bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Niedawno kupiłam rower MTB za 574 zł mianowicie: KANDS ENERGY - 500 Niestety nie zajrzałam przed kupnem na forum, aby dowiedzieć się czy to dobry wybór. I zaczęłam na nim jeździć i już nie mam możliwości zwrotu, więc przejdę do sedna sprawy. Jeżdżę dziennie od 20- 100 km po różnym terenie. Jestem zielona w tych wszystkich częściach, ale wyczytałam, że te co posiada mój rower nie są najlepsze dlatego chciałabym się zapytać od czego mam zacząć zmieniać/ modernizować mój rower? Oraz na jakie części. Zmieniłam już w rowerze: Siodełko na: Accent Monza - damskie bardzo wygodne Pedały: na aluminiowe De One - myślę w późniejszym czasie o zakupie pedałów SPD Sztyca: SUNTOUR NEX Chwyty: PRO XC 128mm Czy na dobre części wymieniłam? Poczytałam co najlepsze, pochodziłam po sklepach rowerowych, zasięgnęłam opinii i na tej podstawie kupiłam. Specyfikacja producenta: Rama: KANDS stalowa rozmiar 19" Widelec: MODE amortyzowany Hamulec przedni: ALHONGA tarczowy FREE TOOL Hamulec tylny: ALHONGA V-brake aluminiowy Wolnobieg: SHIMANO 7 rzędowy Przerzutka tył: SHIMANO RD-TX 35 Przerzutka przód: SHIMANO FD-TZ30 Manetki: SHIMANO ST-EF 51 Klamki hamulca: SHIMANO aluminiowe Obręcze: KANDS MAXX wzmacniane dwu komorowe aluminiowe Piasty: JOY TECH aluminiowe Siodło: SELLE COMFORT Opony: CST 26 x 1.95 bieżnik szosowo-terenowy Mostek: ZOOM stalowy Kierownica: ZOOM profilowana stalowa Wspornik siodła ZOOM stalowy Korby: THUN stalowe oblewane tworzywem Suport: THUN na łożyskach maszynowych Liczba biegów: 21 Wyposażenie dodatkowe: Podpórka Czekam na odpowiedź i przepraszam jeśli dodałam temat w złym dziale, ale jestem tu nowa i liczę na Waszą pomoc.
KenjiX1G Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Witamy na forum Więc tak, nie jestem pewien czy zgodzą się ze mną inni forumowicze, ale pierwszorzędnie skłaniam bym się ku wymianie hamulców - jeździsz sporo, więc i musisz mieć zapewnione bezpieczeństwo. Nie mam pewności, czy z przodu w Twoim rowerze można zamontować V-brake, jeśli tak, to tak zrobić proponuje. Chyba, że masz od razu budżet na hydrauliczne tarcze, więc wtedy tył nowe V-ki, przód tarcze. Zakładając, że już będziesz bezpieczna, jeździć, jeździć, jeździć i odkładać pieniądze na wymianę napędu na jakiś w pełni firmowy, bo nowego nie ma co wymieniać. Jeżeli wjeżdżasz w teren, to zapewne przyda się lepsza amortyzacja, więc w czasie gdy będziesz dojeżdżać napęd, można zmienić przedni widelec. Jaki? tu już zależnie od terenu, ale sugerował bym Suntour XCM.
bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Witamy na forum Więc tak, nie jestem pewien czy zgodzą się ze mną inni forumowicze, ale pierwszorzędnie skłaniam bym się ku wymianie hamulców - jeździsz sporo, więc i musisz mieć zapewnione bezpieczeństwo. Nie mam pewności, czy z przodu w Twoim rowerze można zamontować V-brake, jeśli tak, to tak zrobić proponuje. Chyba, że masz od razu budżet na hydrauliczne tarcze, więc wtedy tył nowe V-ki, przód tarcze. Zakładając, że już będziesz bezpieczna, jeździć, jeździć, jeździć i odkładać pieniądze na wymianę napędu na jakiś w pełni firmowy, bo nowego nie ma co wymieniać. Jeżeli wjeżdżasz w teren, to zapewne przyda się lepsza amortyzacja, więc w czasie gdy będziesz dojeżdżać napęd, można zmienić przedni widelec. Jaki? tu już zależnie od terenu, ale sugerował bym Suntour XCM. Rozumiem, jakie hamulce proponujesz bo znasz się na tym na pewno bardziej niż ja:)?? Oczywiste, że nie zmienię tego sama więc muszę oddać do serwisu, ale lepiej kupić już gotowe części i iść niż zlecić im bo to więcej wyniesie tak??
KenjiX1G Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Taka mała uwaga, na tym forum nie wolno cytować postów bezpośrednio przed Twoim. Hamulce, musisz podać ile możesz wydać oraz czy wybierasz wariant 2x v-brake czy hydrauliczne tarczowe i v-brake. Dodam, że hydr. tarczowe zaczynają się bodaj od ~300 zł na jedno koło. Dodane: Założenie V-brakeów to raczej prosta sprawa, jak masz troszkę duszy majsterkowicza to dasz radę, nie ma tam nic siłowego, szczególnie w nowym rowerze.
bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 No to jednak na tą chwilę wybiorę v-brake może po prostu niedługo uzbieram więcej kasy to wtedy się zdecyduję Jakie v-brake wybrać?
Jarek516 Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Dodam, że hydr. tarczowe zaczynają się bodaj od ~300 zł na jedno koło. Otoż Shimano Deore można kupić już za 200 zł I na twoim miejscu wolałbym dozbierać do hydraulika niż bawić się w v-ki
bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Okey czyli polecasz te shimano i wtedy na przód i tył ? Ile by mnie wyniosło to razem z wymianą bo sama na pewno tego nie zrobię http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m575-2011-p-t-cr-i1672578010.html Czy te byłyby okej?? I czy o ten amortyzator chodziło ?? http://allegro.pl/suntour-xcm-v3-1-gwint-najnowszy-2-kolory-i1676509407.html
Fenthin Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Zacznijmy od tego, że to nie jest dobra baza pod rozbudowę. Hamulce za 400zł do roweru za 600zł? Bezsens. Zakup XCM przy planach tarczy? Kolejny bezsens. Proponuję nic już nie zmieniać, zamiast tego zbierać pieniądze na coś przyszłościowego. Chyba że te SPD - przełożyć je do innego roweru zawsze można.
bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Dlaczego bez sensu?? Może ja chcę po prostu ten rower, a co stoi na przeszkodzie by wymienić w nim części na nowe?? Lepsze??
Piksel Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 To, że nadal będziesz jeździć na rowerze z tą "genialną" ramą.
bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Aha:) No to myślałam o tym żeby go sprzedać po prostu i dołożyć trochę kasy i np kupić kross hexagon albo jakiś inny w takim przedziale cenowym ? Opłaca się?? albo jakiegoś używanego:) I wtedy tamten polepszać z biegiem czasu? Dobre rozwiązanie? Szkoda, że nie zajrzałam na forum przed kupnem:(
KenjiX1G Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Oj Panowie, od razu tak zniechęcacie. Hamulce za 400zł do roweru za 600zł? Tak, bo koleżanka planuje zmieniać kolejne rzeczy, więc przyjdzie czas, że wymieni również ramę, a wtedy hamulce za 400zł będą pasowały jak ulał, chyba że się mylę? Poza tym, do nowego roweru można przełożyć nowe części, nie każdy ma pieniądze od razu po kupnie roweru wymieniać go na inny. Jakiego roweru nie kupisz i tak jak się wkręcisz będziesz go polepszać
bandziorekalus Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Co powiecie o tych rowerach: http://allegro.pl/rower-gorski-accent-el-nino-amor-manitou-axel-i1674208613.html http://allegro.pl/rower-gorski-arkus-vip-6-0-18-shimano-deore-alu-i1673969858.html#gallery http://allegro.pl/scott-voltage-na-hamulcach-hydraulicznych-i1687528980.html http://allegro.pl/rower-code-evout-x-shimano-altus-super-cena-i1671248943.html http://allegro.pl/okazja-cube-18-cali-na-shimano-altus-tanioi-i1684416803.html#gallery http://allegro.pl/super-full-schwinn-deore-lx-xt-19-i1689374034.html http://allegro.pl/rower-arkus-sport-505-2ht-alu-hamulce-tarczowe-r54-i1690996880.html Które są godne uwagi? Czy warto się o któryś z nich licytować Czekam na odpowiedź
Fenthin Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Tak, wymieni hamulce, wymieni ramę, wymieni koła, wymieni napęd, wymieni rurki... krótko mówiąc wymieni rower. Problem nie leży w ulepszaniu, tylko w tym, że z ekonomicznego punktu widzenia jest to całkowicie nieopłacalne. Popatrz - będziesz chciała zmienić przykładowo koła. Kolejnych pod wolnobieg nie warto. A skoro nie chcemy wolnobiegu, trzeba kupić kasetę i łańcuch. Załóżmy że korba będzie w dobrym stanie, więc ją zostawiamy. Ale pewnie chciałabyś używać całej rozpiętości kasety - do wymiany lecą manetki (a przynajmniej prawa). Skoro już manetki idą do wymiany, czemu nie założyć od razu lepszej przerzutki? Efekt śnieżnej kuli. Niestety tak to już jest gdy kupuje się tani rower, a potem stara się wymienić osprzęt na jak nalepszy. Inna bajka - hamulce. Masz klamkomanetki. Chcąc wymienić hamulce na hydrauliczne musisz wymienić też manetki. I takich przykładów można dalej szukać. Ja nadal radzę - jeździj na tym rowerze i zbieraj na porządny sprzęt. A z powyższych.Nowe rowery w tej cenie mają niewiele lepszy osprzęt od tego Kandsa, jedynie ramy w porównaniu do Twojej są na plus. Składak na ramie Accenta i ten Schwinn mają niezły osprzęt, Cube nieopłacalny. Pytanie tylko jak ze stanem technicznym, szczególnie w przypadku Schwinna. Powiedz jeszcze od razu ile masz wzrostu, bo to spore jak na kobietę ramy.
beskid Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Do tego to nie warto dokładać nawet złotówki i to jest pierwsza sprawa. Druga to taka, że jest to starej konstrukcji rama więc wkładanie tam w przyszłości np. piasty na szybkozamykacz będzie ryzykowne więc kwestię lepszego osprzętu trzeba sobie darować. A w temacie hydraulików to kto mi wytłumaczy w jaki sposób zamontować je na tylnym widelcu?
Fenthin Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Twoje pytanie to właśnie to o czym mówię. Żeby zmienić tu jedną część, trzeba często zmienić coś innego. W tym przypadku... RAMĘ. I to wystarczy za komentarz.
bandziorekalus Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Napisano 30 Czerwca 2011 Mam 170 cm wzrostu, w tym rowerze ramę 19 i jest okey Ważę niespełna 55 kg;) Mam 18 lat;] Ten składak na ramie Accent jest z Poznania to mogę go jechać obejrzeć itp. Ale czy jest opłacalny i czy ma dobry osprzęt;)? Znalazłam jeszcze takie rowery: http://allegro.pl/rarytas-arrow-sd-tarcze-mozo-acera-alivio-i1692901086.html http://allegro.pl/jensen-deore-disc-i1693555635.html http://allegro.pl/merida-kalahari-580-rock-shox-mavic-xt-i1693057214.html również z Poznania A z tych ?? Mogę wydać na rower 1000 zł .. Albo wy coś polećcie Albo po prostu wybierzmy coś z tych co podałam:) Sama zarobiłam te pieniążki i nie problem będzie mi dołożyć 500 zł jak sprzedam tego aby kupić coś znacznie lepszego:) i w późniejszym czasie mieć możliwość ulepszania go:)
beskid Napisano 30 Czerwca 2011 Napisano 30 Czerwca 2011 Proponujesz same używki, czemu nie chcesz czegoś nowego powiedzmy w okolicach 1000/1500 zł?? To już lepsze jest to http://www.kross.p
bandziorekalus Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Napisano 30 Czerwca 2011 Bo po pierwsze mogę wydać do 1000 zł ;] Bo więcej nie mam, a nie chcę czekać nie wiadomo ile jeszcze żeby mieć rower Poza tym używany rower można kupić taniej, a z lepszym osprzętem niż nowy
kudlatty Napisano 30 Czerwca 2011 Napisano 30 Czerwca 2011 Jeździłem na takim rowerku. Osprzęt jak za tą cenę bardzo fajny, 9- cio rzędowa kaseta, piasty, rama i widelec pod tarczę , więc jakbyś chciała zmienić hamulce to nic nie stoi na przeszkodzie, chodziarz te V'ki radzą sobie bardzo dobrze IHMO opłaca się dołożyć
bandziorekalus Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Napisano 30 Czerwca 2011 Rozumiem:) Ale z tych co podałam Wam w linkach żadne nie są dobre>>??
kudlatty Napisano 30 Czerwca 2011 Napisano 30 Czerwca 2011 Ta Merida jest dosyć fajna, dobry osprzęt tylko nie wiem jak z ramą
bandziorekalus Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Napisano 30 Czerwca 2011 I jest z Poznania I myślę, że cena nawet przystępna coś by się na pewno dało potargować Swoją drogą znalazłam jeszcze takie: http://allegro.pl/gt-palomar-2010-za-grosze-i1688420644.html#gallery http://allegro.pl/rarytas-arrow-sd-tarcze-mozo-acera-alivio-i1692901086.html#gallery http://www.rowerzysta.pl/unibike_2010/rower-gorski-unibike-mission-2010-2.html http://allegro.pl/gt-agressor-dobry-goral-wyprzedaz-lublin-i1685993118.html#gallery
kudlatty Napisano 30 Czerwca 2011 Napisano 30 Czerwca 2011 Z Używek brałbym Meride, a z nowych Eurobikea
bandziorekalus Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Napisano 30 Czerwca 2011 Z nowych chodzi o Unibike Mission ? Merida ma lepszy osprzęt znacznie od tego Unbike:)?? Mi nie przeszkadza, że rower będzie używany:)) Przecież można go doprowadzić do mega dobrego stanu każdy rower:) wystarczy trochę własnego wkładu i siły czyż nie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.