Zakrzak26 Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Mam problem, otóż wczoraj pocztą przyszedł mój rowerek. Był rozłożony więc postanowiłem go skręcić, zamontowałem koło tylne, podokręcałem śruby itp.. Mój problem jest następujący (posiadam hamulce tarczowe) - przedni hamulec hamuje dobrze ale tylny prawie w ogóle nie hamuje, gdzie ewentualnie mogę coś dokręcić aby lepiej hamował. A drugi problem to to, że gdy kręcę kołem i przednim i tylnym to słyszę szuranie tzn jakby tarcza szurała po klocku albo coś w tym stylu, czy to tak ma być? co z tym zrobić? proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnyADV Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 najprościej oddać do serwisu na regulację hamulców, ale jest sezon i pewnie będziesz musiał poczekać w serwisie kilka tygdni, więc spróbuj może sam. jeśli chodzi o tył, to tarcza może być tłusta. możliwe, że ktoś np zdejmował koło i chwycił za łańcuch, po czym tłustą dłonią dotknął tarczy i tarcza jest tłusta. hamulce tarczowe mogą być brudne, ale nie mogą być tłuste. żeby wyczyścić taką tarczę, to trzeba pozbyć się tłuszczy na jej powierzchni. ja mam na to taki sposób, że pryskam tarczę czymś co ma w sobie dużo alkoholu łatwopalnego i mało innych dodatków. albo biorę rozpuszczalnik na trochę papieru toaletowego (czystego) i obficie wycieram tarczę po czym biorę zapalniczkę i ustawiam w niej największy płomień i tym płomieniem opalam tarczę tam gdzie dotykają jej klocki. mój sposób w przypadku moich hamulców działa zawsze. możliwe, że są bardziej profesjonalne sposoby, ale ten daje radę. jako, że operacja opalania tarczy jest dość prosta to profilaktycznie można też wykonać też z przednią tarczą. później zostaje Ci ustawienie zacisków tak, żeby nic nie obcierało. na początek trzeba sprawdzić czy tarcze są proste. w tym celu trzeba zakręcić kołem powoli i obserwować tarczę czy zbliża się do klocków na tle jakiejś białej kartki leżącej na podłodze. ewentualnie nasłuchiwać czy bije i dzwoni. prostowanie tarczy, jeśli jest krzywa odbywa się za pomocą specjalnego klucza:) (naciętej na grubość tarczy blachy), albo kombinerek, albo małego młotka i krótkich mocnych uderzeń w obpowiednie miejsce. dodam, że to trudne i lepiej tarczy nie krzywić. jeśli tarcza jest na 6 śrub, to może być też nierówno dokręcona, albo luźna. ja mam tarcze na centre lock, więc u mnie to nie występuje. na koniec zostaje ustawienie zacisków, więc poluzowujemy dwie śrubki, które trzymają zacisk przy adapterze i poluzowujemy to tak, żeby ruszały się lekko, ale tylko w tej płaszczyśnie, w której jest regulacja (prostopadłej do tarczy). ruszamy zaciskiem, żeby upewnić się, że lekko chodzi po poluzowaniu, ustawiamy w pozycji mniej więcej na środek, po czym delikatnie puszczamy, żeby niczego nie przestawić i wstajemy, żeby chwycić za klamkę i zdecydowanym, szybkim i mocnym ruchem klamki mocno zacisnąć ten poluzowany hamulec. trzeba trzymać zaciśniętą klamkę tak długo aż się dokręci górną śrubkę i dolną, po czym puszczamy. kręcimy kołem i sprawdzamy czy trze. hamujemy na próbę, dalej dowalamy kluczem te śrubki, jak jest dobrze. dowalamy z czuciem, żeby nie ukręcić czegoś. jeśli wykonałeś wszystkie czynności i wydaje Ci się, że dobrze je zrobiłeś i nie można lepiej, a trze dalej to można udać się do serwisu, albo polubić szuranie. jeśli skuteczność hamulca jest słaba a szurania nie ma, to trzeba lepiej wyczyścić tarcze, albo opalić (wymienić) klocki, albo udać się do serwisu, bo nie może być tak, że hamulec nie hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Jedno pytanie. Hamulce hydrauliczne czy mechaniczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zakrzak26 Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 najprościej oddać do serwisu na regulację hamulców, ale jest sezon i pewnie będziesz musiał poczekać w serwisie kilka tygdni, więc spróbuj może sam. jeśli chodzi o tył, to tarcza może być tłusta. możliwe, że ktoś np zdejmował koło i chwycił za łańcuch, po czym tłustą dłonią dotknął tarczy i tarcza jest tłusta. hamulce tarczowe mogą być brudne, ale nie mogą być tłuste. żeby wyczyścić taką tarczę, to trzeba pozbyć się tłuszczy na jej powierzchni. ja mam na to taki sposób, że pryskam tarczę czymś co ma w sobie dużo alkoholu łatwopalnego i mało innych dodatków. albo biorę rozpuszczalnik na trochę papieru toaletowego (czystego) i obficie wycieram tarczę po czym biorę zapalniczkę i ustawiam w niej największy płomień i tym płomieniem opalam tarczę tam gdzie dotykają jej klocki. mój sposób w przypadku moich hamulców działa zawsze. możliwe, że są bardziej profesjonalne sposoby, ale ten daje radę. jako, że operacja opalania tarczy jest dość prosta to profilaktycznie można też wykonać też z przednią tarczą. później zostaje Ci ustawienie zacisków tak, żeby nic nie obcierało. na początek trzeba sprawdzić czy tarcze są proste. w tym celu trzeba zakręcić kołem powoli i obserwować tarczę czy zbliża się do klocków na tle jakiejś białej kartki leżącej na podłodze. ewentualnie nasłuchiwać czy bije i dzwoni. prostowanie tarczy, jeśli jest krzywa odbywa się za pomocą specjalnego klucza:) (naciętej na grubość tarczy blachy), albo kombinerek, albo małego młotka i krótkich mocnych uderzeń w obpowiednie miejsce. dodam, że to trudne i lepiej tarczy nie krzywić. jeśli tarcza jest na 6 śrub, to może być też nierówno dokręcona, albo luźna. ja mam tarcze na centre lock, więc u mnie to nie występuje. na koniec zostaje ustawienie zacisków, więc poluzowujemy dwie śrubki, które trzymają zacisk przy adapterze i poluzowujemy to tak, żeby ruszały się lekko, ale tylko w tej płaszczyśnie, w której jest regulacja (prostopadłej do tarczy). ruszamy zaciskiem, żeby upewnić się, że lekko chodzi po poluzowaniu, ustawiamy w pozycji mniej więcej na środek, po czym delikatnie puszczamy, żeby niczego nie przestawić i wstajemy, żeby chwycić za klamkę i zdecydowanym, szybkim i mocnym ruchem klamki mocno zacisnąć ten poluzowany hamulec. trzeba trzymać zaciśniętą klamkę tak długo aż się dokręci górną śrubkę i dolną, po czym puszczamy. kręcimy kołem i sprawdzamy czy trze. hamujemy na próbę, dalej dowalamy kluczem te śrubki, jak jest dobrze. dowalamy z czuciem, żeby nie ukręcić czegoś. jeśli wykonałeś wszystkie czynności i wydaje Ci się, że dobrze je zrobiłeś i nie można lepiej, a trze dalej to można udać się do serwisu, albo polubić szuranie. jeśli skuteczność hamulca jest słaba a szurania nie ma, to trzeba lepiej wyczyścić tarcze, albo opalić (wymienić) klocki, albo udać się do serwisu, bo nie może być tak, że hamulec nie hamuje. Bardzo dziękuję za pomoc Jedno pytanie. Hamulce hydrauliczne czy mechaniczne? Mechaniczne Bardzo dziękuję za pomoc Mechaniczne Chociaż szczerze mówiąc to nie wiem... może zdjęcia pomogą rozwiązać problem ROWER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 To są mechaniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.