Skocz do zawartości

[koło tylne] ''wypadanie''


Fuziu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema

Mam problem z tylnym kołem, jest ono przykręcone na maxa, ale jak wyjeżdżam pod górkę to osuwa się w kierunku wyjścia

nie wiem co robić? Może przyspawac? I wtedy by się nie osuwało.

Proszę o odpowiedz pls

Napisano

No może z tym spawaniem to jeszcze się wstrzymaj ;) Prawdopodobnie nie jest dokręcone tak jak mówisz, albo coś blokuje docisk ramy do kola i opiera się właśnie na tym.

Napisano

Uuuuu masakryczne mocowanie tylnego koła! :o Ostatnio takie widziałem w swoim pierwszym "góralu" jakieś 15 lat temu :icon_mrgreen:

Właściwie,to jedynie można by zastosować pod te nakrętki jakieś dość grube podkładki o trochę większej średnicy od tego kołnierza nakrętki i naprawdę fest zacisnąć. :thumbsup:

Napisano

Albo masz skrzywioną ośkę, albo masz skrzywione haki albo musisz pieruńsko zacisnąć najlepiej na klucz założyć jakąś rurę i dokręcać.

Napisano

Te nakrętki mają takie ząbki/wypustki. Może w tych Twoich od ciągłego dokręcania już się wyrobiły i dlatego nie trzyma. Nowe możesz kupić w rowerowym za parę złotych.

Napisano

A ja proponuje koło w tył podsunąc i mocno dokręcic ;) Jak Kolega Rzymo wspomniał, te śrubki mają takie ząbki. Miałem w góralu takie samo, w kolarzówce też mam i jakos mi sie nie odręciło ;) OO w góralu sie raz odkręcało, ale miałem skrzywioną półośkę...

Napisano

Nic na siłe ... nie bez powodu przecietny klucz rowerowy to blaszak ...

Moj rower tez ma nascie lat i takie haki, nigdy nie było problemu. Koło mam przykrecone na zwykłej nakretce bez kołnieża i podkładkach.

 

 

Zdejmij koło z roweru i sprawdz:

Czy masz nakretki kontrujace konusy... czy wszystko jest obrze poskrecane.

Czy nakrętki mocujace koło dokrecaja sie na osi do końca czyli do nakrętek kontrujacych konusy...

Sprawdź po założeniu koła czy te nakretki kontrujace opieraja sie o hak czy wpadaja w szczelina haka ...

 

Z góry zakładam ze masz zniwelowany luz łożysk na kole...

 

Pozro

Napisano

Proponuję wymienić oś piasty(i może przy okazji konusy) poprawnie wyregulować luz.Nowe nakrętki oraz podkładki ząbkowane.Nic nie spawać bo jak złapiesz gumę to kaplica-sam rozumiesz.Przy okazji demontażu koła sprawdzić równoległość haków ramy.

Powodzenia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...