Skocz do zawartości

[do 1500] Rower trekkingowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

Szukam roweru trekingowego, koszt zakupu jak w temacie.

Jeżdżę zazwyczaj ulicami, ale nie omijam leśnych duktów (60% ulica, 40% las). Czyli oponki (nie znam się na nazewnictwie) prawie bez bieżnika z wierzchu, jednak z "ząbkami" na zewnętrznej części. Jeśli to ma jakieś znaczenie to lubię szybko jeździć (nawet po lesie), tak więc rower musi się zbierać

Myślę że najodpowiedniejszy będzie taki właśnie rower.

Problem jednak w tym, że nie wiem w kierunku jakiej marki uderzyć. Wiadomo chciałbym wydać niewiele, a mieć rower na lata, który nie rozsypie się po sezonie czy dwóch. Myślę że rocznie zrobię między 5000 a 7500km.

Fajnie jakby był lekki i miał amortyzację (chociaż przód), nie potrzebuję siodełka ani błotników.

Jestem laikiem w kwestiach technicznych i dlatego potrzebuję pomocy ludzi którzy się na tym znają.

Może podrzućcie jakieś konkretne modele w tej kasie.

Z góry wielkie dzięki.

Jeśli tak uznali to znaczy, że słabo w Unibike myślą. I co to za niedorzeczny argument, że "poza tym to cross"? Ja mam crossa, jeżdzę często i gęsto trasy

po 150 km gdzie zdarza się, że po drodze długo nie ma sklepu i możliwość zamontowania drugiego bidonu jest po prostu niezbędna.

Oprócz tego do roweru crossowego można założyć błotniki i bagażnik i używać go jako długodystansowego trekkinga czy rower "lekko" wyprawowy i wtedy

drugi bidon jest koniecznością. Dziwne, że w Unibike nikt nie pomyślał o tak elementarnych sprawach.

Tak przy okazji: również sam projekt ramy w Unibike jest nieszczególny. Rower crossowy powinien również służyć do jazdy w terenie i dawać możliwość

bezpiecznego zeskoku z roweu. Dlatego -jak u zdecydowanej większości renomowanych producentów- rama powinna mieć slopping. A w Unibike górna rura jest

praktycznie pozioma. Osprzęt -jak za te pieniądze- daja przyzwoity, ale co z tego kiedy "serce" roweru jest takie sobie.