Skocz do zawartości

[do 2400] MTB

Vaako

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jestem na etapie wyboru mojego pierwszego MTB. Mój poprzedni rower rok temu osiągnął pełnoletność i wysłałem go na zasłużoną emeryturę.

Dotychczas nie jeździłem za dużo rowerkiem ale się to zmieni ze względu na pewne problemy zdrowotne związane z kolanem i piszczelami (uprzedzę pytanie, nie przeszkadza mi to w jeździe).

Jak każdego wilka ciągnie mnie do lasu :D dlatego MTB, mimo iż będzie wykorzystany 60% miasto 40% las.

Mam 186cm wzrostu i waga po przerwie ze sportem wynosi 88kg (liczę na szybki spadek do 82kg po powrocie do sporu).

Niestety jestem laikiem jeżeli chodzi o temat rowerów dlatego chciałbym się oprzeć na waszych doświadczeniach i opiniach.

Rowery, które dotychczas miałem możliwość zobaczyć na żywo to:

GIANT REVEL 1

SCOTT ASPECT 30 v-brake

Takie rowery wpadły mi jeszcze w oko:

UNIBIKE FLITE 2010

CUBE ATTENTION 2010

Powiem szczerze, że na ramie Scotta i Gianta 21 czułem się nie do końca komfortowo, tak jakby była minimalnie za duża. Z kolei 19 jakby za mała. Wiem, że do lasu lepiej mniejszą ale ja jestem "stary koniu" bo trzydziesty krzyżyk zawitał w tym miesiącu i nie będę szalał za mocno (chyba :D).

Kusi mnie osprzętem ten CUBE.

Proszę o wasze sugestie i opinie na ten temat.

ps. Czy ktoś wie coś na temat tego, że można wrzucić rower w koszta firmy jako środek transportu?

Napisano

Przepraszam ale nie mogę się powstrzymać... muszę skomentować ale nie złośliwie.

Problemem KAŻDEGO forum jest to że zawsze pojawią się podpowiedzi w stylu:"... dozbieraj xxx zł i kup lepszy".

Absolutnie się zgadzam, że ten KROSS jest lepszy. Jako laik, który dopiero od tygodnia zagłębia się w temat widzę, że ma lepszy osprzęt, amorek i pewnie kilka innych rzeczy też.

Natomiast prosta sprawa, jeżeli ktoś podaje przedział cenowy tak jak ja to jest jasne, że chciałby w tym przedziale cenowym się zmieścić.

Dla mnie na chwilę obecną te 500zł jest barierą nie do przeskoczenia.