Skocz do zawartości

[1000-1600]asfalt, polne drogi, las - rekreacyjnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnim razem gdy chciałem kupić rower, mój budżet wynosił niespełna 1000 zł, dziś jednak jestem gotowy zainwestować nieco więcej w sprzęt. Ogólnie wykluczyłem zakupy internetowe, tym bardziej, że ceny modeli 2011 w salonach rowerowych są dokładnie takie same jak w sieci, a odbieram złożony gotowy do jazdy rower.

 

188 cm wzrostu, 82 kg

Rama Kross - 21 cali

Giant - L

 

Bylem zdecydowany na Kross Hexagon V3 czy to model 2010 za 800 zl czy tez 2011 za 1050 zł. Jednak wizyta w salonie Krossa i w serwisie, dala mi do myślenia, ze nie mam czasu na naprawienie sprzętu. Mimo to nie skreslam ich z listy jako niskobudżetowe rowery polskiej produkcji.

 

Pojawiła sie tez po drodze Merida Nie mam pojęcia jaki model, wiem ze kosztuje 1300 zl i nie posiada jeszcze tarczowych hamulców. w zasadzie nikt jej nie polecal, bo kosztuje 300 zl wiecej od Hexagona a nie ma nic poza regulowanym widelcem.

 

Ale im wiecej czytalem i sluchalem rad serwisantow, tym doszlismy juz nawet do 1700 zl czyli ... ooo tu chyba Merida 30 się pojawiła z tarczowymi za 1500, a takze Giant Revel 3 Disc za 1600 zl. Model nieosiagalny juz ale odlozony czeka na mnie do poniedzialku. I to wlasnie ten ostatni model na chwile obecna zrobil na mnie najwieksze wrazenie. CO teraz?

 

Jazda po ulicach, polne drogi, puszcza (nieopodal) ale takze spodziewam sie zabierac rower na wyjazdy czy to w góry czy nad morze.

 

Merida Matts 20D a nie 30, przepraszam. 1449 zł lub Giant Revel 3 Disc 1599 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pojechales :icon_mrgreen: . Bierz mieride, a najlepiej Gianta, przeciez one sa niezniszczalne! Po pierwsze maja gorszy osprzet przez co naprawy sa bardziej prawdopodobne bo maja nizsze "polki" wlozone. Po drugie ramy w tych kwotach roznia sie malowaniem i producentem(no i roznice w geo), a wykonanie jest na podobnym poziomie. Kup gianta z mechanicznymi tarczowkami to na pewno bez napraw bedziesz jezdzil :whistling: .

 

Odrzucasz zakup przez internet nie wiedzac ze mozna kupic starszy rocznikowo rower za mniejsza kase,a czesto na lepszym osprzecie.

http://allegro.pl/rower-kross-level-a2-17-alivo-kurier-gratis-i1678975584.html

http://unibike.pl/evolution.html obydwa bija tego gianta i meride.

 

Nie dosc ze sa tansze to posiadaja lepszy osprzet, a ramy sie nie lamia jak wsiadziesz na rower. Tym bardziej, ze masz optymalna wage.

Co do rowerow mozna pobawic sie w tansze opcje tj: schwinn mesa,arkus vip 6.0,unibike fusion.

 

Jak chcesz markowy rower ze slabym osprzetem to bierz ten ktory Ci sie podoba,a jak wymagasz czegos wiecej to zastanow sie nad ww.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej cenie wszystkie będą miały mechaniczne tarczówki. w czym są one az takie złe?

 

level a2 widzę ze jest tu caly czas polecany, zastanawiam się skad ich tyle jeszcze w sieci skoro to ciagle 2009 rocznik.

rama 17 cali, ale nie widzę 21 cali na tych samych podzespolach. http://allegro.pl/rower-mtb-kross-level-a2-disc-raty-okazja-i1694718747.html jedyna aukacja z rozmiarówka. chociaz polecano mi takze podzespoly sram.

 

przy jakiej eksploatacji i po jakim czasie pekaja ramy? czy macie jakies realne odniesienie do tych informacji? jak sie postaram to każdą ramę w końcu złamię.

 

nie przeczę ze zakupy przez internet sa złe, wyraźnie nakreśliłem ze dot. to aktualnych modeli glownie gdzie cena jest praktycznie taka sama, wszędzie.

 

Giant daje 5 lat gwarancji na rame do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak skłądak to trudno, jednak rozmiaru na mnie nie ma więc automatycznie póki co ten model wykluczam.

 

Może Kross V6, 1400 zl takze ma mechaniczne hamulce tarczowe, które przecież za rok moge sobie wymienić na inne lepsze, mając przystosowany do tego rower. Ja naprawdę nie szukam sprzętu do extremalnej jazdy, a przyzwoitego roweru o przyjemnym stosunku jakość/cena.

 

Wiec zabieram sie do lektury o firmie unibike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup gianta z mechanicznymi tarczowkami to na pewno bez napraw bedziesz jezdzil :whistling:

Mam w moim Giancie dokładnie taki typ hamulców i przez kilka lat poza regulacją nic przy nich nie robiłem, nawet klocki oryginalne są. Fakt jeździłem głównie po szosie, mieście a od wiosny b.r. zasmakowałem konkretniejszego XC ale hamulce dalej się trzymają. I uważam że do miejskiej i bardziej spokojnej jazdy tarczówki mechaniczne to wystarczające hamulce.

 

Kolega chce teraz kupić "najtańszy sprzęt w którym nic nie będzie robił przez kilka lat i jeździł" i choć tłumaczę mu że to niemożliwe to celuje właśnie w kwotę 1500-2000zł więc przeglądam forum patrząc co polecacie. I mam wrażenie że dystrybutorzy Krossa i Unibike chyba płacą paru osobom na forum bo wszystkim "wciskacie" te sprzęty. A znajomi z salonu Gianta śmieją się z Unibike, nie wnikam czemu, sam jakimś fanem marki ale obserwuję fakty jak trzyma się np. Giant Yukon z 2010 roku w porównaniu z droższą Meridą TFS 400D.

Sam mam rower za 500$, nie pamiętam jaki kurs był w 2007 ale z tego co pamiętam to właśnie kwota 1500zł po przeliczeniu i nie zmieniałem w nim żadnego podzespołu, nawet napęd dopiero teraz "kończę". Ile zrobiłem nie wiem, kilka tysięcy km, wprawdzie przerzutki Deore/Acera i manetki Alivio, mechaniczne tarczówki Hayes a teraz niestety ceny wyższe. Rama trzyma się bez problemu, a obrywa nieźle. Nawet Nevegale które w nim były dopiero teraz się rozpadają.

Owszem, czasy się zmieniły ale osobiście wolał bym nawet teraz kupić rower z markową ramą, do tego ciekawą geometrią typu trail czy "W" jak modele "damskie" Gianta z nawet nieco tańszym osprzętem i po prostu nim jeździć, może akurat wytrzymają bo jeździmy na tyle mało czy na tyle delikatnie. Ewentualnie po jakimś czasie wymiana na coś z wyższej półki i święto lasu.

 

Dodam jeszcze że czasem w salonach można trafić na jakąś promocję, akcję wyprzedażową i dorwać markowy rower z wyższej półki z rabatem np. 20%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/rower-mtb-kross-level-a2-disc-raty-okazja-i1694718747.html

 

Rama 21, cena 1300

podzespoly sram, ale zakupy w salonie rowerowym, przedstawiciel Kross

 

2 sztuki, z prosta i lamana kierownica

 

Ogolnie nawet jak na dobre podzespoly, czuje dyskomfort ze to 2009 rocznik.

 

W chwili obecnej mocno napalilem sie na Giant Revel 3 Disc z opcja zmiany hamulcow za rok na hydraulike.

Ewentualnie merida 20 MD tez z tarczowymi, za 150 zl mniej co moge zainwestowac w cos innego.

 

Obawialem sie ze ten z salonu Kross A2 jest z 2010, ale zamowienie przyszlo bezposrednio od Kross i jest wypchany SRAMem, wiec to musi byc 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zamiar zmieniać heble na hydrauliki to może lepiej kupić coś tańszego z V-brake?

Może nieco droższy model (zawsze możesz potargować) z Diorką z tyłu? REVEL 1?

Jak masz w okolicy sklep z jakimiś naprawdę markowymi rowerami to skorzystaj z jazd próbnych, obczaj jakiegoś Gianta, Authora, Scotta, Meridę i przekonasz się jaka jest różnica, podzespoły to nie wszystko, o ile w ogóle je "zarżniesz" bo mogą Cię zaspokoić to zmienisz na lepsze i po problemie, rama i jej geometria czy materiały użyte do produkcji też się liczą, jak dla mnie to jest kolosalna różnica w lepszych markach jeśli o komfort jazdy, pamiętam przesiadkę z Krossa na Giant, szok :D Na coś kasa wydawana na badania idzie, pewnie to ta geometria ramy robi taką różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam wrażenie że dystrybutorzy Krossa i Unibike chyba płacą paru osobom na forum bo wszystkim "wciskacie" te sprzęty. A znajomi z salonu Gianta śmieją się z Unibike, nie wnikam czemu, sam jakimś fanem marki ale obserwuję fakty jak trzyma się np. Giant Yukon z 2010 roku w porównaniu z droższą Meridą TFS 400D.

Nie... poprostu osoby które polecają te marki znają sie b. dobrze na specyfikacjach i wiedzą co się kalkuluje a co nie... A za przeproszeniem takie pieprzenie że Giant lepszy bo to stara uznana marka jest idiotyczne i po prostu stare firmy boją sie konkruencji która daje niezłe ceny ;), na dodatek z marki roweru typu Giant czy Unibike tam jest tylko rama, reszta podzespołów jest innych producentów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dodatek z marki roweru typu Giant czy Unibike tam jest tylko rama, reszta podzespołów jest innych producentów...

Czytaj dokładniej, właśnie o tą ramę się rozchodzi. Nie jest lepsza w markowych rowerach dlatego że są starszymi, uznanymi markami ale dlatego że są ulepszane z sezonu na sezon i firmy mają na to kasę. Ale widzę że w tym dziale polecanie czegoś markowego w dobrej kasie to orka na ugorze, bo standardowa gadka że płaci się za markę, w tym przypadku nie do końca bym się z tym zgodził.

Ja mam porównanie tańszych i droższych ram i widzę że jeśli chodzi o komfort jazdy to jest różnica. Jeśli ludzie chcą lepsze podzespoły których i tak niekoniecznie muszą wykorzystać bo tańsze by im wystarczyły :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując podzespoły Gianta i Meridy, doszedłem do wniosku, ze zarówno Revel 3 Disc jak i Merida 20MD maja te same podzespoły w zasadzie. 150 zł różnicy w cenie mogę przeznaczyć na coś innego, a tym samym w tej samej cenie jest Juliet 20MD więc załapie się tez moja druga polowa.

 

Chociaż Giant w salonie zrobił na mnie lepsze wrażenie. ale to może kwestia nalepek :)

 

Ewentualnie co mnie męczy go Merida 40 z Vbrejkami ale znów jak mam jeździć w takie deszczowe dni jak teraz w Szczecinie to wole rok się przemęczyć na mechanicznych tarczach i pomyśleć o zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze sprawdziłem to w tej Meridzie heble to Hayes MX-4.

Mam poprzednią wersję MX-2 (GX-2) i spotkałem się z opiniami że to jeden z najlepszych mechaników jakie powstały, prosty w obsłudze i regulacji, nic z moim nie robię od kilku lat, choć o sile hamowania decydują dobre klocki i klamki jeśli o mechanika chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Giant pojawił się właśnie model 2012 Revel 3 z hamulcami TEKTRO Aquila. http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/2012.revel.3.disc/7730/49306/

Nie wiem czy coś jeszcze uległo zmianie, jak dla mnie dodali tylko cyferki do tych samych oznaczeń. Mógłby ktoś spojrzeć trzeźwym okiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja juz swoje powiedzialem na temat rowerow znanych marek za ta kase, osprzet tourney,"new acera". Rower za taka kwote mozna miec na alivio/deore i na dobrym osprzecie, a rama tez b.dobra, jak nie chcesz krossow,unibike, to bierz to co Ci sie podoba, dla mnie osprzet jest wazny, ale jak chcesz miec rower za taka kwote z osprzetem takim jak maja tansze rowery z allegro to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja mimo wszystko pozostanę zwolennikiem rowerów crossowych, naprawdę polecam, obecnie jeżdżę podobnie jak Ty opisałeś na Kross Evado 1.2 i polecam ten rower gorąco. A i ładne używane można znaleźć na allegro, np ten z ramą 21" czyli akurat pod Twój wzrost:

http://allegro.pl/kross-evado-1-2-cross-21-i1751778352.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale to raczej rower na proste lub utwardzone drogi. a ja mimo wszystko kieruje swoje potrzeby bardziej uniwersalnie, np. w las i tym podobne tereny.

 

Mój budżet cały czas ulega zmianie a to za sprawą przekonania, że czasem warto dopłacić. jeszcze przed wakacjami byłem przekonany do Giant Reveardzl 3 Disc np. z 2012 roku już to na horyzoncie mojawiłą sie merdia 40D w podobnej cenie, tyle że z netu a nie ze sklepu. Fajnie, hydraulika za 1650 zł. Kross fajna sprawa, ale nie czuje potrzeby posiadania 28 cali.

 

Cały czas zbieram też opinie o KROSS, wydają się sensowne, nawet v8 w tej cenie, ale bardzo dużo serwisów narzeka na ich zawodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...