Apes1 Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Heja! Dostałem licznik, Sigma 1200 i zaczęły się schody... Poczytałem na forum co i jak poustawiać i mam problem. Rozmiar koła to 26*2,00. Według tabelki z instrukcji od liczniki rozmiar koła powinien być wprowadzony 2144 natomiast - jak zmierzyłem obwód koła to mi wyszło 2045; - jak zmierzyłem wysokość koła * Pi wyszło 2088 I teraz która wartość jest prawidłowa? Mierzyłem kilka razy tak na wszelki... Co mi przyszło do głowy to wsiąść w rękę gps i sprawdzać na każdej wartości. Macie na to jakieś rozwiązania? Który pomiar jest najbardziej wiarygodny?
kapsell Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 Powtorz "reczny" pomiar kilkukrotnie. I jak ustalisz ile ma, to bedzie wlasciwa wartosc.
Mod Team michuuu Napisano 1 Lipca 2011 Mod Team Napisano 1 Lipca 2011 Najbardziej wiarygodny jest pomiar z przetoczenia roweru po linii prostej i pomiar tego odcinka. Najlepiej z rowerzystą bo opony się uginają i pomiar wtedy będzie najbliższy prawdzie. Ale i tak nie unikniesz małych błędów pomiarowych. Tylko pytanie czy potrzebujesz dokładności laboratoryjnej? Pomiar z gps-a będzie inny niż z pomiaru koła, mniej dokładny.
Apes1 Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 Laboratoryjnej nie ale roznica 10 cm jest moim zdaniem dosc duza.
marekw Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 najpierw pompujesz tyle, ile średnio będziesz miał powietrza potem plujesz na oponę w jednym miejscu robisz jedno kółko, koniecznie w linii prostej mierzysz i masz - na mój gust to najbardziej dokładny pomiar
Mod Team michuuu Napisano 1 Lipca 2011 Mod Team Napisano 1 Lipca 2011 Zamiast plucia proponuje wentyl jako początek i koniec pomiaru.
seker1995 Napisano 1 Lipca 2011 Napisano 1 Lipca 2011 potem plujesz na oponę w jednym miejscu :D:D:D Dobre Nie lepiej po prostu zacząć z wentylem na ziemi
Apes1 Napisano 1 Lipca 2011 Autor Napisano 1 Lipca 2011 10 cm w pomiarze obwodu kolo. Wg tabeli kolo ma 214,4 cm a po obwodzie 204,4. Metoda mierzenia taka jak kolega podal wyzej.
Apes1 Napisano 2 Lipca 2011 Autor Napisano 2 Lipca 2011 Po teście z GPSem i ustawieniu liczniki według "lini" Przy rędkości 15,5 km/h na liczniki na GPS było 14,7 km/h. Przy okazji przecięta opona .... Coś dobrego polecacie?
Sev Napisano 2 Lipca 2011 Napisano 2 Lipca 2011 Opona oponie nierówna, dlatego te tabele można od razu do szuflady schować po zakupie licznika. Najbardziej dokładne zawsze będzie przetoczenie koła po płaskiej powierzchni i zmierzenie tego odcinka. Porównywanie odczytów z liczników korzystając z pomiaru prędkości to moim zdaniem zupełnie nietrefiony pomysł. Najlepsze będzie zrobienie kilkudziesięciu kilometrów, wtedy odczyty zaczną się "rozchodzić" i ewentualne różnice będą widoczne. Idealne ustawienie licznika to raczej kwestia szczęścia, ale czy kilkaset metrów na kilkudziesięciu kilometrach (zawsze mamy takie różnice w odczytach, gdy jeździmy ze znajomym) ma jakieś znaczenie? Przy okazji przecięta opona .... Coś dobrego polecacie? Zależy jak bardzo przecięta.
Pacmen_89 Napisano 2 Lipca 2011 Napisano 2 Lipca 2011 A ja mam takie pytanko, mam kapcie 26x 2.1 a w licznik wpisałem te rozmiary od opony 26x 2.125 - nie mogłem wtedy jeszcze zmierzyć obrót koła na płasko, i według mnie dużej różnicy nie powinno być. Czy tak można zostawić czy lepiej poprawić, ? jak dla mnie to różnica drobna na 100km to nie przeszkadzała by mi, szczególnie że nigdy idealnie się nie da ustawić wszystkiego.
Sev Napisano 2 Lipca 2011 Napisano 2 Lipca 2011 Nie dowiesz się tego, dopóki nie zmierzysz obwodu koła. W moim przypadku różnica pomiędzy tabelką a rzeczywistym pomiarem wynosiła chyba niecałe 2 cm, ale jeśli miałoby to być 10 cm (tak jak wyszło w pomiarach Apesowi1) to w takim wypadku - jeśli dobrze liczę - błąd wynosiłby 5%, czyli 5 km przy dystansie 100 km. Tu już chyba każdy sam musi odpowiedzieć sobie na pytanie, czy takie przekłamanie ma dla niego większe znaczenie...
Apes1 Napisano 2 Lipca 2011 Autor Napisano 2 Lipca 2011 Co do ustawień licznika to poprostu jak coś robie to lubię zrobić porządnie i dokladnie. Moim zdaniem bład 5% to dużo. Co do opony tonie wiem jak coś się stalo alo opona na odcinku okolo 7-8 cm pekła a drut wbił się w dętkę. Ale już wszystko wymienione
Sev Napisano 2 Lipca 2011 Napisano 2 Lipca 2011 Co do ustawień licznika to poprostu jak coś robie to lubię zrobić porządnie i dokladnie. Ja również, tym bardziej, że zmierzenie obwodu koła to niewielki wysiłek.
Pacmen_89 Napisano 2 Lipca 2011 Napisano 2 Lipca 2011 No akurat wtedy nie byłem w stanie zmierzyć ale rzeczywiście to muszę sprawdzić aby wykluczyć możliwość błędu, bo jakby było ok 5% to rzeczywiście dużo.
Sev Napisano 7 Lipca 2011 Napisano 7 Lipca 2011 Dzisiaj przy okazji kupna nowego licznika postanowiłem od nowa zmierzyć obwód koła i okazało się, że po kilku miesiącach i kilku zmianach ciśnienia w oponach koło zmniejszyło mi się o 1,5 cm względem starego pomiaru. Ponadto po raz pierwszy spróbowałem zmierzyć obwód obciążonego koła, co wymiar "obcięło" o kolejne 2,5 cm. Wyciągnąłem średnią ze wszystkich pomiarów i taka wartość trafiła do licznika.
airperfume Napisano 3 Sierpnia 2011 Napisano 3 Sierpnia 2011 w moim prymitywnym liczniku można wpisać wartości od 10 do 240 (podawane są chyba w cm a nie w mm-jak u Was), obwód mojej opony (26x1,95) wynosi 203,5cm (2035mm)...jaką więc mam wbić wartość? gdy wbiłem 203 to wydaje mnie się, że licznik zbyt szybko nalicza metry i kilometry...może tylko mnie się wydaje...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.