Skocz do zawartości

[wolnobieg ośka] jak to jest?


borsooq

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem - otóż muszę wymienić ośkę w tylnym kole. Ośka jest do wolnobiegu. Poprzednia była taka zwykła zalana w środku, ale w sklepie widziałem ośki z dziurką na spinki chyba. Czy mogę taką kupić, dokupić spinkę i założyć? Czy to jest wszystko kompatybilne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 6 biegowy wolnobieg, więc może być, chyba. Dodatkowo rower ma amortyzatory, więc nie powinno być chyba problemu z łamaniem. Rower też nie jest wykorzystywany do skakania, tylko do jazdy rekreacyjnej. Jak nie dostanę takiej zwykłej, to kupię na szybkozamykacz.

 

Wielkie dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłą na pewno dostaniesz, sam ostatnio taką kupowałem :thumbsup:

A co do ośki : Pasować będzie , tyle że ośka pod szybkozamykacz będzie bardziej podatna na wygięcia , co przy piastach z wolnobiegiem spotyka się bardzo często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o upgrade'owanie osi ze zwykłej na szybkozamykacz. To nie jest cel sam w sobie. Po protu starą mam wygiętą, a w sklepie widziałem tylko takie na szybkozamykacz. Oprócz tego sklepu są też u mnie w mieścinie inne - tam poszukam, ale chciałbym ten temat (wymiany ośki) zamknąć jak najszybciej, więc szukam informacji, co zrobić w wypadku braku dostępności tejże zwykłej ośki.

 

Co to wygięcia ośki z szybkozamykaczem - to słuszna uwaga.

 

Zresztą, jak napisałem wyżej - kupiłem rower używany i ośka już była zgięta. Na rowerze będzie jeździła żona (ok. 55-60kg). Jazda rekreacyjna, żadnego skakania. Raczej wiejskie drogi i mniej uczęszczane asfaltówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wbrew logice i intuicji niektórych, ale pręt "pełny" ma około dwukrotnie niższą wytrzymałość na zginanie niż rurka pusta w środku (oczywiście przyjmując tą samą średnicę i materiał elementów). Można znaleźć obliczenia w necie i jest to też jeden z najbardziej oklepanych przykładów wykonywanych w symulacjach CADowskich oraz na zajęciach z mechaniki.

Czyli teoretycznie ośka na szybkozamykacz powinna być bardziej odporna na wygięcie. I w sumie tak właśnie jest: ośka pełna się krzywi, ośka na szybkozamykacz raczej się po prostu łamie. A obawy Fenthina o wyjęcie szybkozamykacza są bezpodstawne - można wyjąć bez problemu. Drut szybkozamykacza jest dość cienki. Wystarczy mocno złapać i ciągnąć - wyjdzie bez problemu. Wiem, bo sam jeżdżę rowerem z wolnobiegiem. Miałem ośkę na szybkozamykacz - złamałem. Potem pełną - skrzywiłem. Ale wymieniłem i teraz 5 tys. km przejechane na pełnej i ciągle prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A jak by kto w ogole czytał co tu sie dzieje to ja na samej górze napisałem ze drążona sie złamie, jak by była żelazna to może i by sie wygieła ale taka stal w dodatku hatrowana czesto gęsto nie przepada za wyginaniem tylko pęka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...