Skocz do zawartości

[rower]upgrade dual'a na mtb


wtomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam w garażu rowerek sprzed kilku lat. Rama dragstara na kołkach Dartmoor Blizzard + osprzęt shimano i amortyzator suntoura na przodzie.

 

Chciałbym stosunkowo niewielkim kosztem zmienić rowerek na jakieś mtb, aby móc sobie pozwolić na jakieś dłuższe przejażdzki po lasach i okolicznych wioskach, bo obecny leaderfox 16" nie jest zbyt wygodny do tego.

 

Z racji tego, że całość raczej stoi na porządnym osprzęcie, który mogę zostawić, chciałbym się dowiedzieć jaką ramę warto kupić (nie mam jakieś określonej kwoty, ale nie chciałbym wydać na nią więcej niż 500 zł). Zastanawiam się też nad kółkami. Czy obecne Dartmoor Blizzard będą okej? Są troszkę szerokie. Teraz pasują do opon ninja 2.3 ale martwię się czy nadadzą się do takich dłuższych przejażdzek, i czy znajdę pod nie jakieś dobre oponki.

 

Pozdrawiam,

T.

Napisano

jestem w trakcie podobnej przeróbki ;)

obręcze: będą spoko, jeśli zależy Ci na wadze, a nie musza być wytrzymałe to zmień na jakieś lżejsze bardziej do xc, ale na poczatek myśle ze śmiało mogą być ;) opony które masz mogą cie znacznie spowalniać, wiec warto by było zmienić na coś z łagodniejszym bieżnikiem, no chyba ze jakieś zjazdy w lesie szybkie też planujes z;)

amorek: myśle ze będize mógł zostać, no chyba ze ma jakiś bardzo wysoki skok, co da złą geometrie z ramą mtb

rama: kwestia kasy jaką masz. tanio możesz kupić popularnego krossa a2,4,6 :P no chyba ze chcesz coś bardziej wyróżniającego sie, możesz wydać wiecej kasy, to popatrz na tematy o ramach, mnóstwo już zostało powiedziane na forum :)

Napisano

Obręcze spoko nie będą bo nawet w extremie są jednymi z najcięższych więc będą tylko zbędnym bagażem. Najlepiej jakbyś napisał całą listę części.

A rozważałeś sprzedaż go w całości?

Napisano

Obręcze spoko nie będą bo nawet w extremie są jednymi z najcięższych więc będą tylko zbędnym bagażem. Najlepiej jakbyś napisał całą listę części.

A rozważałeś sprzedaż go w całości?

 

rozważam taką opcję.

 

- rama leaderfox dragstar,

- korba suntoura 2-rzędowa,

- amortyzator suntour xcr 130mm,

- koła dartmoor blizzard 26" na shimano alivio, opony ninja 2.3,

- kierownica + mostek - truvativ hussefelt,

- manetki shimano alivio 3x8,

- przerzutki alivio,

- hamulce jakieś v-ki.

 

generalnie z osprzętu byłem zadowolony, gdy tym jeździłem, więc myślę o zmianie ramy, amortyzatora na 100mm, bo ten jest bardzo miękki + zastanawiam się nad tymi kołami, dartmoory mogę odchudzić oponą i dętkami, bo teraz mam maxxisy te grube, ale obręcze są szerokie i swoje ważą.

Napisano

Ramkę zostaw - przy mocniej wysuniętej sztycy jest całkiem spoko, ważne jest jednak siodełko.

Korba na 3 rzędy + przerzutka

Opony koniecznie zmień - to źródło koszmarnych oporów toczenia i wysokiej wagi.

Amor 100mm zepsuje geometrię dragstara - nie schodź poniżej 130mm.

 

Jakiś czas temu zrobiłem podobny krok, kuknij tutaj:

http://www.forumrowerowe.org/topic/93364-rower-taki-sobie-dragstar/

Napisano

Ramkę zostaw - przy mocniej wysuniętej sztycy jest całkiem spoko, ważne jest jednak siodełko.

Korba na 3 rzędy + przerzutka

Opony koniecznie zmień - to źródło koszmarnych oporów toczenia i wysokiej wagi.

Amor 100mm zepsuje geometrię dragstara - nie schodź poniżej 130mm.

 

Jakiś czas temu zrobiłem podobny krok, kuknij tutaj:

http://www.forumrowerowe.org/topic/93364-rower-taki-sobie-dragstar/

 

tak, ale rama jest pochylona do tyłu, więc jesteś w stanie bez zmęczenia dla kręgosłupu pokonywać tym trasy po 40 km?

Napisano

ew. jeśli nie rama, to jakie koła można dać? chciałbym coś na alivio/deore. w sumie piasty mógłbym wziąć z tego i podmienić szprychy i obręcze? alexrimsy będą si?

Napisano

Nie rozumiem co mas zna myśli mówiąc "rama pochylona do tyłu" - kąt rury podsiodłowej? Opadającą górną rurę?

tak, opadającą rurę.

Napisano

No i co w związku z tym? Rama do xc/trekkingu/czegokolwiek będąca w rozmiarze ok. 16" będzie miała opadającą rurę.

no dobrze. spróbuję z tą, najwyżej sobie wezmę tego a2/4/6. a co z kołami?

Napisano

Spróbuj, nic nie stracisz :)

 

Koła wymagają lżejszych opon o niskich oporach toczenia - to bezapelacyjnie na pierwszy ogień. Ja przed obecnymi Kendami miałem CST 2,35 - różnica po przesiadce była kolosalna, a Twoje Ninje mają jeszcze większe opory niż moje byłe CST.

 

Poprzednio jeździłem też na korbie z jednym blatem 32z i napinaczem - przesiadka na 3 rzędy daje na płaskim wiele, teraz głównie korzystam na płaskim terenie z 44z - dużo łatwiej utrzymać równe tempo.

 

Na tych dwóch aspektach bym się skupił na sam początek. Pomyśl też nad jakimś fajnym, wygodnym siodełkiem, zwłaszcza jeśli Twoje obecne uciska uda i tyłek.

 

Na obręczach możesz zyskać jakieś 200-300g/sztuka (Twoje obecne ważą po 860g) co w ogólnym rozrachunku może odjąć pół kilo z wagi - fajnie, ale nie na pierwszy ogień.

 

Wiadomo że nie zrobisz z Draga roweru XC, ale można stworzyć sympatyczne HT w stylu Enduro, którym zarówno śmigniesz na miejscówkę, jak i hopsniesz czy pociśniesz w dół w odpowiednim tempie ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...