kresowiak Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam. Przymierzam sie do kupna rowerku do jazdy po asflacie (kraków), ale takze szutrze i błocie. Raz na jakiś czas może być maraton. Ktory z tych trzech byłby najlepszym zakupem? (cena do 3000zł) pozdrawiam
Fludi Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Podaj dokładne specyfikacje rowerów, bo w kolejnych rocznikach się różnią one między sobą (mimo tego samego modelu). Ja tak w ciemno postawiłbym chyba na Kross'a...
kresowiak Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Napisano 27 Czerwca 2011 Unibike: http://www.unibike.pl/flite.html Kross: http://www.kross.pl/rower/130-LEVEL_A6_DISC.html Giant: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.1.disc/7729/45286/
mot4ba Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Ja bym brał Flite. Może uda Ci się dostać po jakiejś delikatnej przecenie Experta http://www.unibike.pl/expert.html. To już w ogóle konkret rowerek. Reszta tu wymięka a prawie mieści się w podanej kwocie.
radeks23 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Tyle że do 3 tys. myślał bym o Krossie a7 a nie a6, i jego bym też wybrał
Fludi Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Podobne zdanie mam do przedmówców jeśli masz do wydania maksymalnie 3.000zł to lepiej poszukaj przecenionego gdzieś Unibike Expert albo Kross A7. Ale chyba łatwiej znajdziesz poniżej tej kwoty Unibike i prezentuje się on lepiej osprzętowo jak dla mnie niż Kross.
ziemian Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam W kwocie do 3000zł zdecydowanie z UNIKIBE'ami i innymi KROSS'ami wygrywa ten rowerek: http://allegro.pl/rower-kross-level-a8-rock-shox-318-tora-full-lx-i1677970788.html KROSS A8 mega dobry osprzęt w tej cenie chyba full co możesz dostać nowego i naprawde wart grzechu ;] pozdrawiam
radeks23 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Expert ma 30 przełożeń, a najtańsza kaseta do takiego napędu to na allegro 154zł + przesyłka:P Łańcuch też będzie więcej kosztował. Zastanów się czy potrzebujesz tyle biegów.
Fludi Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 I co z tego, że ma 30 przełożeń? Nowy "standard" w rowerach górskich, więc jest oczywiste, że kosztuje więcej niż do tej pory stosowane 3x9. Ceny i tak z czasem zejdą w dół, by najmniej do czasu jak zajedzie ten napęd, czyli za rok za dwa w zależności ile i jak jeździ. Jak podajesz już, że tyle kosztuje najtańsza kaseta, to podaj też jej model, bo kaseta, kasecie nie równa
radeks23 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 No tak zejdą w dół, ale 9rz. też stanieje i zawsze będzie to tańsze niezależnie od modelu. A nie każdy potrzebuje (np. ja) 30 przełożeń. Na pewno działa to szybciej, ale wymaga więcej pielęgnacji, ustawienia muszą być bardziej precyzyjne, jest bardziej podatny na deregulacje. Kwestia tego dla kogo korzyści z posiadania takiego napędu są większe od złych stron tego rozwiązania. W m moim przypadku było by tak że musiał bym na ten napęd rocznie wydawać o około 50-70zł więcej.
Fludi Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 W skali roku, aż tak wiele nie jest to. To równie dobrze mógłbyś jeździć na 3x8, bo są jeszcze tańsze Według mnie nie ma co się tym przejmować, tylko iść za ciosem i brać to co będzie standardem w najbliższych latach...
radeks23 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Z pewnością znajdą się osoby dla których 3x8 było by najbardziej optymalnym rozwiązaniem:) Z 3x10 zaklikać się można:P Jeżeli miał bym teraz się przesiąść na inny napęd, to 2x10, a popularność tego również rośnie. Przy wyborze wyżej wymienionych rowerów ważniejsza jest rama. Moim zdaniem wszystkie są wykonane na wysokim poziomie, ale Kross ma bardziej sportową geometrie, posiada bardziej strome kąty, kapitalnie podjeżdża i jest bardzo zwinny. Posiada jeszcze mały drobiazg, pancerzyki są uszczelnione, pomaga to w jeździe w błocie i deszczu. Ostatecznego wyboru i tak powinno się dokonać po wypróbowaniu ich, te rowery całkiem inaczej się prowadzą.
kresowiak Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 Dzięki chłopaki za wszystkie rady. Rzeczywiście dzisiaj byłem w salonie Unibike'a i myślałem nad kupnem Uni Experta bo za kwote 3000 to chyba optymalna konstrukcja. Ma Rock Shoxa, a to dla mnie było ważniejsze od tych Suntourów, itp. Z kolei koleś od Treka (jeszcze tam byłem) powiedial ze nie ma sensu kupować roweru od Krossa czy Unibike , bo o ne sa na rynku 17 lat a Trek jest od pierwszej wojny światowej; ponadto ramy wymyślają goście od Specialized, wiec są super hiper. Ogolnie powiedziałem żę Uni Expert ma w ogole lepsza hydraulike od tego Treka 6000, to skontrował, iż Treki mają świetną ramę, a ten hydroforming w Unibikeu to pewnie tylko przód, a tylny widelec spawany czy cośtakiego. Takżę chyba wezme Uni Expert (zastanawiam sie ejszcze nad propozycją ziemiana) pozdrawiam
radeks23 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Typowy bełkot serwowany przez sprzedawców. Ramy Treka są super hiper, ale ciężkie. Treki mają fajną geometrie i dobrze się na nich jeździ, ale ceny są zaporowe. To samo można znaleźć u innych producentów za mniejsze pieniądze, no ale lans już nie ten. Szkoda że Unibike jest pomijany przez prasę branżową, ciekaw jestem jak by wypadł na tle wielkich producentów.
kresowiak Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 Co do tych 30 biegów....do tej pory śmigałem na 8 i w zupełności wystarczało ( ósemke wrzuciłem z 5 razy w ciągu w lat) wolałbym 24 ale jak dają to trza brać
Fludi Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Wagowo rama Trek'a i Kross'a będą wyglądały podobnie akurat. Nie wiem ile ważą ramy Unibike, ale myślę, że tragedii nie będzie.
radeks23 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Zgadza się, ale Kross nie każe sobie tyle płacić.
kresowiak Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 JEscze jedno pytanie mam do was: w mądrej gazecie przeczytałem że kąt podsiodłowy powinien mieć około 73 stopnie, a uni expert ma 69. Czy to będzie miało jakiś wielki wpływ na komfort jazdy?
Fludi Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Zwykle się stosuje kąt 73stopnie w rowerach typowo sportowych, gdyż takie ustawienie sprzyja wysokiej kadencji (im wyższy ten kąt, tym jest ona wyższa). A także odpowiada za przesunięcie środka ciężkości w pozycji przód-tył.
brt0555 Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Nawet tego nie odczujesz, kazdy rower ma rozna geo-jedne bardziej sportowe, drugie turystyczne, a co do rock shox i suntour to ta druga firma tez produkuje coraz lepsze amory, wiec nie ma co sie bac gdyby byl w jakims sr.
rybciasum Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Mam pytanie a czy kolega kupujący rower będzie robił sezonowo koło 5-8 kkm i startował w maratonach?? Jeżeli nie to nie ma sensu wydziwiać na temat sztywności / wagi ram, brać to co najlepsze osprzętowo, w tej cenie można by wyhaczyć naprawdę dobrą używkę która osprzętowo powali poprzednie rowery troszkę reklama, nie mojego tematu ale np : http://www.forumrowerowe.org/topic/93892-rower-author-traction-manitou-skareb/
kresowiak Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Ok, chyba sie zdecyduje na Experta Wielkie dzieki!!
Krzysi3kk Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 a moze http://www.decathlon.com.pl/PL/8-1-2011-173280586/
beskid Napisano 29 Czerwca 2011 Napisano 29 Czerwca 2011 Według mnie nie ma co się tym przejmować, tylko iść za ciosem i brać to co będzie standardem w najbliższych latach... Jesteś jakimś lobbystą od producentów osprzętu I na jakiej podstawie twierdzisz, że 10 rz. będzie standardem jak i dzisiaj bez kłopotu dostać można wystarczająco dobre części pod 8 rz. nie wspominając o 7rz. czy nawet pod 6 rz. I czy zdajesz sobie sprawę z precyzji i delikatności nowych 10 rz. napędów, które trwałością nigdy nie dorównają dawnym grupom
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.