daniello6 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam Potrzebuję piaste na tył na kasete 8 rzędową do osprzętu shimano.Rower jest używany głównie do jazdy po mieście, czasami w teren i do skoków.Kwota, którą moge na piaste przeznaczyć to maksymalnie 200 zł.Jaką mi polecicie?Kolega mowil że dobre są z ns bikes.Czy ktoś się orientuje ile kosztuje wymiana piasty w serwisie?Słyszałem że jak się wymienia piaste to trzeba wymienic też kasete.Czy to prawda?Sorry za takie pytanie ale jestem początkującym w tych tematach.
beskid Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Nie piszesz czy piasta pod hamulce tarczowe czy zwykła a jeśli pod tarczowe to na śruby czy CenterLock. Za 200 zł to i nawet 2 byś kupił więc masz spory zapas. Jeśli zwykła to ta będzie dobra DEORE FH-M530 lub ta FH-M430 2011 Aby wymienić piastę, trzeba przepleść koło. Koszt to widełki od 30/50 zł i nigdy nie wiąże się z tym wymiana kasety, bo zakładasz tę którą masz. Wyjątkiem jest oczywiście przejście z np. napędu 7rz. na 8/9 rz. lub na 10 rz.
daniello6 Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Napisano 27 Czerwca 2011 Nie piszesz czy piasta pod hamulce tarczowe czy zwykła a jeśli pod tarczowe to na śruby czy CenterLock. Za 200 zł to i nawet 2 byś kupił więc masz spory zapas. Jeśli zwykła to ta będzie dobra DEORE FH-M530 lub ta FH-M430 2011 Aby wymienić piastę, trzeba przepleść koło. Koszt to widełki od 30/50 zł i nigdy nie wiąże się z tym wymiana kasety, bo zakładasz tę którą masz. Wyjątkiem jest oczywiście przejście z np. napędu 7rz. na 8/9 rz. lub na 10 rz. Chodzi o piaste pod hamulec V-brake.A nie ma nic innego oprócz shimano?Czy z shimano będzie dobra?Chodzi mi o to żeby po pół roku znowu nie była do wymiany tylko żeby troche dłużej wytrzymała.
beskid Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Nie wiem jaka miałeś wcześniej, że tak szybko Ci się rozleciała ale te dwie które zaproponowałem a zwłaszcza Deore to sprawdzone, solidne konstrukcje.