Skocz do zawartości

[rower] Co wymienić, od czego zacząć?


bandziorekalus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno kupiłam rower MTB za 574 zł mianowicie: KANDS ENERGY - 500

 

post-142708-0-93121500-1309365513_thumb.jpg

 

Niestety nie zajrzałam przed kupnem na forum, aby dowiedzieć się czy to dobry wybór.

I zaczęłam na nim jeździć i już nie mam możliwości zwrotu, więc przejdę do sedna sprawy.

 

Jeżdżę dziennie od 20- 100 km po różnym terenie.

 

Jestem zielona w tych wszystkich częściach, ale wyczytałam, że te co posiada mój rower nie są najlepsze dlatego chciałabym się zapytać od czego mam zacząć zmieniać/ modernizować mój rower? Oraz na jakie części.

 

Zmieniłam już w rowerze:

Siodełko na: Accent Monza - damskie bardzo wygodne

Pedały: na aluminiowe De One - myślę w późniejszym czasie o zakupie pedałów SPD

Sztyca: SUNTOUR NEX

Chwyty: PRO XC 128mm

Czy na dobre części wymieniłam? Poczytałam co najlepsze, pochodziłam po sklepach rowerowych, zasięgnęłam opinii i na tej podstawie kupiłam.

 

 

Specyfikacja producenta:

Rama: KANDS stalowa rozmiar 19"

Widelec: MODE amortyzowany

Hamulec przedni: ALHONGA tarczowy FREE TOOL

Hamulec tylny: ALHONGA V-brake aluminiowy

Wolnobieg: SHIMANO 7 rzędowy

Przerzutka tył: SHIMANO RD-TX 35

Przerzutka przód: SHIMANO FD-TZ30

Manetki: SHIMANO ST-EF 51

Klamki hamulca: SHIMANO aluminiowe

Obręcze: KANDS MAXX wzmacniane dwu komorowe aluminiowe

Piasty: JOY TECH aluminiowe

Siodło: SELLE COMFORT

Opony: CST 26 x 1.95 bieżnik szosowo-terenowy

Mostek: ZOOM stalowy

Kierownica: ZOOM profilowana stalowa

Wspornik siodła ZOOM stalowy

Korby: THUN stalowe oblewane tworzywem

Suport: THUN na łożyskach maszynowych

Liczba biegów: 21

Wyposażenie dodatkowe: Podpórka

 

 

Czekam na odpowiedź i przepraszam jeśli dodałam temat w złym dziale, ale jestem tu nowa i liczę na Waszą pomoc.

Napisano

Witamy na forum :) Więc tak, nie jestem pewien czy zgodzą się ze mną inni forumowicze, ale pierwszorzędnie skłaniam bym się ku wymianie hamulców - jeździsz sporo, więc i musisz mieć zapewnione bezpieczeństwo. Nie mam pewności, czy z przodu w Twoim rowerze można zamontować V-brake, jeśli tak, to tak zrobić proponuje. Chyba, że masz od razu budżet na hydrauliczne tarcze, więc wtedy tył nowe V-ki, przód tarcze. Zakładając, że już będziesz bezpieczna, jeździć, jeździć, jeździć i odkładać pieniądze na wymianę napędu na jakiś w pełni firmowy, bo nowego nie ma co wymieniać. Jeżeli wjeżdżasz w teren, to zapewne przyda się lepsza amortyzacja, więc w czasie gdy będziesz dojeżdżać napęd, można zmienić przedni widelec. Jaki? tu już zależnie od terenu, ale sugerował bym Suntour XCM.

Napisano

Witamy na forum :) Więc tak, nie jestem pewien czy zgodzą się ze mną inni forumowicze, ale pierwszorzędnie skłaniam bym się ku wymianie hamulców - jeździsz sporo, więc i musisz mieć zapewnione bezpieczeństwo. Nie mam pewności, czy z przodu w Twoim rowerze można zamontować V-brake, jeśli tak, to tak zrobić proponuje. Chyba, że masz od razu budżet na hydrauliczne tarcze, więc wtedy tył nowe V-ki, przód tarcze. Zakładając, że już będziesz bezpieczna, jeździć, jeździć, jeździć i odkładać pieniądze na wymianę napędu na jakiś w pełni firmowy, bo nowego nie ma co wymieniać. Jeżeli wjeżdżasz w teren, to zapewne przyda się lepsza amortyzacja, więc w czasie gdy będziesz dojeżdżać napęd, można zmienić przedni widelec. Jaki? tu już zależnie od terenu, ale sugerował bym Suntour XCM.

 

Rozumiem, jakie hamulce proponujesz bo znasz się na tym na pewno bardziej niż ja:)??

Oczywiste, że nie zmienię tego sama więc muszę oddać do serwisu, ale lepiej kupić już gotowe części i iść niż zlecić im bo to więcej wyniesie tak??

Napisano

Taka mała uwaga, na tym forum nie wolno cytować postów bezpośrednio przed Twoim.

 

Hamulce, musisz podać ile możesz wydać oraz czy wybierasz wariant 2x v-brake czy hydrauliczne tarczowe i v-brake. Dodam, że hydr. tarczowe zaczynają się bodaj od ~300 zł na jedno koło.

 

Dodane:

Założenie V-brakeów to raczej prosta sprawa, jak masz troszkę duszy majsterkowicza to dasz radę, nie ma tam nic siłowego, szczególnie w nowym rowerze.

Napisano
Dodam, że hydr. tarczowe zaczynają się bodaj od ~300 zł na jedno koło.

 

Otoż Shimano Deore można kupić już za 200 zł :)

I na twoim miejscu wolałbym dozbierać do hydraulika niż bawić się w v-ki

Napisano

Zacznijmy od tego, że to nie jest dobra baza pod rozbudowę. Hamulce za 400zł do roweru za 600zł? Bezsens. Zakup XCM przy planach tarczy? Kolejny bezsens.

 

Proponuję nic już nie zmieniać, zamiast tego zbierać pieniądze na coś przyszłościowego. Chyba że te SPD - przełożyć je do innego roweru zawsze można.

 

 

Napisano

Aha:) No to myślałam o tym żeby go sprzedać po prostu i dołożyć trochę kasy i np kupić kross hexagon albo jakiś inny w takim przedziale cenowym ? Opłaca się?? albo jakiegoś używanego:) I wtedy tamten polepszać z biegiem czasu?

Dobre rozwiązanie? Szkoda, że nie zajrzałam na forum przed kupnem:(

Napisano

Oj Panowie, od razu tak zniechęcacie. Hamulce za 400zł do roweru za 600zł? Tak, bo koleżanka planuje zmieniać kolejne rzeczy, więc przyjdzie czas, że wymieni również ramę, a wtedy hamulce za 400zł będą pasowały jak ulał, chyba że się mylę? Poza tym, do nowego roweru można przełożyć nowe części, nie każdy ma pieniądze od razu po kupnie roweru wymieniać go na inny.

Jakiego roweru nie kupisz i tak jak się wkręcisz będziesz go polepszać ;)

Napisano

Tak, wymieni hamulce, wymieni ramę, wymieni koła, wymieni napęd, wymieni rurki... krótko mówiąc wymieni rower. Problem nie leży w ulepszaniu, tylko w tym, że z ekonomicznego punktu widzenia jest to całkowicie nieopłacalne.

 

Popatrz - będziesz chciała zmienić przykładowo koła. Kolejnych pod wolnobieg nie warto. A skoro nie chcemy wolnobiegu, trzeba kupić kasetę i łańcuch. Załóżmy że korba będzie w dobrym stanie, więc ją zostawiamy. Ale pewnie chciałabyś używać całej rozpiętości kasety - do wymiany lecą manetki (a przynajmniej prawa). Skoro już manetki idą do wymiany, czemu nie założyć od razu lepszej przerzutki? Efekt śnieżnej kuli. Niestety tak to już jest gdy kupuje się tani rower, a potem stara się wymienić osprzęt na jak nalepszy.

 

Inna bajka - hamulce. Masz klamkomanetki. Chcąc wymienić hamulce na hydrauliczne musisz wymienić też manetki. I takich przykładów można dalej szukać.

 

Ja nadal radzę - jeździj na tym rowerze i zbieraj na porządny sprzęt.

 

A z powyższych.Nowe rowery w tej cenie mają niewiele lepszy osprzęt od tego Kandsa, jedynie ramy w porównaniu do Twojej są na plus. Składak na ramie Accenta i ten Schwinn mają niezły osprzęt, Cube nieopłacalny. Pytanie tylko jak ze stanem technicznym, szczególnie w przypadku Schwinna. Powiedz jeszcze od razu ile masz wzrostu, bo to spore jak na kobietę ramy.

 

 

Napisano

Do tego to nie warto dokładać nawet złotówki i to jest pierwsza sprawa. Druga to taka, że jest to starej konstrukcji rama więc wkładanie tam w przyszłości np. piasty na szybkozamykacz będzie ryzykowne więc kwestię lepszego osprzętu trzeba sobie darować. A w temacie hydraulików to kto mi wytłumaczy w jaki sposób zamontować je na tylnym widelcu? :blink:

Napisano

Twoje pytanie to właśnie to o czym mówię. Żeby zmienić tu jedną część, trzeba często zmienić coś innego. W tym przypadku... RAMĘ. I to wystarczy za komentarz.

Napisano

Mam 170 cm wzrostu, w tym rowerze ramę 19 i jest okey :)

Ważę niespełna 55 kg;)

Mam 18 lat;]

 

Ten składak na ramie Accent jest z Poznania to mogę go jechać obejrzeć itp.

Ale czy jest opłacalny i czy ma dobry osprzęt;)?

 

Znalazłam jeszcze takie rowery:

 

http://allegro.pl/rarytas-arrow-sd-tarcze-mozo-acera-alivio-i1692901086.html

 

http://allegro.pl/jensen-deore-disc-i1693555635.html

 

http://allegro.pl/merida-kalahari-580-rock-shox-mavic-xt-i1693057214.html również z Poznania

 

A z tych :)??

 

Mogę wydać na rower 1000 zł .. Albo wy coś polećcie ;) Albo po prostu wybierzmy coś z tych co podałam:)

 

Sama zarobiłam te pieniążki i nie problem będzie mi dołożyć 500 zł jak sprzedam tego aby kupić coś znacznie lepszego:) i w późniejszym czasie mieć możliwość ulepszania go:)

Napisano

Bo po pierwsze mogę wydać do 1000 zł ;]

Bo więcej nie mam, a nie chcę czekać nie wiadomo ile jeszcze żeby mieć rower

 

Poza tym używany rower można kupić taniej, a z lepszym osprzętem niż nowy :)

Napisano

Jeździłem na takim rowerku. Osprzęt jak za tą cenę bardzo fajny,

9- cio rzędowa kaseta, piasty, rama i widelec pod tarczę :thumbsup: , więc jakbyś chciała zmienić hamulce to nic nie stoi na przeszkodzie, chodziarz te V'ki radzą sobie bardzo dobrze :icon_wink:

IHMO opłaca się dołożyć :)

Napisano

Z nowych chodzi o Unibike Mission :D?

 

Merida ma lepszy osprzęt znacznie od tego Unbike:)?? Mi nie przeszkadza, że rower będzie używany:)) Przecież można go doprowadzić do mega dobrego stanu każdy rower:) wystarczy trochę własnego wkładu i siły czyż nie :D?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...