Skocz do zawartości

[Hamulec Hydrauliczny] Miękka klamka hamulca BL-M485


cyrax84pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z miękką klamką tylnego hamulca BL-M485.

Wczoraj odpowietrzałem cały układ i zalałem go olejem LHM+. Wybrałem się na krótką trasę i dalej to samo :confused:

Dzisiaj rano powtórka z odpowietrzania ale tym razem zalany olejem Shimano. Znów krótka trasa "w ramach testu" i dalej żadnego efektu :confused:

Co do działania hamulca przedniego nie mam zastrzeżeń, na jednym i drugim oleju nie zauważyłem różnic w działaniu.

 

Jaka może być przyczyna braku sztywności klamki?

Dzisiaj przed odpowietrzaniem zauważyłem jakby mały wyciek między deklem a zbiornikiem klamki.

Jest możliwe że membrana ma problemy ze szczelnością? Jeśli tak to czy da się dokupić samą membranę.

 

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno nowej klamki musi póki co poczekać (aktualnie mam pilniejsze wydatki związane z awarią samochodu)

Póki co myślałem nad zamianą membrany i pokrywy pomiędzy klamką prawą i lewą. Wydaje mi się, że powinno to pomóc (pod warunkiem że przyczyną nieszczelności jest któryś z tych dwóch elementów)

Czy są jakieś przeciwwskazania dla takiego zabiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dekielki i membrany możesz przekładać, ale to nic nie da, bo one nie odpowiadają za gumowatość klamki. To że po odpowietrzeniu klamka lekko się poci w okolicy dekielka jest normalne, na dekielku jest mała dziurka i przez nią wypływa nadwyżka płynu. Po jakimś czasie przestanie i będzie ok. Może niedokładnie odpowietrzyłeś? Poza tym na LHMie hamulce Shimano są bardziej gumiaste niż na oryginalnym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznib, skoro potwierdzasz podejrzenie nieszczelności na uszczelce prawej klamki (pisałeś o tym w sobotę) to zamiana ich miejscami powinna przynieść oczekiwany efekt. Obie klamki różnią się jedynie tym na którą stronę mają być założone, konstrukcyjnie są identyczne więc nie powinno być problemów po zamianie.

 

Te drobne wycieki nie są zlokalizowane w okolicy dziurki o której piszesz, płyn ucieka w miejscu łączenia dekielka i zbiornika klamki.

Co do niedokładnego odpowietrzania. Raczej wątpię, nie pierwszy raz to robiłem i wcześniej nie miałem problemów.

Hamulce aktualnie są zalane oryginalnym olejem, na LHMie przejechałem jakieś 25km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miałem na myśli uszczelkę tłoczka klamki, nie membranę. Sorry że trochę niejasno napisałem.

Jednak zamiana membrany nic nie da, zaraz po odpowietrzeniu, kiedy jeszcze ani membrana ani dekielek nie są założone klamka powinna być twarda. Jeśli hamulec byłby dobrze odpowietrzony i klamka byłaby twarda po odpowietrzeniu musiałby Ci cały płyn wyciec ze zbiorniczka żeby się hamulec zapowietrzył, co równałoby się gumowej klamce (lub też naciskanie klamki gdy rower jest do góry kołami). Jednak jeśli po odpowietrzeniu, ale przed założeniem membrany i dekielka klamka jest gumiasta przyczyną może być złe odpowietrzenie lub uszczelki tłoczka klamki/zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same hamulce, też LHM i miałem podobny problem z tyłem. Co prawda nic mi nie ciekło ale był też gumowaty.

Wymieniłem klocki, jak masz dobre spróbuj je wyczyścić papierem albo po prostu o beton ;), odchyliłem lekko klamkę (śrubka pod klamką) i udałem się na duuużą góreczkę żeby je porządnie dotrzeć. Pomogło. Im lepiej chwytają tym są twardsze.

Tydzień enduro w Sudetach, rychlebskie ścieżki i żadnych problemów z hamplami nie było :). Aż się zdziwiłem że dały radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznib, w trakcie odpowietrzania nie sprawdzałem czy czasem nie ma wycieków na zacisku, będzie trzeba się temu przyjrzeć :) zaraz zabiorę się za odpowietrzanie raz jeszcze i przy okazji pooglądam sobie ten zacisk.

 

Gdyby to faktycznie była wina nieszczelnego zacisku to czy są jakieś przeciwwskazania żeby wymienić go na BR-595 a w późniejszym czasie dokupić do niego klamkę z tej samej grupy? Z tego co widziałem to 485 i 595 współpracują z tymi samymi przewodami (SM-BH59) więc w teorii taki zabieg jest możliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pr1est, pobawię się jeszcze tą śrubką pod klamką, może faktycznie coś da się podregulować, co do solidnej góreczki to się zobaczy, jak regulacja coś pomoże to znajdę w okolicy jakąś i podocieramy trochę klocuszki :)

 

sznib, poszukam gdzieś w czeluściach internetu jakiejś informacji na temat pompowanej ilości oleju. Jak znajdę to oczywiście się podzielę tą informacją bo być może komuś się przyda :)

 

Co do ponownego odpowietrzania, zabieg przeprowadzony i w sumie jest nieznaczna poprawa a na zacisku nie ma ani kropelki oleju... suchutki jak pupa niemowlaka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...