MartinH Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 A więc tak, jak to mówią "apetyt rośnie w miarę jedzenia". Pod koniec kwietnia zakupiłem Levela A2, który seryjnie jest wyposażony w amortyzator Suntour XCM. W porównaniu do poprzedniego amortyzatora marki Zoom jest przepaść, ale głowa już myśli i kombinuje czym by go zastąpić aby polepszyć pracę. Tym bardziej, że przy tarczy z przodu już są wyczuwalne delikatne luzy (przebieg 1000 km). Wiekszość moich przebiegów to asfaltowe ścieżki (m.in. dojazd do pracy), ale w weekendy lubię sobie pojeździć w terenie. O ile na równych polnych czy leśnych ścieżkach XCM daje radę to już na większych kamieniach czy polnych drogach o wielu poprzecznych nierównosciach (każdy pewnie jechał po zaschniętym błocie po którym przejechał traktor) XCM po prostu nie daje rady i strasznie trzęsie. Więc w planach jest wymiana amortyzatora na coś lepszego. Pod uwagę biorę głównie 2 firmy: Suntoura (Radion, Epicon) i RockShoxa (Tora 318Solo Air, Recon, a nawet pojawił się pomysł na Rebę). Pytanie moje brzmi co wybrać do mojej amatorskiej, raczej turystycznej jazdy, aczkolwiek lubię czasem zjechać pełną dzidą po kamienistych ścieżkach. Waga jest tutaj drugozędną sprawą, bardziej interesuje mnie praca oraz trwałość (mam nadzieję przejechać conajmniej 2-3 sezony bez inwestycji w amortyzator). Rozpietość jest duża bo różnica między najtańszym Radionem (ok. 400 zł), a Rebą (1100 zł) to nie mało. Prawda jest też taka, że chciałbym przeznaczyć jak najmniej pieniedzy, zdaję sobie sprawę, że między Radionem, a dwukomorową Rebą jest pewnie przepaść, ale czy w moim przypadku nie bedzie to przerost formy nad treścią? Waga w powietrznych raczej nie ma znaczenia (?), ale jakby co to ważę 67 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekc12 Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 myślę że na asfalt i takie sobie dróżki radion powinien wystarczyć, ale miałem go i teraz mam rebę.Różnica jest oczywiście ogromna, ale nie wiem czy wykorzystuję cały jej potencjał. Fajnie że można ustawić obie komory i nie jest w cale to takie strasznie trudne jak nie raz czytałem na forum. Zależy ile dla Ciebie jest jak najmniej, czy chcesz używane czy nowe itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemian Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 A ja bym polecił Rock Shox Tora 318 solo air- również mam KROSS A2 2009 ale z XCR i jak na razie amor sprawuje się bardzo dobrze mam przejechane ponad 1500km. Jak go zajadę to chyba wezmę właśnie tą TORĘ. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Po co proponujesz mu gorszy produkt, jak może kupić lepszy?Co z tego, że teraz nie wykorzysta potencjału reby, ale może za niedługo zapragnie wystartować w maratonie.Mam przejściowo raidona i nie jest to zły amor, ale jest on przejściowo, więc mam trochę inne podejście.Tłumik muli niemiłosiernie, a luzy po 800km już są, niewielkie, ale są.Bierz rebę będziesz zadowolony, ew. tora, recona się nie opłaca, bo jest drogi jak cholera w tym roku, a z niewiele więcej można dostać rebę dual air.Podobna sprawa z hamulcami, teraz nie są specjalne, ale np. niedługo zapragnie zmienić je na xtr, albo r1 i co wtedy, zaręczam, że przy takich hamplach, raidon pociągnie może jeden intensywny sezon.Moje zdanie jest takie, że lepiej od razu kupić rzecz docelową, niż bawić się w pół środki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Interesuje mnie raczej nówka, aczkolwiek w przypadku Reby skusiłbym się też na używkę z małym przebiegiem w dobrej cenie. A jak wypada porównanie Radion vs. Epicon. Masa jest mniejsza, a jak praca? Mocno odczuwalna różnica? Piksel, z hamulców (Tektro Auriga) jestem na razie zadowolony, tutaj jeśli będzie zmiana to tylko na inne klocki. Prędzej zmienię napęd. jacekc12, chciałbym się zmieścić w 600-700 zł, wtedy byłoby idealnie. Czy po sezonie można kupić amortyzatory w lepszych cenach niż teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2011 Jesli nie chcesz za dużo wydać to szukaj własnie tej tory 318 solo air. Ja wychaczyłem ostatnio na allegro taką za 280zł. Jak mi dojdzie to napisze jak sie sprawuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekc12 Napisano 4 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 paweł popatrz ile On waży!! 67kg to zdecydowanie za mało żeby rozbujać torę!! ja swoją rebę kupiłem używaną za kilka gorszy ponad 700 rok temu działa niesamowicie ale jak mówiłem do codziennej jazdy jest nad. Ale jeśli faktycznie chcesz jakieś lepsze hamulce, większą tarczę to nie ma się co rozdrabniać o słabsze amory, bo po prostu się rozlecą masz tu przykładową aukcję http://allegro.pl/rockshox-reba-team-2010-100mm-pushlock-i1688263936.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Panowie czy taki recon to dobra opcja ? -> http://allegro.pl/rock-shox-recon-sl-air-100-mm-bialy-i1703638143.html No i jaka długość sterówki powinna być w Levelu ? Rama 17" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.