jonypi Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Jakie hamulce byście polecili do sprzętu MTB ? Sram XX, formula R1, ashima czy nowe XTR czy może jeszcze coś innego? Przydały by się jakieś uzasadnienia. Obecnie śmigam na AVIDach Elixirach CR i strasznie na nie narzekam :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Ja używam J3.5 i jest OK. W zasadzie jedyne mankamenty to brak modulacji (strasznie, jak dla mnie, długi skok dźwigni) oraz siła hamowania, ale po wymianie na metaliki będzie dużo lepiej (chociaż jak rower musi to i stanie w miejscu). Regulacja zacisków też nie jest najgorsza. Zalane były na wiosnę i od tej pory nie było z nimi problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Elixir i xx to ta sama rodzina, więc co do samego działania, ergonomii i technologii to te same hamulce, różnią się szczegółami. O nowych xtr'ach opinii na razie mało, prędzej na light-bike.com. R1 mam od dwóch lat. Są jak brzytwy, do tego niezawodne. Mają świetny stosunek moc-waga. Tak jak wszystkie moje formule nigdy nie sprawiły mi żadnej niespodzianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mot4ba Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Śmigałem kiedyś na elixirach i poza tym że miał prawie zerową modulacje to były kompletne armaty. Rower od razu stał w miejscu. Z tych co podałeś to sądzę że R1 albo XTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Fragment wypowiedzi użytkownika innego forum; O sile hamowania decyzduje nie tylko średnica tarczy i średnicka kalocków ale także rodzaj okładzin hamulcowych, co wiedzą wszyscy. Faktem jest, że SLX mają fabrycznie klocki żywicze, które nie mają tak dobrego tarcia jak metaliczne. Po zakupie SLXa naley te klocji wymienić na klocki metaliczne Shimano M06 a będzie to już zupełnie inny hamulec. Problemów z "zapowietrzaniem" się SLX raczej doszukiwałbym się w niewłaściwej obsłudze niż w konstrukcji hamulca. System odpowietrzania jest taki jak XT, wystarczy klameczkę ustawić poziomo, otworzyć zbiorniczek i popompować kalmeczke i doslać oleju do maxa i zamknąć obiorniczek. Mnie XT nigdy się nie zapowietrzyły. SLX są wysoko oceniane jak na swoją klasę cenową. Nie możemy porównywać K18 do SLX bo to inna półka cenowa. Możemu np. Formulę RX porównywać z Deore XT. Osobiście jeździłem na: Avid Elxir CR - nigdy więcej, piszczą i ocerają jak zarzynana świnia, siła hamowania b. dobra (pół zeszłego sezonu zmarnowałem wściekając się na te hample) Formula K18 - siła hamowania ok, zła konstrukcja klamki (tylko pod Srama) i ciągłe wycieki DOTa Deore XT BR-M775 - klocki metaliczne, łatwe odpowietrzanie, b. dobra siła hamowania w tarczami z grupy XT, dobra modulacja a teraz jeżdżę na Shimano XTR BR-M985 z klamką trialową BL-M988 i to są POTWORY!!!!! Siła hamowania jest po prostu masakryczna i modulacja coś pięknego, do tego okładziny z radiatorami, których nie idzie zgrzać. Za jedyne 1150zł - czyli w cenie badziewia zwanego RXem. Reasumując: masz 1150zł biezr XTRy, masz 750zł bierz Deore XT, masz 600zł bierz SLX tylko wymień klocki na metaliczne M06 Smiem twierdzić, że Deore XT to lepszy hamulec od Elixir 5/R a XTR 2011 to o niebo lepszy hamulec niż Avid Elixir CR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Dzięki Panowie A może jeszcze do listy dodać MAGURY MARTY SL ? Mogę prosić o większą ilość wypowiedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Megan23 Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Hmm, znajomy miał kiedyś Magury i narzekał, bo przewalił dużo kasy, a wymienił na J5 i był bardzo szczęśliwy - ale sam nie jeździłem, nie wypowiadam się. Miałem za to przyjemność jeździć na XTR- starych. Po prostu bajka, niby ani nie najlepsza modulacja, ani siła, w niczym nie są naj ale zawsze hamujesz taj jak chcesz. Ciężko to opisać ale naprawdę byłem zachwycony- ich posiadacz też. Nowe są podobno wiele lepsze . Na Formulach nie jeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golarz Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Ja się przesiadłem z formul RX na XTR trail. Rx`ów nie mogłem ustawić, zawsze coś piszczało i tarło. Nowe XTR`y to dla mnie bajka, bardzo przyjemna praca klamki, siła mega, RX`y w porównaniu do XTR`ów to słabiaki. Zobaczymy jak będzie z awaryjnością, wcześniej jeździłem na XT i też byłem bardzo zadowolony. Założyłem i zapomniałem o wszelkich regulacjach, piskach, ocieraniu zacisku o tarcze. W nowym XTR`erze zapowiada się podobnie, zero problemów z wyregulowaniem zacisku (zajęło mi to może z minutkę), pisków też żadnych jeszcze nie słyszałem. Od siebie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Jeśli xtr to zdecydowanie nie poprzedni model. Słabe, jak na ten pułap sprzętu ciężkie, dźwignie niewygodne. Pozbyłem się szybko, osoba która je przejęła - też. Słabe nawet z tarczami 203/180. Nie również dla xt model 2008, przynajmniej z mojej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 tobo - to na czym teraz smigasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Od że tak powiem trzech hamulców - formule K24, puro, teraz r1. Trzeci wybór z rzędu bez zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Gdzie kupiłeś swoje R1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Nie pamiętam, chyba od Marka Konwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Dzięki Panowie A może jeszcze do listy dodać MAGURY MARTY SL ? Mogę prosić o większą ilość wypowiedzi? Aktualnie śmigam na Martach SL z tym,że na tych starszych.Modulacja znakomita,siła duża,większa niż stare XTR(okładziny metaliczne),które miałem wcześniej.Tył blokuję lekko dwoma palcami w każdych warunkach,przód blokowało jak była tarcza 180 teraz mam 160 xtr i działa niczym ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 Istnieje może jakiś ranking hamulców z uwzględnieniem różnych czynników? Wydawało mi się, że kiedyś widziałem coś takiego na zagranicznej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Śmigałem kiedyś na elixirach i poza tym że miał prawie zerową modulacje to były kompletne armaty. Rower od razu stał w miejscu. Z tych co podałeś to sądzę że R1 albo XTR. to raczej r1 sa naprawde silne ale działaja w zasadzie 0-1 w elixirach cr mozna wszytko ustawic dla mnie to takie optimum o xtr sie nie wypowiem bo nie jezdzilem ps to sa moje wrazenia z jazdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Również musiałem dokonać podobnego wyboru, w związku z czym postanowiłem zainwestować w XTR-y. Przemówiły do mnie opinie ludzi już ich używających oraz stosunek cena/jakość. R1 wydają się najlepszym wyborem, jednak dla mnie są zbyt drogie. Tarcze do kompletu u mnie to Ashimy Aro. Zobaczymy jak będą sobie radzić na standardowych żywicznych klockach. Zamówiłem od razu jeden komplet metalicznych - gdyby okazało się, że żywiczne sobie zupełnie nie radzą (Choć ludzie używają - w sensie zużyć OEM-y, i nie narzekają!!),lub co bardziej przewiduję - na zapas. Czekam na paczkę, zobaczymy co to będzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 A dlaczego tak mało info na temat nowych XTR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 A dlaczego tak mało info na temat nowych XTR? ale ile sa na rynku ????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Od początku sezonu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 A ty jak jest nowa część kupujesz ją od razu, czy czekasz na jakieś opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonypi Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Ja czekam na opinie, ale znam dużo osób które tak nie robią. A jak wszyscy będą czekać na opinie to nikt nic nowego nie kupi. Nie sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Kupują bez czytania opinii przeważnie Ci, którzy na takich forach nie bywają, bądź nie przywiązują do czegoś wagi (Np. tak jak ja do telefonów komórkowych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastek81 Napisano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 Ja przesiadłem się z Oro-K24 na XTRy w wersji Trail, co prawda w maratonach nie jeżdżę bo nie mam zajawki, ale lubię mięć dobry sprzęt - ot taki kaprys. To co mogę stwierdzić na pewno - takie moje odczucia, że Traile wydajniej hamują w porównaniu do Formuli, choć na wartości bezwzględne tego nie przełożę bo nie mierzyłem drogi hamowania. Wcześniej w Oro miałem przygody typu dzwoniące oryginalne tarcze (180 mm) czy zawieszający się tłoczek w tylnym zacisku, a z XTR póki co od maja nie miałem żadnych przygód. Opinii o hamulcach można szukać: http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/pls_1507crx.aspx http://www.bikeradar.com/gear/category/components/disc-brake-systems Poza tym skoro chcesz hample na maratony, to pewnie już w nich jeździłeś i znasz ludzi którzy mają taki sprzęt, warto popytać się ich o jakieś przygody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.