Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Jakie hamulce wybrać na maratony MTB?


jonypi

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie hamulce byście polecili do sprzętu MTB ?

Sram XX, formula R1, ashima czy nowe XTR czy może jeszcze coś innego?

 

Przydały by się jakieś uzasadnienia. Obecnie śmigam na AVIDach Elixirach CR i strasznie na nie narzekam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam J3.5 i jest OK. W zasadzie jedyne mankamenty to brak modulacji (strasznie, jak dla mnie, długi skok dźwigni) oraz siła hamowania, ale po wymianie na metaliki będzie dużo lepiej (chociaż jak rower musi to i stanie w miejscu). Regulacja zacisków też nie jest najgorsza.

Zalane były na wiosnę i od tej pory nie było z nimi problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elixir i xx to ta sama rodzina, więc co do samego działania, ergonomii i technologii to te same hamulce, różnią się szczegółami.

 

O nowych xtr'ach opinii na razie mało, prędzej na light-bike.com.

 

R1 mam od dwóch lat. Są jak brzytwy, do tego niezawodne. Mają świetny stosunek moc-waga. Tak jak wszystkie moje formule nigdy nie sprawiły mi żadnej niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragment wypowiedzi użytkownika innego forum;

O sile hamowania decyzduje nie tylko średnica tarczy i średnicka kalocków ale także rodzaj okładzin hamulcowych, co wiedzą wszyscy. Faktem jest, że SLX mają fabrycznie klocki żywicze, które nie mają tak dobrego tarcia jak metaliczne. Po zakupie SLXa naley te klocji wymienić na klocki metaliczne Shimano M06 a będzie to już zupełnie inny hamulec. Problemów z "zapowietrzaniem" się SLX raczej doszukiwałbym się w niewłaściwej obsłudze niż w konstrukcji hamulca. System odpowietrzania jest taki jak XT, wystarczy klameczkę ustawić poziomo, otworzyć zbiorniczek i popompować kalmeczke i doslać oleju do maxa i zamknąć obiorniczek. Mnie XT nigdy się nie zapowietrzyły. SLX są wysoko oceniane jak na swoją klasę cenową.

Nie możemy porównywać K18 do SLX bo to inna półka cenowa. Możemu np. Formulę RX porównywać z Deore XT.

Osobiście jeździłem na:

Avid Elxir CR - nigdy więcej, piszczą i ocerają jak zarzynana świnia, siła hamowania b. dobra (pół zeszłego sezonu zmarnowałem wściekając się na te hample)

Formula K18 - siła hamowania ok, zła konstrukcja klamki (tylko pod Srama) i ciągłe wycieki DOTa

Deore XT BR-M775 - klocki metaliczne, łatwe odpowietrzanie, b. dobra siła hamowania w tarczami z grupy XT, dobra modulacja

a teraz jeżdżę na Shimano XTR BR-M985 z klamką trialową BL-M988 i to są POTWORY!!!!! Siła hamowania jest po prostu masakryczna i modulacja coś pięknego, do tego okładziny z radiatorami, których nie idzie zgrzać. Za jedyne 1150zł - czyli w cenie badziewia zwanego RXem.

Reasumując: masz 1150zł biezr XTRy, masz 750zł bierz Deore XT, masz 600zł bierz SLX tylko wymień klocki na metaliczne M06

Smiem twierdzić, że Deore XT to lepszy hamulec od Elixir 5/R a XTR 2011 to o niebo lepszy hamulec niż Avid Elixir CR.

B):rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, znajomy miał kiedyś Magury i narzekał, bo przewalił dużo kasy, a wymienił na J5 i był bardzo szczęśliwy - ale sam nie jeździłem, nie wypowiadam się. Miałem za to przyjemność jeździć na XTR- starych. Po prostu bajka, niby ani nie najlepsza modulacja, ani siła, w niczym nie są naj ale zawsze hamujesz taj jak chcesz. Ciężko to opisać ale naprawdę byłem zachwycony- ich posiadacz też. Nowe są podobno wiele lepsze :rolleyes: . Na Formulach nie jeździłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przesiadłem z formul RX na XTR trail. Rx`ów nie mogłem ustawić, zawsze coś piszczało i tarło. Nowe XTR`y to dla mnie bajka, bardzo przyjemna praca klamki, siła mega, RX`y w porównaniu do XTR`ów to słabiaki. Zobaczymy jak będzie z awaryjnością, wcześniej jeździłem na XT i też byłem bardzo zadowolony. Założyłem i zapomniałem o wszelkich regulacjach, piskach, ocieraniu zacisku o tarcze. W nowym XTR`erze zapowiada się podobnie, zero problemów z wyregulowaniem zacisku (zajęło mi to może z minutkę), pisków też żadnych jeszcze nie słyszałem. Od siebie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli xtr to zdecydowanie nie poprzedni model. Słabe, jak na ten pułap sprzętu ciężkie, dźwignie niewygodne. Pozbyłem się szybko, osoba która je przejęła - też. Słabe nawet z tarczami 203/180. Nie również dla xt model 2008, przynajmniej z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie :)

A może jeszcze do listy dodać MAGURY MARTY SL ?

 

Mogę prosić o większą ilość wypowiedzi?

Aktualnie śmigam na Martach SL z tym,że na tych starszych.Modulacja znakomita,siła duża,większa niż stare XTR(okładziny metaliczne),które miałem wcześniej.Tył blokuję lekko dwoma palcami w każdych warunkach,przód blokowało jak była tarcza 180 teraz mam 160 xtr i działa niczym ABS. :woot::thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigałem kiedyś na elixirach i poza tym że miał prawie zerową modulacje to były kompletne armaty. Rower od razu stał w miejscu. Z tych co podałeś to sądzę że R1 albo XTR.

 

 

to raczej r1 sa naprawde silne ale działaja w zasadzie 0-1 w elixirach cr mozna wszytko ustawic dla mnie to takie optimum

o xtr sie nie wypowiem bo nie jezdzilem

 

ps to sa moje wrazenia z jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również musiałem dokonać podobnego wyboru, w związku z czym postanowiłem zainwestować w XTR-y. Przemówiły do mnie opinie ludzi już ich używających oraz stosunek cena/jakość. R1 wydają się najlepszym wyborem, jednak dla mnie są zbyt drogie.

Tarcze do kompletu u mnie to Ashimy Aro. Zobaczymy jak będą sobie radzić na standardowych żywicznych klockach. Zamówiłem od razu jeden komplet metalicznych - gdyby okazało się, że żywiczne sobie zupełnie nie radzą (Choć ludzie używają - w sensie zużyć OEM-y, i nie narzekają!!),lub co bardziej przewiduję - na zapas.

Czekam na paczkę, zobaczymy co to będzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadłem się z Oro-K24 na XTRy w wersji Trail, co prawda w maratonach nie jeżdżę bo nie mam zajawki, ale lubię mięć dobry sprzęt - ot taki kaprys.

 

To co mogę stwierdzić na pewno - takie moje odczucia, że Traile wydajniej hamują w porównaniu do Formuli, choć na wartości bezwzględne tego nie przełożę bo nie mierzyłem drogi hamowania.

 

Wcześniej w Oro miałem przygody typu dzwoniące oryginalne tarcze (180 mm) czy zawieszający się tłoczek w tylnym zacisku, a z XTR póki co od maja nie miałem żadnych przygód.

 

Opinii o hamulcach można szukać:

 

http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/pls_1507crx.aspx

 

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/disc-brake-systems

 

 

Poza tym skoro chcesz hample na maratony, to pewnie już w nich jeździłeś i znasz ludzi którzy mają taki sprzęt, warto popytać się ich o jakieś przygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...