Skocz do zawartości

[piasta] tylna XT czy Deore


Basiq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jestem na etapie wymiany napędu (najprawdopodobniej komplet SLX-a) więc rozważam wymianę również tylnej piasty. Puki co rozważam zakup jednej z tych wymienionych w temacie XT lub SLX. Czy warto dołożyć to ok 50zł do XT-ka, czy gra jest świeczki? Jaka jest różnica po za wagą?1

 

A może coś innego, nie niosącego za sobą wymiany szprych w tych granicach cenowych (musi być czarna)? Choć to uważam jako ostateczną ostateczność;)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Moim zdaniem nie oplaca się doplacac do SLX. Na codzień na niej jeżdżę, a jak przejechalem się na XT nie poczułem roznicy. Może jest trochę lzejsza ale dla mnie nie jest to argument do wydawania 50 zl wiecej.

 

Pozdro.

Napisano

poczekaj sobie troche, odłóż więcej i kup sobie całe koło, wymiana piasty na takiego slx'a jest bez sensu, oprócz kosztów przeplatania jest także koszt szprych bo nie koniecznie będziesz miał tą samą długość co wcześniej

Napisano

Berkas97 dzięki :)

 

znajdzie się więcej opinii z autopsji bo szczerze pisząc na takie właśnie liczę ?

 

Julaswdx co do całego koła ? hmmm... obręcz mam Mavica En 521 Disc - co widać w garażu ;) i raczej nie będę zmieniać bo jestem z niej bardzo zadowolony (przy niej zniknął kompletnie problem centrowania).

 

Idąc dalej... nie liczyłem, że zmieniając piastę z Deore na SLXa czy XT również będę musiał wymienić szprychy - czy to jest pewne ? a jeśli tak to jakie szprychy wybrać do obu piast przy tej obręczy.

 

Pozdrawiam :)

Napisano

W sumie to nic się nie stało ;) Doszedłem do wniosku, że skoro wymieniam napęd to rozsądnym było by wymienić to na czym postawie nową kasetę...

Napisano

Wg mnie jednak nie jest rozsądne przerabianie koła jeśli piasta jest sprawna, skoro jedynym powodem do wymiany jest zmiana kasety.

Napisano

heh ... nic już nie wiem - czy moja obecna piasta to deore czy alivio? na stronie shimano też jest tak jak w katalogu więc chyba to jest alivio...

 

Rozumiem, że to trochę głupie wymieniać sprawną piastę - ale traktuję rower rozwojowo i docelowo wszystko chciałbym doprowadzić do poziomu co najmniej slx więc w moim przypadku kiedy na dodatek mocowanie tarcz to 6 śrub a nie centerlock tak jak zaproponowałem piasty w pierwszym poście pozostaje mi XT bo niżej jest tylko Deore nie pasujące do mojej koncepcji zwłaszcza, że różnica cenowa ok. 30zł...

Napisano

Co to znaczy do poziomu SLX?? A kto Ci powiedział, że SLX jest lepszy od Deore?? Alivio, Deore co to za różnica jak masz sprawną tę piastę.

Napisano

No ale w tym przypadku okazało, że jednak nie mam Deora, a Alivio... więc nie zamknąłem posta, a dalej rozważam (choć nie ukrywam bardziej skłaniam się w stronę XT) zakup Deore lub XT

Napisano

Kurcze Beskid - chcę wymienić i chciałbym żebyś mi w tym pomógł... Chcę trwałą piastę, na której będę mógł polegać - a do obecnej nie mam zaufania (może się mylę - ale nie mam) więc w obecnej sytuacji kiedy ją zmontuję będzie mogła jeszcze komuś posłużyć, a kiedy ją zniszczę - a przy mojej jeździe pewnie długo nie wytrzyma i tak będę musiał zmienić i tak. Po za tym wole raz zostawić rower w serwisie niż dwa razy...

 

Fajnie byłby gdyby napisał ktoś kto miał kontakt z jedną i drugą ;) i podzielił się opinią...

Napisano

Ja na serio mówiłem, że nie ma między nimi wielkiej różnicy. W temacie trwałości piast to każdy ma inne zdanie i raczej nikt z czystym sumieniem Ci czegoś konkretnego i bezawaryjnego nie poleci bo zaraz znajdzie się jakiś przeciwnik któremu zdarzył się defekt i jest na nie. Dam konkretny przykład: mogę wychwalać pod niebiosa moją LX na kulkach a za chwilę wypowie się zwolennik maszynówek i zacznie wyskakiwać tekstami w stylu (autentyczna wypowiedz z forum :excl: ) „Omijaj piasty na kulkach z daleka. Mój najgorszy rowerowy zakup to taka piasta na tył. Chyba że jesteś jakimś zmanierowanym 90-letnim dziadkiem który z przyzwyczajenia musi mieć konusy i kulki” No i co w takiej sytuacji?? Jeśli będziesz dbał o piasty, czyścił delikatnie szmatką czy gąbką a nie Karcherem to nawet Alivio długo Ci posłuży :)

Napisano

Beskid, przechlapane ... im więcej czytam artykułów i postów na forach tym mniej wiem czego chce. Z jednej strony straszną lipą wydaje mi się to Alivio (bo to tylko Alivio) więc już sobie jakiś czas temu "przeznaczyłem" pieniądze na ten cel. I czytam takie posty jak Twój i zaczynam wątpić czy ten wydatek ma sens... Z drugiej strony marzy mi się "fajny rower" względnie lekki i mocny (ale nie wydam na raz kilu tysięcy złotych) to pomalutku buduję coś "fajnego" więc rozważam co po kolei zmienić i trafiam na taką piastę tylną - Deore i XT-ka czytam, analizuje i dalej nic nie wiem... Szkoda, że moneta nie ma trzech stron - wtedy wylosował bym co mam zrobić.

 

Ale mimo wszystko dalej czekam na opinie - może któraś mnie faktycznie przekona :)

Napisano

Dla mnie sprawa jest prosta. Jeśli to ma być tylko fanaberia, bo chcesz po po prostu zmienić sobie piastę, lepiej te pieniądze albo przeznacz na coś innego, albo zostaw i miej na przyszłość, gdy faktycznie będzie potrzebna zmiana piasty/koła.

  • Mod Team
Napisano

Widząc jak do tego podchodzisz, wziąłbym na twoim miejscu XT. Ponieważ za dwa lata przyjdzie ci pomysł do głowy, że slx już nie wystarcza i będziesz chciał XT. Wcześniej jeździłem na XT, później przesiadłem się na xtr (mowa o piastach) myślisz, że zauważyłem jakąś różnicę w działaniu :)?

 

A tak między nami jeśli coś jest dobre, brak luzów, lekko się kręci, nic nie strzela puka zgrzyta, to po co to wymieniać.

Napisano

Bierz XT i po problemie,mam 3 bite sezony teraz zaczęły czwarty,w sumie jakieś 10tyś.kilosów,ani jednego serwisowania bez kitu i żadnych zgrzytów zacięć itp z tym,że to XT centerlock,ale to hyba bez znaczenia :thumbsup:

Napisano

Spoko Marky5 zdążyłem się zorientować, że potrzebuję śrubki ;) ale chyba jednak pozostanę przy tym co mam - no chyba, że w sklepie nastąpi jakiś niespodziewany obrót i wezmę tego XTka...

 

Dzięki wszystkim za opinie :)

 

Temat do zamknięcia...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...