łańcuch załatwi sprawę na kolejne 1500-2000km. Potem będę myślał o nowym osprzęcie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Jak tam sobie chcesz. Ale skoro od 2000km nie zdejmowałeś łańcucha do czyszczenia, wątpię, że nowy się przyjmie. Właśnie o tym mówię - jeździć na tym napędzie, aż go nie zajedziesz. Łańcucha i kasety. I myślę, że spokojnie przejedziesz w ten sposób jeszcze nie kolejne 2000km, a tych kilometrów 4000 i więcej. Chyba, że to kaseta SRAM. Ale wtedy ona szybciej podda się niż ten łańcuch. Poza tym radzę wybrać manetki Deore (Chyba, że zależy Ci na odkręcanych telewizorkach, ale wtedy weź XT. Może i są dużo droższe, ale i dużo lepsze. SLX nie są warte dopłaty, działają nawet gorzej niż Deore) i kasetę z tej samej grupy (chyba, że masz aluminiowy bębenek, wtedy rozumiem SLX, inaczej to tylko pieniądze w błoto) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavvel Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Jak kupisz łańcuch Srama, to spinkę będziesz miał w komplecie. Do HG40 musisz dokupić osobno, ale nie spinkę Sram, bo może nie pasować (mnie się nie udało spiąć). Jak jest przy zakupie innych łańcuchów - nie wiem, bo nie kupowałem P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.