Skocz do zawartości

[budowa] raport z budowy dwóch szos Rometu


amiga

Kolorystyka projektu  

9 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy kolorystyka roweru w za??czniku Ci si? podoba ? br?z/pomara?/ziel

    • Wy?mienita! elegancka!
      2
    • Kolory spasowane, ale nudne
      2
    • ?rednia
      5
    • nie podoba mi si?Co tam robi zielony??
      0
    • Fuu
      0
  2. 2. Czy podoba Ci si? koncepcja na odrestaurowanie kolarzówki na nowomod?, jednak z zachowaniem cz??ci z epoki i detali malowania ? /wielokrotny wybór

    • To dalej nowo moda :(
      1
    • Tak, to b?dzie ?adny rower!
      7
    • takie co? wg mnie nie pasuje
      1
    • Wol? klasyk? na 100%
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników, od dawna obserwuję forum, jednak dopiero teraz dam coś od siebie.

Nazywam się Mateusz, razem z bratem bliźniakiem jesteśmy licealistami klasy maturalnej. Mieszkamy na warszawskich Bielanach i od wielu już lat związaliśmy swoją codzienność z rowerami. Fascynacja zaczęła się gdy dostaliśmy od dziadka z rodzinnej Bydgoszczy Wigrusa 5 w unikatowym żółtym malowaniu.

Można powiedzieć, że jestem fanem Rometu. Mimo iż czasem coś nie pasuje i standard to słowo obce :) Na codzień jeżdżę na zielonym Wigry 3 pod marką "Tyler" a brat na czerwonym Wigry Junior zrobionym na stan fabryczny :)

Składak świetna rzecz na codzienne 5km-owe dojazdy do szkoły, jednak po półtorej roku składak daje się we znaki. Uwielbiam torpedę, brak linek, piękne profilowane błotniki, miekką ramę, wytrzymałe obręcze. Problem w tym, że przy możliwie płynnej jeździe, prawidłowym pokonywaniu krawężników itp, z rowerkiem ciągle coś się dzieje, bo on nie jest do tego. I te opory na 20"..! Zapadła decyzja, która uwzględnia zrezygnowanie z tych wszystkich wygód na rzecz sztywnej szybkiej.. wiadomo, kolarki :)W tym temacie chcę zdawać raport z budowy tego roweru, przy okazji prosząc o porady na tematy, które mam wrażenie że nie zostały jeszcze poruszone. Prośby do was, zaznaczyłem kolorem zielonym, kursywą i podkreśleniem.

 

Jeszcze miesiąc temu byłem w tym temacie zupełnie zielony, teraz co nieco wiem, ale dalej czuję się niepewnie. Od zacnego użytkownika "harmankardon" kupiłem ramkę od Sporta. Pierwotnie na tym nowym rowerze chciałem odtworzyć geometrię składaka tyle, że na większych kołach. No i zachować błotniki i bagażnik. Spełzło jednak na plan minimum; może dołożę w/w osprzęt, gdy będzie mi go brakowało. Więc będzie to kolarzówka. Budżet projektu to ~300zł, jednak z założeniem "Dużo pracy, mało kasy". Rower zostanie odnowiony, jednak nie do stanu fabrycznego. Zrobię go 'po swojemu', tzn. co następuje:

-Ramką zostanie na dniach pomalowana po znajomości lakierem samochodowym, jednolicie na brązowo. Ale! Żeby nie była "goła" jak te nowomodne kolarzówki, umieszczę zrobione od szablonu napisy tj. "sport" i "romet" czcionką z tamtych lat. I w tym miejscu prośba do Was: jakbyście mogli załączyć zdjęcia starych czcionek, z rowerów, z czegokolwiek z PRL-tamto wzornictwo MA styl ;). Na rurze podsiodłowej będzie charakterystyczny patent dla rowerów ZZRu (np. na Kobuzie), już nie będę opisywał w słowach, mam nadzieję że niektórzy kojarzą :)

-Widelec dostałem od kolegi, na 90% jest od Sporta. On jest fajny, ale ma trochę za duże wyprzedzenie. Inny by nie pasował bo Sport ma bardzo krótką główkę-nie starcza gwintu. Ale akurat w jednym serwisie mają aluminiowy, nowoczesny Kettlerowy też z krótką rurą. kształt podobny do tego http://allegro.pl/widelec-chrom-ostre-kurierka-retro-oldschool-i1690837079.html . Myślicie że to dobry pomysł ? Pomalowałbym wtedy oba, żeby był oryginalny na zapas.

-Koła już kupiłem od warszawskiego handlarza, komplet alu-stożków na kulkach Joytecha, z gwintem na wolnobieg

-Pedały szosowe stare, z allegro

-Korba zdobyczna aluminiowa 46T na kwadrat, francuska, bardzo prosta minimalistyczna, jedna koronka

-Suport jakikolwiek

-Stery jakieś z epoki, poluję na shimano z lat '80, '90.

-Mostek SR jeszcze nie wiem jakiej dłogości, wybiorę jak już rower będzie gotowy. aluminowy

-Hamulce jakieś z epoki, dzisiaj jadę kupić, to wrzucę zdjęcie

-Kierownica.. chyba nowomodna płaska, ale nie za wąska żeby dało się oddychać.. Tu bym prosił o opinie, czy naprawdę baranek ma sens w mieście, bo dolna pozycja zdaje mi się być niebezpieczna ze względu na ograniczoną widoczność.

-Opony kenda pomarańczowe

-Siodło.. Panowie kolarze, czy gdy siodło to plastik pokrywany cieńką skórą to ta skóra ma sens ? Zależy mi by nie pociło. Czy też tylko takie ma sens ? http://allegro.pl/siodlo-lamplugh-szosa-skora-oryginal-i1680625753.html

-Klamki.. mam ładne avidy 7, wyglądają na stare..:)

-Łańcuch.. Czy po odtłuszczeniu, wysuszeniu łancucha da się go pomalować, tak żeby od boku pozostał kolorowy ? Próbował ktoś.?

-Pancerze zielone, nowe

-Emblemat! Sporty z wczesnych lat '80 jak mi wiadomo miały inne logo niż pegaz- kolarza pochylonego w kształt litery "R". Widziałem już tematy o mistrzach robiących te naklejki na folii metalicznej. Ma ktoś z was, o użytkownicy!, Sporta, tak żeby dostarczyć zdjęcia w dobrej jakości ?

 

Składam też rower dziewczynie, Romet Sprinta 2, to jest "dziecięca kolarzówka" na 24"

Szybkie pytanie zanim się o niej rozpiszę brzmi: mając z tyłu przerzutkę Favorit, lepiej dać na przód dwie koronki i przerzutkę, czy zostawić tylko jedną ? Przede wszystkim: jak to było oryginalnie ? Czy przy jednej koronce z przodu i kasecie z tyłu linia łańcucha nie będzie zbyt skośna= nie będzie spadać ?

 

Szczerze mówiąc nie wiem czy piszę w odpowiednim temacie, pokornie proszę o przeniesienie w razie potrzeby.

PS. załączam projekt tego mojego Sporta

post-140737-0-42905700-1309527746_thumb.jpg

post-140737-0-79626800-1309527867_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Tu bym prosił o opinie, czy naprawdę baranek ma sens w mieście, bo dolna pozycja zdaje mi się być niebezpieczna ze względu na ograniczoną widoczność.

 

Jak za nisko opuściłem, to tak, ale minimalnie wysunięty wspornik i na drodze wszystko widzę. Baran ma sens.

 

Czy po odtłuszczeniu, wysuszeniu łancucha da się go pomalować, tak żeby od boku pozostał kolorowy ? Próbował ktoś.?

 

Myślę, że od zewnętrznej strony mógłby się zachować, gdyby nie było przedniej przerzutki(a tak planujesz)

 

Czy przy jednej koronce z przodu i kasecie z tyłu linia łańcucha nie będzie zbyt skośna= nie będzie spadać ?

 

Zła linia to szybsze ścieranie się napędu. Nie ma to nic do spadania. Mi łańcuch w góralu spadał na kocich łbach wielkości kocich łbów :icon_mrgreen: przy prędkościach rzędu 40-50km/h także wątpię, by w szosie cokolwiek spadło :icon_wink: Ja bym wolał 2 blaty. Dla mnie 46 to za mało na zjazdach by było. Mam 52x15 i jeszcze bym tam upchnął chętnie twardsze przełożenie, ale na płaskim wystarcza. Twardszych nie potrzeba. 46x15 czy 14 na dojazdy wystarczy. Jak górzysty teren, to bym proponował 2 blaty. Ja na 2 śmigam i napęd jest bardziej uniwersalny. Mam trochę górek.

 

PS. Koronki masz na kasecie, na korbie "blaty" :thumbsup:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Od razu mogę Cię odesłać na forumszosowe.org tam jest wątek o Jagarze a tam sporo wiedzy (w głowach ludzi też) i... Napisy w pdf.

 

Łańcucha niestety nie odtłuścisz na tyle dobrze żebyś mógł go malować... Gdy nosisz łańcuch na ręce to łatwo to zauważyć.

 

Co do dolnej pozycji jest różnie... Wszystko zależy od Ciebie. Ja osobiście nie używam jej lecz to dlatego że jest niewygodna a nie dlatego że jest niebezpieczna. Wygoda determinuje wszystko :D

 

Pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...