siimon Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Witam, W związku z tym że mój Kellys bez mojej wiedzy zmienił właściciela musiałem przeprosić się ze starym rowerem. Góral ostanie lata spędził stojąc pod wiata. Jest to jakiś TOKAIDO na sztywnej metalowej ramie. Ale do rzeczy. Postanowiłem zrobić mu szybki remont. Na pewno chcę wymienić: klamki, manetki, linki, pancerze, chwyty, siodełko.. Coś pominąłem? Nie wiem co zrobić hamulcami i widelcem. Czy można do tego roweru założyć V-brakei? Zastanawiam się czy opłaca się zakładać jakiś tani amortyzator oraz czy w ogóle jest to możliwe? proszę o rady dzięki szymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Można bez problemu wymienić te hamulce na V-brake'i.Co do amora do przodu to można by coś wstawić,ale raczej taki o niewielkim skoku max,80mm aby znacząco nie zmienić geometri roweru.Aby coś dobrać najpierw należało by zmierzyć średnicę rury sterowej tego widelca i szukać takiego amora z gwintem do tych sterów. Kiedyś przerabiałem niemalże identyczny rower,to pozmieniałem mu wszystko i było ok.Ja miałem główkę ramy do widelca z rura 1 1/8 cala więc zmieniłem sobie widelec na amora ze sterami A-Head.Trudno ze zdjęcia ocenić jaka jest główka ramy w tym twoim rowerze,ale może być na stery 1 cal,musisz to zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Dzięki marky... Jest sens zakładać jakiegoś taniego np Zooma? Mam na myśli stosunek komfort/waga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brt0555 Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 To kup sobie suntoura jakiegos do 200zlt nowe chodza na allegro, wiec mysle ze jakis wielki koszt to nie jest. Jak chcesz zeby rower byl lzejszy to pozbadz sie zbednych rzeczy(chyba ze potrzebujesz bagaznik,blotniki itp.) . W sumie wymiana manetek,klamek, przerzutek bedzie CIe kosztowac, dlatego najlepiej polowac na uzywki, zloz sobie go na osprzecie shimano alivio to CI na dlugo wystarczy i bedziesz zadowolony.Jak jezdzisz mniej w terenie to opony bym zmienil na bardziej szosowe, niedroga rzecz a zobaczysz spora roznice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Zamierzam jeździć tym rowerem dopóki nie uzbieram na coś lepszego żebym mógł znów startować w maratonach 200zł to stanowczo za dużo. Wszystko co zbędne na pewno od razu poleci. Opony będą z kellysa semi slicki. Jak trafie na tani mostek i kierownice aluminiową to też chętnie kupie. Bo sztyca o dziwo jest aluminiowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brt0555 Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-xct-polecam-i1680774541.html mozesz policytowac http://allegro.pl/kierownica-i-mostek-tanio-i1689128350.html tutaj kiera z mostkiem Aukcje przykladowe warto sie rozejrzec bo moze cos tanio Ci sie uda trafic, a jak widzisz niektore niby uzywki a stan wporzadku. Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 W końcu rozkręciłem stery. Widelec ma rurę gwintowana na końcu średnicy 24mm, domyślam się że nie będzie dało się założyć amortyzatora z rura bez gwintu. Da się w ogóle dokupić jakikolwiek amortyzator do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Jeśli nie chcesz kombinować ze zmianą sterów, to na allegro są stare roczniki, fabrycznie nowych amortyzatorów suntoura (mg 7500 i mg 80) w cenie 70 PLN z przesyłką, sterówki zarówno 1 i 1 i 1/8 cala, gwintowane. Kierownica z postu kolegi to kloc straszny, według producenta waży 380 gram, ale większość waży więcej, niż deklaruje producent. Jak ma być lżejsza od stalowej, to może coś prostego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Do tej główki ramy da radę wsadzić stery A-head czyli na widelec z rurą bez gwintu na 1,1/8 cala czyli 28.6mm. Co oczywiście wiąże się ze zmianą wspornika kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Teraz rura sterowa ma 24mm(mierzone 2 razy) a 1" co t przecież 25,4mm. Na pewno wszystko będzie pasowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Wcześniej pomyliłem się z wymiarami miałem na myśli to,że wejdą tam stery jednocalowe czyli 25,4.Wtedy do takich sterów dopasujesz widelec z rurą sterową 25,4mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Czyli nie obejdzie się bez wymiany sterów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Można się obejść. Nad główką są dwie nakrętki, na tej dolnej można spiłować gwint, wtedy to nie ona będzie trzymać stery, ale śruba w kapslu i mostek. Przy czym będziesz musiał kupić i nabić w amortyzatorze gwiazdkę z kapslem, kupić mostek, ewentualne podkładki i jeśli nie będzie to mostek ahead na 1 cał, to pewnie też skombinować też adapter (seryjnie taki adapter jest z mostkami pro). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Czyli nie ma sensu kupować z rura gwintowana? Jaka będzie najszybsza i najtańsza opcja? bo już się trochę pogubiłem Trochę mi to wszystko kompiluje sprawę chyba zostanie sztywniak w takim razie... sam juz niewiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Najtaniej, najszybciej (i jeśli ma to być rower "na przetrwanie") i jeśli będziesz wymieniał opony - balony 2.2 i dobre chwyty. Opcja z amortyzatorem - gwintowany, tani mg80, nawet jeśli nie dobierzesz odpowiedniej długości sterówki na aukcji - gwintowniki o takim splocie ma większość serwisów rowerowych. Jeśli bark Ci siły w hamulcach - jakieś fałki (a do nich odpowiednie klamki) i do kompletu jakaś tania, prosta kierownica. IMO więcej w ten rower nie opłaca się ładować, bo za chwilę się okaże, że za cenę potencjalnych inwestycji kupisz jakąś fajną, zdrową używkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 Dzięki za pomoc. Kupiłem już hamulce tektro, klamkomanetki, linki, pancerze, chwyty, siodełko i SPD. Nadal się zastanawiam nad tym amortyzatorem... Mg 80 mają rurę 25,4 am moja ma 24mm Niby tylko 1,4mm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Remont trochę się przeciąga... Ale jutro już będą wszystkie nowe graty u mnie A tu taki mały spy shot:D był plan żeby malować całego ale piaskowanie i malowanie proszkowe 200zł ;/ wiec poszedł w ruch papier ścierny i trochę farby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.