Skocz do zawartości

[Napęd] pytanie.


3oda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ten skład byłby dobry? Korba, Przerzutki, klamkomanetki, zestaw kaseta+łańcuch.

Korba- TRUVATIV FIVED+ WKŁAD SUPORTU 48/38/28 ~140zł czy bardziej opłaca się dołożyć do Shimano Deore FC-M590 175mm 44/32/22T srebrna ~200zł

Klamkomanetki Shimano- ST-EF60 3x7 / 3/7 ~70zł

PRZERZUTKA PRZÓD- SHIMANO ALIVIO FDM413 ~40zł

PRZERZUTKA TYŁ- SHIMANO RD-M410 ALIVIO ~65zł

Zestaw- SHIMANO Wolnobieg 7 rzędowy MF TZ21 + łańcuch UG51 ~55zł - Mój odnośnik

 

I do tego chciałbym kupić hamulec tarczowy mech. albo hydraulika? Tylko czy jak kupie klamkomanetki to będzie się dało zamontować tarczówke? Chodzi o klamke.

Napisano

jak kupisz klamkomanetki to o hydraulikach możesz zapomnieć, mechaniczne tarcze mogą działać.

Nie wiem czy do wolnobiegu 7 jest sens kupować korbe za 200 zł, powinno działać a o sensowności można debatować

Napisano

Co do korb,to bierz Deore.Dobra sztywność,zintegrowana oś,zewnętrzne łożyska maszynowe.Reszta zestawu dobra. :thumbsup:

Jeśli chcesz hamuce tarczowe,to musisz automatycznie wymieniać koła,a na pewno piasty dostosowane do montażu tarcz hamulcowych. :rolleyes:

Natomiast tymi klamkomanetkami obsłużysz tarczówki,ale tylko te mechaniczne. B)

Napisano

Czy ten skład byłby dobry? Korba, Przerzutki, klamkomanetki, zestaw kaseta+łańcuch.

Korba- TRUVATIV FIVED+ WKŁAD SUPORTU 48/38/28 ~140zł czy bardziej opłaca się dołożyć do Shimano Deore FC-M590 175mm 44/32/22T srebrna ~200zł

Klamkomanetki Shimano- ST-EF60 3x7 / 3/7 ~70zł

PRZERZUTKA PRZÓD- SHIMANO ALIVIO FDM413 ~40zł

PRZERZUTKA TYŁ- SHIMANO RD-M410 ALIVIO ~65zł

Zestaw- SHIMANO Wolnobieg 7 rzędowy MF TZ21 + łańcuch UG51 ~55zł - Mój odnośnik

 

I do tego chciałbym kupić hamulec tarczowy mech. albo hydraulika? Tylko czy jak kupie klamkomanetki to będzie się dało zamontować tarczówke? Chodzi o klamke

 

To, co wymieniłeś powinno jakoś tam chodzić, ale wg mnie można te pieniądze wydać lepiej, dlatego będzie to bardzo subiektywna porada.

Po pierwsze kupiłbym wszystko shimano i to najlepiej jednej grupy (nawet skromnej) i tu uwaga, nawet linki i pancerze też muszą być shimano.

(może być też taka sytuacja, że np tylna przerzutka i tylna manetka alivio a przód inny)

Po drugie korby raczej 170mm. Dłuzsze czy krótsze ramie dopiero po tym jak stwierdzisz, że 170 jest nie dobre.

Po trzecie wolnobieg to tragedia. Oś tylnego koła nie ma odpowidniego podparcia i będzie pękać. Wymiana wolnobiegu jest droższa niż kasety i wolnobieg można zerwać po czym jest z łańcuchem jak bez łańcucha. Kaseta, a raczej bębenek piasty ma lepsze sprzęgło jednokierunkowe (cykadło). lepiej więc dolicz piastę tylną na kasetę i przeplecenie koła (lub nowe koło) i kasetę na 8.

Po czwarte łańcuch tańszy (20-30,-) ale tu są różne szkoły, więc mówię, że to subiektywna podpowiedź. Ja mam wszystko drogie, a łańcuch 25,- i kaseta 40,- po czym zmieniam jak się skończy i spokój.

 

Na koniec jesli tarcza to raczej z płynem. Mało jest dobrych mechanicznych hamulców tarczowych. Jeśli mechanik to Avid albo kiedyś był dobry Hayes mechaniczny. Ja subiektywnie doradzę znów shimano i to hydraulikę. Klamkomanetki to też nic dobrego. Lepiej mieć klamkę i manetkę osobno.

 

ogólnie jak to zwykle bywa trzeba wydać więcej niż się na początku chciało, ale dopiero wtedy jest w tym sens. Ja piszę tylko to, czego nauczyłem się po własnych błędach.

Napisano

Klamkomanetki nie mogą być na 8rz. napęd skoro chcesz pozostać przy 7 rz. Te będą dobre Shimano ST-EF60

 

Co do suportu to ani jeden ani drugi bo jeden jest na octalink a drugi do korby z zintegrowaną osią a ty proponujesz korbę na kwadrat. Najlepiej będzie jak do tej korby kupisz taki suport ALIVIO BB-UN26

 

Jeśli nie wejdziesz z kimś albo czymś na kolizję to Ci się na pewno nie rozleci :icon_mrgreen:

Napisano

No to biorę takie coś:

Korba- Shimano M410 Alivio 170mm 41x32x22 - octalink ~120zł

Suport- Shimano ES25 Alivio 113mm - octalink ~35zł

Przerzótka przód- Shimano Alivio FDM413

Przerzótka tył- Shimano Alivio RDM410

Kaseta- Shimano Alivio CS-HG50

Łańuch- HG50

Manetki- Alivio 3/8

wszystko 8 rzędów

Napisano

hej,

 

chciałem jeszcze przypomnieć o różnicy pomiędzy wolnobiegiem, a kasetą. na początku pisałeś, że masz wolnobieg (albo w rowerze do wymiany, albo w zamiarach do zakupu), a teraz chcesz (i słusznie) kupić kasetę, więc widzę tu zmianę piasty ma taką z bębenkiem (czyli o niebo lepszą), więc dolicz jeszcze koszt piasty (warto kupić dobrą shimano) i koszt zaplecenia koła (jakieś 30,-), a może się po drodze okazać, że jeszcze tylna obręcz, szprychy nowe i nyple (te trzy ostanie pozycje w zależności od stanu aktualnego Twojego roweru w tych kwestiach)

 

alivio to całkiem przywoity sprzęt. oczywiście, że deore jest lepsze, ale nie ma jakiejś kolosalnej różnicy w działaniu. proponuję jeszcze przemyśleć sprawę wymiany suportu i korby na cały pakiet z serii shimano hollow tech 2, czyli korby ze zintegrowaną osią i suportu (w komplecie z korbą jest suport i płaci się za całość) z łożyskami na zewnątrz suportu, co jest o niebo sztywniejsze i łatwiejsze w obsłudze.

 

ogólnie duży upgrade planujesz w rowerze i przy takich inwestycjach trzeba by zastanowić się czy warto pakować tyle kasy w ten rower, czy nie pomyśleć o innym. (nie wiem jaką masz ramę)

 

chciałem jeszcze dodać, że nic nie rozlatuje się szybko jak się o to dba (czyści, smaruje i pilnuje luzów), oraz użytkuje zgodnie z przeznaczeniem (jak do jazdy górskiej, to górskiej, a nie np do lotów w downhill'u), a jeśli się nie dba, to nawet xtr się rozleci.

Napisano

alivio to całkiem przywoity sprzęt. oczywiście, że deore jest lepsze, ale nie ma jakiejś kolosalnej różnicy w działaniu. proponuję jeszcze przemyśleć sprawę wymiany suportu i korby na cały pakiet z serii shimano hollow tech 2, czyli korby ze zintegrowaną osią i suportu (w komplecie z korbą jest suport i płaci się za całość) z łożyskami na zewnątrz suportu, co jest o niebo sztywniejsze i łatwiejsze w obsłudze.

 

Nie powiem nie ale zdajesz sobie sprawę ile osób na ten wynalazek narzeka a zwłaszcza na ewentualne koszty nowych łożysk z którymi różnie bywa.

Napisano

Nie powiem nie ale zdajesz sobie sprawę ile osób na ten wynalazek narzeka a zwłaszcza na ewentualne koszty nowych łożysk z którymi różnie bywa.

 

Rzeczywiście możesz mieć rację, bo dostępność części zamiennych w shimano (Pawlak) woła o pomstę do nieba. Mogę jednak powiedzieć, że kupiłem już trzecią taką korbę (bo trzeci rower) i póki co (bardzo dużo katowania) nic się nie dzieje, a korby łatwo nie mają. Mam korby hollow tech 2 z serii deore na trzy blaty, deore na dwa blaty (grawitacyjna) i saint na jeden blat z czego ta ostatnia jest absolutnie pancerna (slx mają koledzy i też są bez zarzutu)

 

Wiem jednak, że nowe łożyska (zamienniki) można dobrać nie koniecznie z tematyki rowerowej, a ze sklepu z łożyskami. Niestety nie mogę powiedzieć, czy da się to łatwo zrobić w przypadku tych korb, bo póki co nie udało mi się nic zespuć.

 

Widzę jednak, że na tym forum każda najmniejsza dygresja jest bardzo skrzętnie monitorowana przez Towarzystwo i słusznie.

Napisano

Po pierwsze kupiłbym wszystko shimano i to najlepiej jednej grupy (nawet skromnej) i tu uwaga, nawet linki i pancerze też muszą być shimano.

(może być też taka sytuacja, że np tylna przerzutka i tylna manetka alivio a przód inny)

Po drugie korby raczej 170mm. Dłuzsze czy krótsze ramie dopiero po tym jak stwierdzisz, że 170 jest nie dobre.

Rozbawiłeś mnie tymi linkami i pancerzami :laugh: A co jest złego w produktach innych firm?

Krótsze niż 170mm korby do MTB? Nie te pieniądze. Poza tym chyba jednak lepiej 175mm, to typowa długość korb w nowych rowerach i większość ludzi tak właśnie jeździ.

Napisano

Ogółem mam teraz rower do skakania na Singlespeed'a. I chciałem zamontować przerzutki, żeby dalej pojeździć właściwie chodzi mi o góry.

Piaste tylną mam z NS Bikes NS więc nie widze problemu, żeby nie została. Obręcze z Dartmoora.

I korbę musze sprzedać, ponieważ mam Octane One 3PCS. No i jakby ktoś chciał wiedzieć to rama Unibike Zone One.

Napisano

W związku z tym, że na forum nie dostałem nigdy odpowiedzi na moje pytania zrobiłem po swojemu. Miałem podobny problem - wymianę korby i przerzutek. Zrobiłem tak:

- Korba Truvativ Fived za 70pln z allegro 42/34/24

- Suport Accent BB-40 113,5 BSA

- łańcuch UG51 ze spinką

- przerzutka przód - FD-M311 to jest Alivio

- przerzutka tył - TX31 na śrubę + przelotka hak->śruba (pomyliłem się w zamówieniu i musiałem tak zrobić)

- manetki Shimano RS35 3x6

 

Dodatkowo dokupiłem chwyty Accenta podobne do tych, ale krótsze, bo do gripshifta. Są rewelacyjne.

Pedały takie. Nie pasują kolorystycznie, ale to szczegół.

Fajki Alhonga do hamulców V-brake

Linki Clarks do przerzutek, a do hamulców jakieś tanie.

 

Po remoncie rower jeździ jak złoto. Nic nie stuka, nic nie puka, leciutko i generalnie jestem z niego wściekle zadowolony, mimo, że to już mocno stary i ciężki grat, a dodatkowo wożę prawie za każdym razem dzieciaka w foteliku.

 

Rower ma zamontowany wolnobieg z zębatkami Shimano MF-TZ06, których nie ruszałem, bo nie było takiej potrzeby.

 

Pozdrawiam, mam nadzieję, że pomogłem :)

 

Aha, no, oczywiście zestaw kluczy do tego mam - musiałem kupić, ale się opłacało, bo widzę, że znowu czeka mnie zabawa z rowerem żony :)

Napisano

Zostane chyba przy tym

Korba- Shimano M410 Alivio 170mm 41x32x22 - octalink ~120zł

Suport- Shimano ES25 Alivio 113mm - octalink ~35zł

Przerzutka przód- Shimano Alivio FDM413

Przerzutka tył- Shimano Alivio RDM410

Kaseta- Shimano Alivio CS-HG50

Łańuch- Shimano Alivio HG50

Manetki- SHIMANO ALIVIO SL-M410

wszystko 8 rzędów

I do tego HAMULEC TARCZOWY SHIMANO DEORE BR-M575 2011 TYL za 200zł bądź Avid BB5.

Napisano

Mówimy, niestety o dwóch zupełnie innych kategoriach cenowych.

 

Ja wydałem na ten sprzęt ~200 pln, ty 3 razy więcej. Nie ma co porównywać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...