Misiekvip3 Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Witam. Od roku mam rower Giant Talon 3 DISC z hamulcami hydraulicznymi Giant Root Mam problem z tylnym hamulcem - po wizycie w serwisie i odpowietrzeniu hamulca zaczął wyciekać płyn przez tłoczek w zacisku (po dosyć mocnym naciśnięciu klamki widać po zewnętrznej stronie klocka wyciek oleju/płynu) - wyciekła już ~połowa, nie da się hamować. Po tej usterce poszedłem do innego serwisu z zapytaniem, czy zajmują się tam naprawą tego hamulca. Zostałem wręcz zbesztany za to, jakie "spowalniacze" posiadam i że serwisant może mi to zrobić, ale to nic nie da bo po 2-3 dniach znowu będzie przepuszczać na tłoczkach a zapłacę za to 70 zł. Moje pytanie więc brzmi - czy to są naprawdę tak złe hamulce, pan który odpowietrzał hamulec mógł wlać "mało gęsty" płyn/olej hamulcowy i dlatego on wycieka ? Dodam, że przed odpowietrzaniem nic nie ciekło na tłoczkach i było OK, przedni hamulec działa bez zarzutów Serwisant z drugiego sklepu powiedział, żebym Rooty wyrzucił do śmieci a kupił sobie mechaniczne BB5 lub droższa wersja: Avid Juciy 3 - podobno różnica kolosalna między moimi Rootami, czy tak jest naprawdę ? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CarNeezA Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Mój znajomy ma w rowerze do dirtu BB5 i hamuje zaskakująco dobrze. Jeździłem kilka razy na BB7 i działają naprawdę dobrze. Inny znajomy ma juicy 3 co prawda w złym stanie i słabo hamują. Ogólnie nie poleca juicy 3. Jeździłem również na juicy 7- najlepszy hamulec z jakim do tej pory się spotkałem. Na juicy 5 nie jeździłem, ale dobry znajomy ma właśnie te hamulce w rowerze wartym dobrych kilka tysięcy i sobie chwali. Podsumowując, jeśli chcesz pchać się w hydrauliki to weź juicy 5 lub 7 , a jeśli chcesz mechaniki to BB5 lub jeżeli masz kase- BB7. Myśle, że BB7 będzie odpowiednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Zastanawiam się czy oddawać do serwisu ten hamulec co mam obecnie, czy poprawi się działanie na dłuższą metę Druga sprawa to droga wyboru: Hydrauliczne, powiedzmy Juicy 3: - Tarcze mam obecnie 160 mm, firmy nie znanej. Musiałbym kupować nowy komplet tarcz do tych hamulców, czy to obojętne tylko żeby były wielkości 160 mm ? Mechaniczne, BB5: - Na allegro widzę zacisk+tarcza za 129 zł, tylko bez klamki - jaka byłaby odpowiednia klamka do takiego zacisku i jaki jej koszt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ada93m Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Z mojego punktu widzenia wygląda to tak że serwisant (grzecznie powiedziawszy) zepsuł Ci hamulec. Ja też mam Talona co prawda 1 ale hamulce te same. Raz je załatwiłem bo całkowicie zatłuściłem klocki a tak to nic sie z nimi nie dzieje , ale dobrze wiem że są to jednak hydrauliki z niższej półki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Też mam tą świadomość że nie są to jakieś super hamulce, ale mimo to myślałem że nie będzie takich cyrków z przepuszczaniem na tłoczku. Chyba jednak oddam hamulec jeszcze raz do serwisu, tym razem do autoryzowanego serwisu Giant. Jaki powinien być płyn/olej hamulcowy w tym modelu ? Są różne rodzaje i możliwe jest to, że serwisant użył złego do moich hamulców i dlatego przepuszcza na tłoczku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ada93m Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Albo mineralny Shimano albo kup sobie olej mineralny LHM+ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Możliwe,że zamiast mineralnego wlali Ci do hamulca DOT-a czyli syntetyka,to mogło załatwić tłoki w zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proman Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Z mojego punktu widzenia wygląda to tak że serwisant (grzecznie powiedziawszy) zepsuł Ci hamulec. Ja też mam Talona co prawda 1 ale hamulce te same. Raz je załatwiłem bo całkowicie zatłuściłem klocki a tak to nic sie z nimi nie dzieje , ale dobrze wiem że są to jednak hydrauliki z niższej półki . Też mam rooty i nie jestem z nich zadowolony.Swojego Talona 0 mam dwa miesiące i już dwa razy mi przy nich grzebali w serwisie,ciekł tylny.W tym roku jeszcze pojeżdżę ale w następnym avidy lub eliksiry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Jest spora szansa, o czym wspomniano, że hamulec został zalany niewłaściwym płynem. Giant nie robi hamulców, kupuje produkty od innych producentów z giantowskim logo. I tak hamulce giant mph były hamulcami hope, ten root pewnie też jest czyimś wyrobem. Sprawdź czy na np pokrywie zbiorniczka płynu na dźwigni nie jest napisane jaki w środku ma być płyn. Prawdopodobnie serwisant nie sprawdził z czym ma styczność i zalał układ dotem, który jest jednak bardziej popularny jako płyn hydrauliczny od oleju mineralnego. Jeśli root to produkt tektro to zalany jest właśnie mineralnym. W instrukcji obsługi tego roweru giant mógł umieścić informacje na temat płynu w tych hamulcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Jest spora szansa, o czym wspomniano, że hamulec został zalany niewłaściwym płynem. Giant nie robi hamulców, kupuje produkty od innych producentów z giantowskim logo. I tak hamulce giant mph były hamulcami hope, ten root pewnie też jest czyimś wyrobem. Sprawdź czy na np pokrywie zbiorniczka płynu na dźwigni nie jest napisane jaki w środku ma być płyn. Prawdopodobnie serwisant nie sprawdził z czym ma styczność i zalał układ dotem, który jest jednak bardziej popularny jako płyn hydrauliczny od oleju mineralnego. Jeśli root to produkt tektro to zalany jest właśnie mineralnym. W instrukcji obsługi tego roweru giant mógł umieścić informacje na temat płynu w tych hamulcach. Na klamce hamulca pisze "Mineral oil"... Nie mam pojęcia co za płyn/olej serwisant wlał do tego hamulca :/ Jeszcze nie byłem w serwisie Giant, wybieram się za pare dni Jak zrobią to dam znać co było nie tak i czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Jeśli w układzie ma być olej mineralny (jak w shimano, tektro) to jest szansa że mechanik wlał dot... To powoduje zniszczenie uszczelek i w konsekwencji przecieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Nie zdziwiłbym się, gdyby tak zrobił ... Mam nadzieję, że da się wymienić uszczelki i hamulec jeszcze będzie mi służył ~2 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Jak padł to pytanie co do dostępności uszczelek - jeśli jest to mutacja jakiegoś popularnego hebla to jeszcze pół biedy, gorzej jeśli są jakieś patenty "fimowe". To że cieknie zacisk a nie klamka to wydaje mi się dosyć logiczne - odpowietrzając układ wpompowali nowy płyn do zacisku, więc być może nie dotarł on nawet do klamki i jest na dole układu i zniszczył uszczelki. Drugi serwis też jest zabawny, zrobi hamulec ale po paru dniach będzie to samo hehe, to znaczy że nie zrobią hamulca, właściwie tylko wezmą pieniądze, bo nie wiem co miałoby "trzymać" te parę dni. Cieknący system wymaga wymiany uszczelek, regeneracja nie wchodzi w rachubę. Chyba że czasowe działanie oznacza że podziała tyle ile w układzie będzie nowy płyn. To że przód działa ok też mnie nie dziwi (jeśli serwisowany był tylko tył) hample nie padają parami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 20 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Rower oddałem do serwisu Gianta, dzisiaj zadzwonił serwisant i powiedział, że hamulec niestety nadaje się tylko do wyrzucenia ... Zaproponował mi zakup takiego samego hamulca jak miałem (Giant Root) za ~300 zł, lub innego Shimano. Powiedziałem mu, że się zastanowię, poczytam w necie i dam mu znać co robić z tym dalej. I tu pytanie do Was, jakie hamulce wybrać ? Jeśli zdecydowałbym się na wymianę tyłu i przodu, to czy komplet nowych Juicy 3 bez tarcz za 400 zł to dobry wybór ? Gość w serwisie powiedział, że tarcze mogą zostać te co mam teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aegis Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 I tu pytanie do Was, jakie hamulce wybrać ? Jeśli zdecydowałbym się na wymianę tyłu i przodu, to czy komplet nowych Juicy 3 bez tarcz za 400 zł to dobry wybór ? Gość w serwisie powiedział, że tarcze mogą zostać te co mam teraz. moze warto dolozyc polecam SLX-y ~550-600 zeta ,z tarcz XT (76-tki)2 szt. ok. 200 zeta -mam taki set i jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejski Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 W cenie jednego dobrego hydraulika załóż sobie nowe BB5 (130-140zł/szt) z klamkami Avid FR (50zł/szt) i olej hamulce hydrauliczne, jak nie jesteś zawodnikiem to zapewne nie są Ci potrzebne a kłopotów z nimi (jak widać) sporo. Mechaniczny hamulec sobie w domu wyregulujesz bez większych problemów, natomiast hydrauliczne - odpowietrzanie, wycieki, uszczelki, srelki, w zimę płyn gęstnieje itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 20 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Sam już nie wiem co robić, SLX-y trochę za drogie, szukam kompletu do max. 450 zł. Mechanicznych nie miałem okazji widzieć w akcji, także nie wiem jak się mają w stosunku do hydraulicznych klasy Juicy 3 :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Poszukaj jakiś używek na allegro: Juicy 5, Elixir 5 Formula Oro K18/24. Deore 2011 zbierają całkiem niełze opinie a nie są drogie. W Gianta się nie pakuj. Sam miałem te heble sprawiały niesamowicie dużo problemów oraz działąły w systemie on-off, zero modulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 20 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Zainteresował mnie komplet nowych Juicy 3 za 410 zł ze sklepu Sparrow-Bike, co dziwne w innych sklepach dużo drożej Poczytałem trochę opinii na temat tego sklepu w necie i nie są one dobre - problemy z pozdzieranymi numerami seryjnymi itp. - były to opinie z 2008/2009 roku. Rozmawiałem do tego z kolegą, który pracuje w serwisie rowerowym i mówił że coś mu się nie podoba ta oferta - za tanio i nastraszył mnie, że mogą to być uszkodzone hamulce, z zewnątrz wyglądające na sprawne/nowe a w środku padnięte ... Więc znowu mam dylemat - kupić te hamulce czy nie ? Mógłbym je osobiście odebrać w ich sklepie w Sosnowcu, ocenić po wyglądzie czy są dobre. Robił ktoś z Was zakupy w tym sklepie ? Podaję link do sklepu: http://sparrow-bike.pl/sklep.php @Edit: Nie chciałbym używek, wolałbym nowe. Cena: do ~450 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 W twoim zakresie cenowym są Deore 2010/2011 Model 2011. Musisz poszukać sobie o nich opinii. Ja wybrałbym model 2010. http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m575-2011-p-t-cr-i1727482705.html Model 2010. Mają dobrą opinię: http://www.forumrowerowe.org/topic/73468-hamulce-hydrauliczne-shimano-deore-br-m595/ http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-deore-br-m595-2011-p-t-cr-i1727485297.html http://allegro.pl/hamulec-hydrauliczny-shimano-deore-bl-m595-tyl-i1719700908.html http://allegro.pl/hamulec-hydrauliczny-shimano-deore-bl-m595-przod-i1719700935.html Do SLX musiałbyś dołożyć 125pln ale te heble są już bardzo fajne: http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m665-2011-p-t-cr-i1708068618.html Podałem ci linki głownie do CentrumRowerowego, ponieważ sporo osób ma tam zniżki i mogłoby ci pomóc. Elixir 3/5 są już droższe. Co do soczystych 3 jest sporo opinii, ale bardzo różnych. Zapytaj Andrew,a - on jest specem od avidów i ogólnie od hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misiekvip3 Napisano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Zdecydowałem się na wymianę na razie tylko hamulca tylnego - przedni zmienię jak wykończę 2 pary klocków (jedne nówki, nie dawno kupione) lub hamulec padnie do zera Dzisiaj dotarł do mnie hamulec Shimano Deore BR-M595, zamontowałem i jestem w szoku Klocki jeszcze nie dotarte, a już hamuje o niebo lepiej niż Giant Root, po dotarciu powinno być jeszcze lepiej Dzięki wszystkim za rady, temat myślę że można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.