Skocz do zawartości

[ramię korby] Pomoc ze śrubą


Rocky

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli to część do wymiany, to rozwiercić, bądź co trzeba obciąć szlifierką, a jeśli ma być zdjęte bez większych uszkodzeń... można próbować nabić coś lekko większego, kanciastego i tak próbować odkręcić, lecz powodzenia tego nie gwarantuje. Chyba rozwiercanie byłoby najlepsze, proponuje znaleźć kogoś(np. warsztat jakiś) z wiertarką stacjonarną, bo taką ręczną może być ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najpierw spróbuj to odkręcić jeszcze raz, ale całkowicie nowym, niezniszczonym kluczem dobrej jakości;

 

2. jeżeli się nie uda to użyj małego przecinaka i młotka; mufę suportową oprzyj całą powierzchnią na twardej desce (buk, dąb, jesion) , postaw na jakiejś twardej i stabilnej powierzchni (np murek, bo do kowadła zapewne nie masz dostępu); przecinak ustawiasz pod kątem powiedzmy 30 stopni do śruby, 150 stopni do podłoża i kilkoma pewnymi uderzeniami odkręcasz śrubę; jest to metoda niezawodna, bez względu na "kaliber" śruby;

 

Po skończonej operacji wyrzuć wszystkie niepewne klucze imbusowe i napisz 100 razy w edytorze tekstowym "nie będę próbował odkręcać śrub z łbem imbusowym kluczem o wątpliwej jakości" (może być ctr-c, ctr-v :) ). Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naciąłeś śrubę (mała szlifierka kątowa albo dremel) tak aby przecinak miał się o co oprzeć?

Czy podłożyłeś coś pod ramę albo pod fragment osi suportowej (widoczny pomiędzy korbą a mufą)? Bez tego się nie uda, cała wkładana siła będzie jakby "amortyzowana".

Jeżeli zrobisz to tak jak napisałem to nie ma możliwości, żeby jakakolwiek śruba nie puściła. Aha, pomoc drugiej osoby (przytrzymanie roweru) konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba korba z mocowaniem na kwadrat więc mam krótkie pytanie co z wkładem suportowym. Jest do wymiany czy nie??

Jeśli do wymiany to wykręć zębatki obróć rower do góry nogami i szlifierką przetnij ośkę a potem pozostanie tylko pozbycie się z otworu tej odciętej ośki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba korba z mocowaniem na kwadrat więc mam krótkie pytanie co z wkładem suportowym. Jest do wymiany czy nie??

Jeśli do wymiany to wykręć zębatki obróć rower do góry nogami i szlifierką przetnij ośkę a potem pozostanie tylko pozbycie się z otworu tej odciętej ośki.

Tak, suport jest do wymiany...

Ale tak drastyczną wersję zostawię sobie chyba na koniec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmm pomysł moze i dobry ale jak przetniesz oś suportu to śruba zostanie na miejscu i resztek nie wybijesz bo i tak i tak trzeba to bedzie jakoś wykrecic albo już to masakrować szlifierką do spodu tylko zeby nie przegrzać ramienia korby bo sie rozhartuje i moze być nie ciekawie pod obciązeniem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie to, że zaproponowana przeze mnie metoda zawiodła. W moim przypadku zawsze skutkowała.

 

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, bardziej destrukcyjne niż poprzednio zaproponowane. Potrzebne dobra wiertarka ręczna oraz ostre wiertło, fi 8-9mm. Rozwiercasz od strony łba śruby, rower kładziesz na boku i unieruchamiasz korby. Tam nie ma dużo materiału (śruba do suportu kwadrat), dobre wiertło szybko poradzi sobie nawet z wytrzymałą śrubą.

Jeżeli nie masz możliwości (odpowiednie narzędzia) czy cierpliwość się skończyła to moim zdaniem każdy ślusarz poradzi sobie z usunięciem tej śruby. Jeżeli masz jakiegoś w okolicy to zlecenie tego może być najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...