Skocz do zawartości

[Hamulec tarczowy] Giant Root - jak to z nim jest, co robić.


Misiekvip3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od roku mam rower Giant Talon 3 DISC z hamulcami hydraulicznymi Giant Root :icon_confused:

Mam problem z tylnym hamulcem - po wizycie w serwisie i odpowietrzeniu hamulca zaczął wyciekać płyn przez tłoczek w zacisku (po dosyć mocnym naciśnięciu klamki widać po zewnętrznej stronie klocka wyciek oleju/płynu) - wyciekła już ~połowa, nie da się hamować.

Po tej usterce poszedłem do innego serwisu z zapytaniem, czy zajmują się tam naprawą tego hamulca.

Zostałem wręcz zbesztany za to, jakie "spowalniacze" posiadam i że serwisant może mi to zrobić, ale to nic nie da bo po 2-3 dniach znowu będzie przepuszczać na tłoczkach a zapłacę za to 70 zł.

Moje pytanie więc brzmi - czy to są naprawdę tak złe hamulce, pan który odpowietrzał hamulec mógł wlać "mało gęsty" płyn/olej hamulcowy i dlatego on wycieka ? Dodam, że przed odpowietrzaniem nic nie ciekło na tłoczkach i było OK, przedni hamulec działa bez zarzutów :wallbash:

Serwisant z drugiego sklepu powiedział, żebym Rooty wyrzucił do śmieci a kupił sobie mechaniczne BB5 lub droższa wersja: Avid Juciy 3 - podobno różnica kolosalna między moimi Rootami, czy tak jest naprawdę ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy ma w rowerze do dirtu BB5 i hamuje zaskakująco dobrze. Jeździłem kilka razy na BB7 i działają naprawdę dobrze. Inny znajomy ma juicy 3 co prawda w złym stanie i słabo hamują. Ogólnie nie poleca juicy 3. Jeździłem również na juicy 7- najlepszy hamulec z jakim do tej pory się spotkałem. Na juicy 5 nie jeździłem, ale dobry znajomy ma właśnie te hamulce w rowerze wartym dobrych kilka tysięcy i sobie chwali. Podsumowując, jeśli chcesz pchać się w hydrauliki to weź juicy 5 lub 7 , a jeśli chcesz mechaniki to BB5 lub jeżeli masz kase- BB7. Myśle, że BB7 będzie odpowiednie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy oddawać do serwisu ten hamulec co mam obecnie, czy poprawi się działanie na dłuższą metę :icon_confused:

 

Druga sprawa to droga wyboru:

Hydrauliczne, powiedzmy Juicy 3:

- Tarcze mam obecnie 160 mm, firmy nie znanej. Musiałbym kupować nowy komplet tarcz do tych hamulców, czy to obojętne tylko żeby były wielkości 160 mm ?

 

Mechaniczne, BB5:

- Na allegro widzę zacisk+tarcza za 129 zł, tylko bez klamki - jaka byłaby odpowiednia klamka do takiego zacisku i jaki jej koszt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia wygląda to tak że serwisant (grzecznie powiedziawszy) zepsuł Ci hamulec. Ja też mam Talona co prawda 1 ale hamulce te same. Raz je załatwiłem bo całkowicie zatłuściłem klocki a tak to nic sie z nimi nie dzieje , ale dobrze wiem że są to jednak hydrauliki z niższej półki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam tą świadomość że nie są to jakieś super hamulce, ale mimo to myślałem że nie będzie takich cyrków z przepuszczaniem na tłoczku.

Chyba jednak oddam hamulec jeszcze raz do serwisu, tym razem do autoryzowanego serwisu Giant.

Jaki powinien być płyn/olej hamulcowy w tym modelu ? Są różne rodzaje i możliwe jest to, że serwisant użył złego do moich hamulców i dlatego przepuszcza na tłoczku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z mojego punktu widzenia wygląda to tak że serwisant (grzecznie powiedziawszy) zepsuł Ci hamulec. Ja też mam Talona co prawda 1 ale hamulce te same. Raz je załatwiłem bo całkowicie zatłuściłem klocki a tak to nic sie z nimi nie dzieje , ale dobrze wiem że są to jednak hydrauliki z niższej półki .

 

 

Też mam rooty i nie jestem z nich zadowolony.Swojego Talona 0 mam dwa miesiące i już dwa razy mi przy nich grzebali w serwisie,ciekł tylny.W tym roku jeszcze pojeżdżę ale w następnym avidy lub eliksiry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest spora szansa, o czym wspomniano, że hamulec został zalany niewłaściwym płynem.

Giant nie robi hamulców, kupuje produkty od innych producentów z giantowskim logo. I tak hamulce giant mph były hamulcami hope, ten root pewnie też jest czyimś wyrobem. Sprawdź czy na np pokrywie zbiorniczka płynu na dźwigni nie jest napisane jaki w środku ma być płyn. Prawdopodobnie serwisant nie sprawdził z czym ma styczność i zalał układ dotem, który jest jednak bardziej popularny jako płyn hydrauliczny od oleju mineralnego. Jeśli root to produkt tektro to zalany jest właśnie mineralnym.

W instrukcji obsługi tego roweru giant mógł umieścić informacje na temat płynu w tych hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest spora szansa, o czym wspomniano, że hamulec został zalany niewłaściwym płynem.

Giant nie robi hamulców, kupuje produkty od innych producentów z giantowskim logo. I tak hamulce giant mph były hamulcami hope, ten root pewnie też jest czyimś wyrobem. Sprawdź czy na np pokrywie zbiorniczka płynu na dźwigni nie jest napisane jaki w środku ma być płyn. Prawdopodobnie serwisant nie sprawdził z czym ma styczność i zalał układ dotem, który jest jednak bardziej popularny jako płyn hydrauliczny od oleju mineralnego. Jeśli root to produkt tektro to zalany jest właśnie mineralnym.

W instrukcji obsługi tego roweru giant mógł umieścić informacje na temat płynu w tych hamulcach.

 

Na klamce hamulca pisze "Mineral oil"...

Nie mam pojęcia co za płyn/olej serwisant wlał do tego hamulca :/

Jeszcze nie byłem w serwisie Giant, wybieram się za pare dni :) Jak zrobią to dam znać co było nie tak i czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak padł to pytanie co do dostępności uszczelek - jeśli jest to mutacja jakiegoś popularnego hebla to jeszcze pół biedy, gorzej jeśli są jakieś patenty "fimowe".

To że cieknie zacisk a nie klamka to wydaje mi się dosyć logiczne - odpowietrzając układ wpompowali nowy płyn do zacisku, więc być może nie dotarł on nawet do klamki i jest na dole układu i zniszczył uszczelki.

Drugi serwis też jest zabawny, zrobi hamulec ale po paru dniach będzie to samo :) hehe, to znaczy że nie zrobią hamulca, właściwie tylko wezmą pieniądze, bo nie wiem co miałoby "trzymać" te parę dni. Cieknący system wymaga wymiany uszczelek, regeneracja nie wchodzi w rachubę. Chyba że czasowe działanie oznacza że podziała tyle ile w układzie będzie nowy płyn.

To że przód działa ok też mnie nie dziwi (jeśli serwisowany był tylko tył) hample nie padają parami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower oddałem do serwisu Gianta, dzisiaj zadzwonił serwisant i powiedział, że hamulec niestety nadaje się tylko do wyrzucenia ...

Zaproponował mi zakup takiego samego hamulca jak miałem (Giant Root) za ~300 zł, lub innego Shimano. Powiedziałem mu, że się zastanowię, poczytam w necie i dam mu znać co robić z tym dalej.

 

I tu pytanie do Was, jakie hamulce wybrać ? Jeśli zdecydowałbym się na wymianę tyłu i przodu, to czy komplet nowych Juicy 3 bez tarcz za 400 zł to dobry wybór ? Gość w serwisie powiedział, że tarcze mogą zostać te co mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I tu pytanie do Was, jakie hamulce wybrać ? Jeśli zdecydowałbym się na wymianę tyłu i przodu, to czy komplet nowych Juicy 3 bez tarcz za 400 zł to dobry wybór ? Gość w serwisie powiedział, że tarcze mogą zostać te co mam teraz.

moze warto dolozyc polecam SLX-y ~550-600 zeta ,z tarcz XT (76-tki)2 szt. ok. 200 zeta -mam taki set i jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenie jednego dobrego hydraulika załóż sobie nowe BB5 (130-140zł/szt) z klamkami Avid FR (50zł/szt) i olej hamulce hydrauliczne, jak nie jesteś zawodnikiem to zapewne nie są Ci potrzebne a kłopotów z nimi (jak widać) sporo. Mechaniczny hamulec sobie w domu wyregulujesz bez większych problemów, natomiast hydrauliczne - odpowietrzanie, wycieki, uszczelki, srelki, w zimę płyn gęstnieje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jakiś używek na allegro: Juicy 5, Elixir 5 Formula Oro K18/24. Deore 2011 zbierają całkiem niełze opinie a nie są drogie. W Gianta się nie pakuj. Sam miałem te heble sprawiały niesamowicie dużo problemów oraz działąły w systemie on-off, zero modulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresował mnie komplet nowych Juicy 3 za 410 zł ze sklepu Sparrow-Bike, co dziwne w innych sklepach dużo drożej :blink:

Poczytałem trochę opinii na temat tego sklepu w necie i nie są one dobre - problemy z pozdzieranymi numerami seryjnymi itp. - były to opinie z 2008/2009 roku.

Rozmawiałem do tego z kolegą, który pracuje w serwisie rowerowym i mówił że coś mu się nie podoba ta oferta - za tanio i nastraszył mnie, że mogą to być uszkodzone hamulce, z zewnątrz wyglądające na sprawne/nowe a w środku padnięte ...

Więc znowu mam dylemat - kupić te hamulce czy nie ? Mógłbym je osobiście odebrać w ich sklepie w Sosnowcu, ocenić po wyglądzie czy są dobre.

Robił ktoś z Was zakupy w tym sklepie ? Podaję link do sklepu: http://sparrow-bike.pl/sklep.php

 

@Edit:

Nie chciałbym używek, wolałbym nowe. Cena: do ~450 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim zakresie cenowym są Deore 2010/2011

 

Model 2011. Musisz poszukać sobie o nich opinii. Ja wybrałbym model 2010.

 

http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m575-2011-p-t-cr-i1727482705.html

 

Model 2010. Mają dobrą opinię: http://www.forumrowerowe.org/topic/73468-hamulce-hydrauliczne-shimano-deore-br-m595/

 

http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m595-2011-p-t-cr-i1727485297.html

 

http://allegro.pl/hamulec-hydrauliczny-shimano-deore-bl-m595-tyl-i1719700908.html

http://allegro.pl/hamulec-hydrauliczny-shimano-deore-bl-m595-przod-i1719700935.html

 

Do SLX musiałbyś dołożyć 125pln ale te heble są już bardzo fajne:

 

http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m665-2011-p-t-cr-i1708068618.html

 

Podałem ci linki głownie do CentrumRowerowego, ponieważ sporo osób ma tam zniżki i mogłoby ci pomóc.

 

Elixir 3/5 są już droższe.

 

Co do soczystych 3 jest sporo opinii, ale bardzo różnych. Zapytaj Andrew,a - on jest specem od avidów i ogólnie od hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na wymianę na razie tylko hamulca tylnego - przedni zmienię jak wykończę 2 pary klocków (jedne nówki, nie dawno kupione) lub hamulec padnie do zera :whistling:

Dzisiaj dotarł do mnie hamulec Shimano Deore BR-M595, zamontowałem i jestem w szoku :D

Klocki jeszcze nie dotarte, a już hamuje o niebo lepiej niż Giant Root, po dotarciu powinno być jeszcze lepiej :icon_mrgreen:

 

Dzięki wszystkim za rady, temat myślę że można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...