daniello6 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam Potrzebuję piaste na tył na kasete 8 rzędową do osprzętu shimano.Rower jest używany głównie do jazdy po mieście, czasami w teren i do skoków.Kwota, którą moge na piaste przeznaczyć to maksymalnie 200 zł.Jaką mi polecicie?Kolega mowil że dobre są z ns bikes.Czy ktoś się orientuje ile kosztuje wymiana piasty w serwisie?Słyszałem że jak się wymienia piaste to trzeba wymienic też kasete.Czy to prawda?Sorry za takie pytanie ale jestem początkującym w tych tematach.
beskid Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Nie piszesz czy piasta pod hamulce tarczowe czy zwykła a jeśli pod tarczowe to na śruby czy CenterLock. Za 200 zł to i nawet 2 byś kupił więc masz spory zapas. Jeśli zwykła to ta będzie dobra DEORE FH-M530 lub ta FH-M430 2011 Aby wymienić piastę, trzeba przepleść koło. Koszt to widełki od 30/50 zł i nigdy nie wiąże się z tym wymiana kasety, bo zakładasz tę którą masz. Wyjątkiem jest oczywiście przejście z np. napędu 7rz. na 8/9 rz. lub na 10 rz.
daniello6 Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Napisano 27 Czerwca 2011 Nie piszesz czy piasta pod hamulce tarczowe czy zwykła a jeśli pod tarczowe to na śruby czy CenterLock. Za 200 zł to i nawet 2 byś kupił więc masz spory zapas. Jeśli zwykła to ta będzie dobra DEORE FH-M530 lub ta FH-M430 2011 Aby wymienić piastę, trzeba przepleść koło. Koszt to widełki od 30/50 zł i nigdy nie wiąże się z tym wymiana kasety, bo zakładasz tę którą masz. Wyjątkiem jest oczywiście przejście z np. napędu 7rz. na 8/9 rz. lub na 10 rz. Chodzi o piaste pod hamulec V-brake.A nie ma nic innego oprócz shimano?Czy z shimano będzie dobra?Chodzi mi o to żeby po pół roku znowu nie była do wymiany tylko żeby troche dłużej wytrzymała.
beskid Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Nie wiem jaka miałeś wcześniej, że tak szybko Ci się rozleciała ale te dwie które zaproponowałem a zwłaszcza Deore to sprawdzone, solidne konstrukcje.
daniello6 Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 Wcześniej miałem też shimano,modelu nie pamiętam jak sprawdze co ci powiem, ale coś raczej z dolnej półki i wytrzymała mi koło 3 lat.W takim razie chyba kupie to co mi mowiłeś.Wymiana piasty na tą deore albo tą drugą z shimano chyba nie przekroczy 150 złoty co nie?A te dwie co mi proponowałeś to są na maszynach czy na kulkach?Maszyny są lepsze od kulek?Sorry za takie pytanie ale chce się upewnić.
beskid Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 No to nie rozleciała się tak szybko. Zmieścisz się spokojnie w 150 zł i kup tę Deore zwłaszcza, że jest tylko parę złoty droższa. Obie są na kulkach a w temacie które lepsze kulki czy maszyny to jest tylu zwolenników co i przeciwników. Ja jestem zwolennikiem kulek bo nawet najlepsi nie odrzucili tej koncepcji ale to już twój wybór.
daniello6 Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 No to nie rozleciała się tak szybko. Zmieścisz się spokojnie w 150 zł i kup tę Deore zwłaszcza, że jest tylko parę złoty droższa. Obie są na kulkach a w temacie które lepsze kulki czy maszyny to jest tylu zwolenników co i przeciwników. Ja jestem zwolennikiem kulek bo nawet najlepsi nie odrzucili tej koncepcji ale to już twój wybór. Dobra jak będe kupował to kupie Deore.Jak kupie to dam znać.W sumie to mam niezły dylemat bo niewiem czy zbierać na prawko czy naprawiać rower.Mam jeszczo jedno pytanie.Czy jak będe jeździł na rozwalonej piaście to czy będe zużywać się też inne części napędu?W sumie do wymiany mam też korbe bo jest krzywa i ma zjechane ząbki, łańcuch bo jest rozciągnięty i to co jest na dole tylnej przerzutki z tymi rolkami( chyba wózek przerzutki, nie jestem jeszcze dobrze obeznany w fachowym nazwach), bo jest krzywy.I do tego jeszcze bym musiał dać nową kasete, żeby to współgrało między sobą.Napęd nie był robiony od nowości, czyli od 3 lat więc się nie dziwie, że jest w takim stanie.Myślałem, żeby po prostu zajechać ten rower i kupić nowy, ale jak by była jakiś tańszy sposób naprawy napędu to bym pożniej się na niego zdecydował.Nie wiem co robić bo rower bardzo często używam i jest mi bardzo potrzebny.Wielki dzięki za pomoc i proszę o dalszą .
beskid Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Mam jeszczo jedno pytanie.Czy jak będe jeździł na rozwalonej piaście to czy będe zużywać się też inne części napędu?W sumie do wymiany mam też korbe bo jest krzywa i ma zjechane ząbki, łańcuch bo jest rozciągnięty i to co jest na dole tylnej przerzutki z tymi rolkami( chyba wózek przerzutki, nie jestem jeszcze dobrze obeznany w fachowym nazwach), bo jest krzywy.I do tego jeszcze bym musiał dać nową kasete, żeby to współgrało między sobą Widzę, że koniecznie chcesz zakatować na amen nawet to co masz do tej pory. Nie wiem co masz na myśli pisząc "rozwalona piasta" ale jeśli ma spore np. luzy to długo może nie pociągnąć i będziesz musiał kiedyś wracać na piechotę. Reszta tego co zostało to nie powinna ucierpieć ale przy takim jak mówisz zużyciu to i to może zacząć zbliżać się do śmierci technicznej. Nie dokładaj nic z nowych do tych starych części bo może to się skończyć wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Lepiej ostrożnie jeżdzij na tym co masz a jak uzbierasz trochę grosza wymień cały napęd. Na te części o których piszesz czyli korba, kaseta, łańcuch, tylna przerzutka np. grupy Alivio nie trzeba sporych wydatków. W 250 zł możesz się zmieścić + minimalne koszty na montaż chyba, że umiesz sam wszystko zrobić a na części z grupy ACERA wydasz nawet mniej.
daniello6 Napisano 29 Czerwca 2011 Autor Napisano 29 Czerwca 2011 Widzę, że koniecznie chcesz zakatować na amen nawet to co masz do tej pory. Nie wiem co masz na myśli pisząc "rozwalona piasta" ale jeśli ma spore np. luzy to długo może nie pociągnąć i będziesz musiał kiedyś wracać na piechotę. Reszta tego co zostało to nie powinna ucierpieć ale przy takim jak mówisz zużyciu to i to może zacząć zbliżać się do śmierci technicznej. Nie dokładaj nic z nowych do tych starych części bo może to się skończyć wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Lepiej ostrożnie jeżdzij na tym co masz a jak uzbierasz trochę grosza wymień cały napęd. Na te części o których piszesz czyli korba, kaseta, łańcuch, tylna przerzutka np. grupy Alivio nie trzeba sporych wydatków. W 250 zł możesz się zmieścić + minimalne koszty na montaż chyba, że umiesz sam wszystko zrobić a na części z grupy ACERA wydasz nawet mniej. Chodzi mi o to, że mam duże luzy(czasami do 1 całego obrotu korby).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.