Skocz do zawartości

[+/- 2000] MTB/Miasto


Skrad

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

poszukuje roweru dla siebie tzn. 182cm ok. 90kg do jazdy po mieście i polnych dróżkach oraz małych górkach. Mój limit to 2000 max 2200. Jednak gdyby udało mi się kupić porządny rower za mniej też byłbym szczęśliwy ;) Przeglądałem kilka ofert oraz czytałem mnóstwo różnych tematów na forach i w ten sposób doszedłem do dwóch typów:

GHOST EBS COMP 2011 – za nim przemawia pełna grupa Deore, aczkolwiek o ile się orientuje jest to najniższe Deore na rynku, mam rację czy nie?

Rockrider 5.3 – za nim przemawia cena, problem w tym że jakoś nie mogę się przekonać do Decathlonów. Boję się, że mi się to rozleci jak będę jechał.

Rockrider 8.0 – ponownie cena no i jeszcze jakieś hydrauliki, obawy jak wyżej

Głównym dylematem jest to, że chciałbym mieć rower porządny i mocny w miarę bezawaryjny. Z jednej strony mamy osprzęt Deore wg niemieckiej konstrukcji z drugiej SRAMa wg decathlonowskiej. Chciałbym też wiedzieć czy płacąc te 2k za COMPa lub 8.0 dostanę wytrzymały sprzęt czy może jednak zaoszczędzić te 700 zł kupić RR 5.3 a kasę wydać na zapięcie, lampki i SPD z butami? Ewentualnie, jakieś inne alternatywy? Wiem, ze jest Kross i Unibike ale jakoś nie mogę się przekonać do polskich konstrukcji… Poza tym krossy w zestawieniu z EBS były gorzej wyposażone z tego co widziałem.

Tak jak powiedziałem na wstępie, mogę zapłacić ok. 2k za porządny mocny rower, ewentualnie trochę mniej (ok. 1,5k) za trochę „gorszy” sprzęt. Nie jeżdże jakoś mocno po górach i zjazdach ale nie jest powiedziane, że nie zacznę :P

 

Pozdrawiam,

Z góry dziekuje za odpowiedź

Napisano

Witam

 

 

Widze, że jesteś dziwnie uprzedzony do tego, że "co polskie to kiczowate".- Stary te czasy już mineły bezpowrotnie mam nadzieje.

 

Ale jeżeli KROSS to możesz mieć problem ze znalezieniem ramy do twojego wzrostu ponieważ jak KROSS to tylko z 2009 lub 2010 roku. Jeszcze w tej kwocie polecałbym UNIBIKE FLITE 2010

 

Ale ja znalazłem ci bardzo pożądne rowerki na naprawdę wytrzymałych ramach- obydwa TREKi

Tu link:

 

http://allegro.pl/rower-trek-6300-w-stanie-idealnym-i1687004278.html

 

Ten pierwszy na bardzo dobrym osprzęcie do tego amorek TORA także rower naprawdę bije na głowę te co podałeś

 

http://allegro.pl/kultowy-trek-8900-r7-grupa-slx-i1686174980.html'>http://allegro.pl/kultowy-trek-8900-r7-grupa-slx-i1686174980.html

 

Te drugi trochę droższy, ale również bardzo godny uwagi:

 

http://allegro.pl/kultowy-trek-8900-r7-grupa-slx-i1686174980.html

 

 

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Ale jednak ten pierwszy TREK 6300 bije na głowę tego Unibike także zdecydowałbym się na twoim miejscu na niego.

 

Rama też będzie odpowiednia

 

 

pozdrawiam

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, przepraszam za wprowadzenie w błąd ale w secesji dają mi na tego compa 200 zeta rabatu więc znalazł się w zestawieniu. Flite widziałem ale jednak te 2500... no niby rzeczywiście dobry sprzęt ale to już jest 2.5 a nie 2... Jakieś inne propozycje w granicach 2 kawałków? Ewentualnie czy ktoś wie gdzie można dostać tego flite 2010? Bo tak jak pisałem tegoroczny model to już te 500 złotych więcej a na rowerzyście.pl pisało, że nie ma już

Napisano

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, ale:

- Trek jest za drogi, ja wiem osprzęt cudo itd ale aż takiego szpanu chyba nie potrzebuje

- Trek jest za mały, naprawdę dobrze mi się jeździ na 52cm ramach

- Sądząc po zdjęciach to to jest typowe MTB, a ja chciałbym mieć rower który po 50 km po mieście mnie nie połamie

- Flite 2010 nie ma w sklepach, dzwoniłem do kilku z nich i kaszana

 

W związku z tym zrewidowałem trochę kryteria:

- nie ma wymogu MTB, może być Cross

- Mile widziana jedna grupa osprzętu np. Alivio albo coś porównywalnego.

- Jeżeli osprzęt różnych kategorii to mile widziana mocna korba, piasty, hamulce i obręcze (Mogą być ewentualnie wyżej niż Alivio, jakoś do tej pory w rowerach zawsze nawalały mi koła i korba oraz hamulce a nie przerzutki)

- Hamulce typu V, byle dobre. Coprawda kusi mnie ten RR 8.0 z tarczówkami

- Rower ma być w miarę wygodny. Nie musi mieć amortyzowanej kanapy i zapewniać wyprostowanej pozycji ale wysoki mostek i wygięta kierownica mile widzane. Ewentualnie możliwość rozbudowy do takiej formy

- Amortyzator nie musi być cudem techniki, byle tylko nie sprawiał kłopotu i się nie psuł. Jak wspominałem na początku głównie asfalt, tak 70 do 75% po czarnym a reszta po zielonym się będzie odbywać. Jest w ogóle opcja wzięcia sztywnego widelca na przód? A jeżeli tak czy ma to sens przy aluminiowej ramie?

- Rower powinien być nowy, nie chce kupić czegoś z ukrytymi wadami lub kradzionego

- Co do ceny tego wymarzonego cuda, to tak max 2200, najchętniej jednak dałbym ok 1500. Nie potrzebuję roweru do jazdy po jakiś górskich bezdrożach. W znaczącej części podjazdy i zjazdy będą wyasfaltowane a jakieś offroadowe trasy nie będą się chyba charakteryzowały wielkim poziomem trudności.

 

Jakieś sugestie spełniające przynajmniej część tych oczekiwań?

Nie ukrywam, że liczę na waszą pomoc.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...