kajojj Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Ostatnimi czasy postanowiłem zabrać się za serwisowanie swoich piast. Z narzędzi posiadam na razie klucz do odkręcania kasety, oraz klucze do kontrowania konusów. Już kasowałem luzy, ale jeszcze nie wyjmowałem wszystkiego z środka i nie czyściłem. W związku z tym pojawia się klika pytań: 1) Jak to rozbiorę, to czy wymienić kulki na nowe? 2) Jakiego smaru użyć do nasmarowania elementów przed złożeniem? 3) Jak odkręcić bęben, żeby było lepsze dojście do drugiej strony w tylnym kole? 4) Gdzie można kupić części zamienne do piast? I czy np. te części są kompatybilne z różnymi modelami? PS. Sprawa tyczy się piast HB-M475. Z góry dziękuje, że wszelkie sugestie ;-)
seker1995 Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 1. Zależy ile mają piasty przejechane i w jakim stanie są kulki. 2. Smaru stałego do łożysk. Ja polecam ŁT-43. 3. Nie wiem, nigdy nie odkręcałem, bo nie posiadam 4. W sklepie rowerowym
kajojj Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 1) No ale co jak ocenić czy są do zmiany? Może mierzyć ich średnicę? Bo przejechały raczej niewiele 2000km 4) Ja nie znam takiego co sprzedaje takie części, więc prosiłbym o polecenie jakiegoś
beskid Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Coś się z nimi dzieje czy robisz to z nudów?? Co to za piasty??
kajojj Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 Jak wyjmę koło z ramy i obracam palcami to są momenty że czuć spory opór, poza tym przez 3 sezony nie było do nich zaglądanie. No piasty jak pisałem to HB-M475. A było kilka przejażdżek w zimę.
beskid Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Rozkręć je i zobacz na stan konusów i jeśli bieżnie nie są pokryte "wrzodami" to po prostu wyjmij kulki przeczyść wszystko i nasmaruj potem skontruj konusy i po sprawie. Kulkami się nie przejmuj.
seker1995 Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Mam Ci podać sklep... Może najpierw by pasowało wiedzieć z jakiego jesteś miasta Po 2k km nie powinno im nic być Jeżeli była piasta dobrze skręcona to na pewno są dobre. To o czym mówisz, że czuć opór, to najprawdopodobniej dlatego, że jest za mocno skręcona lub ew. zasyfiona, ale stawiałbym na to pierwsze
kajojj Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 Właśnie to rozbebeszyłem, przednie konusy są spoko. Ale jeden tylni, nie wygląda normalnie. Czyli co mam go wykręcić, pójść do sklepu pokazać konusa ewentualnie (ewentualnie wskazać do jakiej piasty jest) i Pan mi wyjmie z pod lady? Bo z tego co wiem, to są "lekkie" problemy z dostępem do tych części.
seker1995 Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 No najlepiej iść ze starym i Ci dobierze w sklepie . Wydaje mi się, że nie powinno być problemu z dostępnością Nie zapomnij nawalić dużo smaru jak będziesz skręcał Tak, żeby aż wypływał A to co wyleci wytrzeć
kajojj Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 A co jest z nim nie tak?? Jeden konus wygląda inaczej niż wszystkie, tzn. posiada tak jakby dwie grube rysy.
beskid Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 A nie jest to czasem ślad po zbyt mocnej pracy lulek na bieżni??
kajojj Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 No na wszystkich jest ślad od kulek, tzn taki bardziej świecący (bo reszta jest czarna), ale właśnie w tym miejscu gdzie jest ten wyszlifowany kawałek w jednym konusie są rysy.
beskid Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Pamiętaj na przyszłość aby nie jeżdzić na zbyt mocno dokręconych konusach bo są z tego tylko kłopoty. Ja bym to wszystko skręcił tylko nie za mocno i bez luzów i jeżdził nadal. Jak będzie się coś działo to najlepiej kupić taką sam piastę bo nie kosztuje dużo i po prostu przełóż zarówno konusy jak i kulki, ja kiedyś przeprowadziłem podobną operację z wynikiem pozytywnym
seker1995 Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Ale po co ma kupować całą nową piastę skoro może wymienić tylko konusy
beskid Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Pełna zgoda tylko ja miałem przypadek w którym za cholerę nie szło identycznych dokupić. Fakt było to trochę dawno więc przy dzisiejszej dostępności może nie jest kłopotem takie same dokupić. W moim przypadku padł mi też bębenek więc i on się przydał na wymianę.
kajojj Napisano 7 Lipca 2011 Autor Napisano 7 Lipca 2011 Może wstaw zdjęcie jak masz możliwość W załączniku zdjęcie, wcześniej nie wrzuciłem bo nie miałem możliwości zrobić fotki.
beskid Napisano 7 Lipca 2011 Napisano 7 Lipca 2011 Tak jak myślałem jest to "wrzód" na konusie. Nie jest go dużo ale jednak wiec trzeba go wymienić. Ja kiedyś na takim dosyć długo jeżdziłem ale to odkładanie nieuniknionego czyli pogorszenia oporów toczenia piasty. I jeszcze raz nigdy za mocno nie kontruj konusów bo potem są takie efekty.
kajojj Napisano 7 Lipca 2011 Autor Napisano 7 Lipca 2011 Tej piasty akurat nie ruszałem od nowości, więc chyba Ghost chyba skręcił Rozbierając przednią i tylna piastę doszedłem do wniosku że strona gdzie jest zamocowana tarcza jest bardziej zużyta od drugiej. Pewno wynika to z dużych naprężeń podczas hamowania. Ah, jeszcze jedna rzecz macie jakiś sposób na odpowiednie ustawienie konusów? Bo jak bym odkręcił dwa, to potem może być problem z pozycjonowaniem (tarcie o tarcze w hamulcu).
adas651 Napisano 7 Lipca 2011 Napisano 7 Lipca 2011 tu masz nowy konus do kupienia kulki na twoim miejscu też bym wymienił - jak już rozbierasz piaste to warto zainwestować i mieć na lata zwłaszcza ,że konusy dajesz nówki jeśli twój bębenek pracuje cicho (nie strzela) zapadki "łapią" i nie przepuszczają to lepiej go nie rozbieraj co do ustawiania konusów to jak nie chcesz na chybił trafił, to jedyne co przychodzi mi do głowy: rozkręć kontrę i konus od strony bębenka wyjmij oś od strony tarczy, nie rozkręcaj reszty zaznacz miejsce na osi gdzie kończy sie konus np. korektorem, taśmą jak będziesz nakręcał nowy konus to do tego miejsca co zaznaczyłeś chociaż możliwe ze będziesz musiał trochę poregulować zacisk hamulcowy
kajojj Napisano 7 Lipca 2011 Autor Napisano 7 Lipca 2011 Dzięki za pomysł z korektorem, wydaje się okej. Co do hamulców to nie che zabardzo manipulować bo mam 2 zestaw kół i chce mieć możliwość szybko przezucic kola.
adas651 Napisano 8 Lipca 2011 Napisano 8 Lipca 2011 pewnie ta regulacja bedzie sie ograniczała do pokręcenia przy klamce
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.