Skocz do zawartości

[rama] Sztywnosc vs Waga


Waler

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Odnosze sie z zamiarem zakupienia nowej ramy, badz zlozenia calego roweru.

 

Rama ktora mam mozliwosc kupic to Giant xtc 2011. Druga opcja jest rower pod vki, by jak najmniej wazyl(scigam sie raczej w plaskich maratonach typu mazovia)

link do allegro :

http://allegro.pl/lekka-rama-mtb-alero-1250g-15-17-19-kolory-nowe-i1668691526.html

wagowo rama w rozmiarze 19 wazy 1350g, geometrii jeszcze nie zdarzylem sprawdzic- ale zakladajac ze jest dla mnie dobra.

 

Jak wplywa sztywnosc na jazde? Czy ze sztywniejsza rama np sam z siebie bede robil te 2km wiecej na godzine? Czy lepiej pokusic sie o lekki rower ?

 

Prosze o pomoc.

 

Prosilbym o opinie na temat w/w ramy. Obecenie jezdze na mbike'u evo ktory wydaje mi sie ze jest dla mnie troszeczke za dlugi, podczas maratonow prostuje sie siedzac i kierownice trzymam jedynie koncowkami palcy. Siodlo mam najbardziej do przodu jak tylko sie da a podczas stromych podjazdow przednie kolo podskakuje mi do gory.

Napisano

Rozczaruje cie, sztywnosc ramy nie da ci 2km wiecej, to tak nie dziala prosto. Przeciez z sama rama na szyi nie bedziesz biegl.

 

PS moze zmiana mostka na krotszy poprawi komfort jazdy na obecnym rowerze.

Napisano

A wiec jak to dziala ? Co daje ta 'sztywnosc' ? :) Jedyne moje porownanie to mbike evo z corratec super bow xt. Nie wiem czy to byla kwestia geometrii czy czego ale na corratecu mozna bylo gory przenosic, przyspieszenie nieziemskie do tego swietny w prowadzeniu, miodzio.

Napisano

Reasumujac warto sie poswiecic i kupic rame o te 300g mniej niz normalnie waza a zeby bylo mniej sztywna czy lepiej miec ciezszy sprzet a sztywniejszy? Jak wplywa waga na jazde ? Czy im lzejszy rower to teoretycznie przyspieszenie tez nie bedzie szybsze?

Napisano

Ja uwazam, ze jazda rowerem wtedy sprawia frajde gdy jestem spokojny o sprzet.

 

Nie bylbym spokojny majac pod soba alu wydmuszke co wazy 1200g, blizej nieznanej firmy i kupiona na allegro.

 

Jezeli szukasz czegos lekkiego i sztywnego, pomysl o carbonie.

 

Btw, te 300g idzie spokojnie zbic na innych komponentach, chyba ze te juz wylajtowales.

Napisano

Alero.. Co to w ogóle jest? Już lepszym wyborem byłoby kupno dużo tańszego chińskiego carbonu, na LB trochę się o tym możesz dowiedzieć.

Napisano

Sztywność ma znaczenie na stromych podjazdach i w sprincie. Im sztywniejsza rama tym mniej mocy marnujesz na jej uginanie. Ale taki niuans ma znaczenie dla solidnie wytrenowanego kolarza. I to przy założeniu że jedzie na dobrych kołach. Z reguły więcej tracisz na słabo nabitej oponie i miękkich kołach.

Te 300g wagi może grać role w górach. Do przyspieszenia istotna jest masa wirująca - 300g na obręczach to znacznie więcej niż 300g osprzętu. Różnice widać w grupie jak jedzie rwanym tempem.

Napisano

Mhm. Krzak made in taiwan. Jeżeli rama waży 1200g i kosztuje 1200zl to niczego dobrego to nie wróży. Ot przyklad Boplight Marthon(Sport), rama w prawdzie cięższa, ale cena ta sama, łamały się jak zapałki. Kellys Sabotage (alu) czy też No Saint Luzifer. Jeżeli chcesz lekka ramę za przystepna kasę to tylko węgiel z chin. No chyba, że jesteś miłośnikiem metali wtedy proponuje coś z oferty extralite za 2000âŹ. :)

 

Wysłano z HTC Magic z użyciem Tapatalk

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...