Skocz do zawartości

[Rower] Unibike Evolution 2011


Desmond

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Zastanawiam się nad kupnem roweru Unibike Evolution 2011. Co o nim sądzicie, czy nadaje się do maratonów xc?

Czy rama jest solidna i warto pod kątem rozbudowy go zakupić?

W sklepie w pobliżu mego zamieszkania jest okazja kupienia go za 1799 (2 lata gwarancji, rok regulacji za darmo)

 

Proszę o pomoc w tej sprawie, gdyż sezon już się zaczął, a ja bez porządnego roweru :D Nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto, dlatego czekam na opinie.

 

Czy może macie inne propozycje w zakresie cenowym ~ 1700-1900 ?

Napisano

Rower fajny i smialo mozesz go kupowac, jak chcesz dobra rame i osprzet to popatrz na a2 level deore xt, a4 level i a6 level, ktorego mozna dostac z slx czesto.

Napisano

Rama w Krossach to tandeta. Tak niby wszyscy chwalą, a ostatnio miałem z nią do czynienia. Wystarczy na przytrzymanym hamulcu delikatnie nacisnąć na pedał w stronę napędu (stojąc przodem do boku roweru), rama ugina się jakby była z gumy. Solidność jak trza. Sam o mało co nie dałem się wkręcić w te "cudne rowery" krossa na extra osprzęcie. Ale w końcu wyszło szydło z worka i każdy ze sprzedawców krossa, jakich odwiedziłem z niechęcią, ale przyznał, że ramy mogłyby być lepsze...

 

Co do Unibike Evolutiona 2011.

 

Zastanawiałem się nad nim.

 

Jednak wyszło, że lepsza rama i napęd jest w Authorze Kineticu, który jest podobnej cenie.

 

W rezultacie dołożyłem 200zł i kupiłem Ghosta z 2010 roku na full deore i grubej ramie.

Napisano

Fajny rowerek, ale nieco przekracza moj budzet...

A co myslicie o Unibike Evo ale 2010 r.? W sumie osprzet podobny a cena nizsza..

Napisano

Nie ma to jak polecic rower za 2x tyle.

 

 

Cena nizsza ze wzgledu na rocznik, nowy ma wykonana rame lepsza technologia, ale to nie ma znaczenia, lepiej brac 2010, co do a6 level to mudserwis go mial i na allegro widzialem, ale to miesiac temu wiec nie wiem czy teraz sa jeszcze.

Napisano

Siedze już miesiąc na róznego rodzaju stronach w internecie poczynając od forów po allegro i różne strony z rowerami i cały czas nie wiem co kupić...

Czy może poszukać coś używanego?

 

Znalazłem jeden ciekawy rower, co prawda używany i trochę przewyzszający mój budżet ale w razie czego można sie zapozyczyc u rodzinki :D

 

Jest to rower na ramie Kellys : http://tablica.pl/oferta/rower-na-ramie-kellys-ID90KN.html

Co o nim sądzicie? Czy warty ceny ?

Napisano

Czy ja wiem czy warto, dodatkowo musisz dokupic buty pod SPD lub zmienic pedaly, jak nie boisz sie uzywki to jedz i go obejrzyj, na zdj moze byc wszystko pieknie a w rzeczywistosci co innego.

Napisano

A jak wygląda z trwałością ram w Unibikach? Czy to dobry pomysł na rower do późniejszej rozbudowy? Wiele o tych rowerach słyszałem, ale skoro to polskie to wiele się mozna spodziewac...

Napisano

Rama w Krossach to tandeta. Tak niby wszyscy chwalą, a ostatnio miałem z nią do czynienia. Wystarczy na przytrzymanym hamulcu delikatnie nacisnąć na pedał w stronę napędu (stojąc przodem do boku roweru), rama ugina się jakby była z gumy. Solidność jak trza. Sam o mało co nie dałem się wkręcić w te "cudne rowery" krossa na extra osprzęcie. Ale w końcu wyszło szydło z worka i każdy ze sprzedawców krossa, jakich odwiedziłem z niechęcią, ale przyznał, że ramy mogłyby być lepsze...

 

Co do Unibike Evolutiona 2011.

 

Zastanawiałem się nad nim.

 

Jednak wyszło, że lepsza rama i napęd jest w Authorze Kineticu, który jest podobnej cenie.

 

W rezultacie dołożyłem 200zł i kupiłem Ghosta z 2010 roku na full deore i grubej ramie.

 

 

Ha Ha Ha co za specjalista :D

Napisano

A jak wygląda z trwałością ram w Unibikach? Czy to dobry pomysł na rower do późniejszej rozbudowy? Wiele o tych rowerach słyszałem, ale skoro to polskie to wiele się mozna spodziewac...

Typowe myslenie, co Polskie to gorsze? Ok bierz authora,kellysa itp. przeciez Słowacy itd. robia lepsze rzeczy od Polaków. Gdyby nakleic na rame naklejke Cube,S-Works bys pewnie sie nie pytal o wytrzymalosc :confused: . Unibike robi fajne rowery za przyzwoite kwoty, zobacz ile tego jezdzi po Polsce, gdyby sie sypaly to wiele osob by nie jezdzilo na flagowych rowerach tej firmy:expert,xenon. O rame sie nie martw, osprzetowo tez jest ok, rozbudujesz i bedziesz bardziej zadowolony. Tez chcialem na poczatku Cube'a bo niemiecki, jednak jak zaczalem sie interesowac i zobaczylem jaki ma osprzet to od razu zaczalem inaczej myslec :thumbsup: . Bierz evo i ciesz sie z dobrego Polskiego roweru!

 

Ps Nasi informatycy pracuja w najwiekszych firmach od gier typu Blizzard itd., projektują części, w tym jeden Polak zaprojektował wygląd samochodu Mazdy, wiec nie wiem czemu tak nie wierzycie w nasz naród. Społeczeństwo mądre, tylko wódz źle prowadzi.

Napisano

Dzięki Panowie za pomoc, chyba zdecyduje się na Unibika.

A czy jeśli myslałbym o wymianie tylnej przerzutki i przedniej na modele z grupy Deore XT, to czy wiążą się z tym jeszcze jakieś dodatkowe koszty z wymianą kasety, korby, manetek? Czy będą przerzutki XT dobrze współpracować z kasetą SHIMANO ALIVIO HG30-9 / 11-32T, korbą SHIMANO ALIVIO M430 / 44X32X22T i manetkami Alivio? Chodzi mi o takie modele przerzutek XT:

tylna--> http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-xt-rd-m772-shadow-ciclo-i1657284400.html

przednia --> http://allegro.pl/przerzutka-shimano-deore-xt-fd-m770-f-vat-i1648641350.html

 

Edit: Zdarza się również, że startuje w maratonach szosowych, jakie koła/opony szosowe polecilibyście do tego roweru?

 

A co sądzicie o tym: http://allegro.pl/dynamics-gravity-slx-hydraulika-jak-nowy-bcm-i1675688340.html

 

Jako, ze aukcja się za chwile kończy prosiłbym o szybką ocene :)

Napisano
A czy jeśli myslałbym o wymianie tylnej przerzutki i przedniej na modele z grupy Deore XT, to czy wiążą się z tym jeszcze jakieś dodatkowe koszty z wymianą kasety, korby, manetek?

Załamałeś mnie tym pytaniem :wacko: Najpierw się zdecyduj z którego roku chcesz tego Unibik Evo ( Chyba masz na myśli z tego roku ), ale z którego roku by on nie był to nie mam pojęcia po co Ci XT jak w obydwu jest z tyłu Deore ( z 2011 to nawet DEORE M592 SHADOW ). A pomysłu na XT z przodu to nawet nie będę komentował. Odpowiadając na pytanie to w modelu z tego roku jest 9rz. napęd więc poza tym co chcesz wymienić reszta by została a na 8 rz. napędzie musiałbyś zmienić i kasetę i manetki aby wejść na 9 rz.

 

Co do opon to te są kompromisowe i na szosę i lekki teren http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_opona

 

Edit: bierz tego Evo na 9 rz :thumbsup:

Napisano

Chodzi mi oczywiście o Evo z 2011 r. na 9 rz. napędzie. A moje pytanie wiąze się z tym, czy w przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba by wymienić przerzutki, to czy zmiana na XT bedzie sie rowniez wiązac z zakupem nowych manetek/kaset/korbe ? Jeśli chodzi o konfiguracje sprzetową to jestem zielony, co prawda wiem ktora grupa jest lepsza, ale juz o tym, co z czym mozna wiązac, nie mam pojecia (np. przerzutka XT a kaseta Alivio? )

 

Edit: Dlaczego nie ma sensu wymieniac z przodu przerzutki na lepszą? Zawsze ciekawilo mnie, czemu krązy taka opinia?

Napisano

W tym Evo z 2011 r. jest napęd 9 rz. więc jeśli będziesz chciał wymienić przerzutkę na XT to nic nie musisz zmieniać. Co do powiązania części i twój przykład (np. przerzutka XT a kaseta Alivio? ) to liczy się to na ile rzędów jest napęd i tylko do tego trzeba się stosować. Ja mogę mieć np. przerzutkę XT z tyłu a kasetę Alivio bo to w niczym nie przeszkadza.

 

Dlaczego nie ma sensu wymieniac z przodu przerzutki na lepszą? Zawsze ciekawilo mnie, czemu krązy taka opinia?

Bo nie pracuje pod takimi obciążeniami jak z tyłu i już na ten przykład Alivio jest w zupełności wystarczające.

Napisano

Beskid dobrze gada, do amatorszczyzny spokojnie starcza alivio,a deore to taki "luksus". Chyba, ze chcesz sie bawic w maratony to wtedy mozesz go juz ulepszac pod tym katem.

Napisano
Beskid dobrze gada, do amatorszczyzny spokojnie starcza alivio,a deore to taki "luksus"

 

To ciekawa teoria, niestety jak amatorszczyzna chce zrobic jakiś wymagający podjazd w czasie wycieczki, niestety noga nieco za słaba i wtedy to cienkie Alivio czy Deore nie daje rady żeby zrzucić ze średniej tarczy na młynka , to przydała by sie lepsza przerzutka czy nie, dla tych którzy lubią walić z buta (bo jak się zatrzyma pod górkę to już nie ruszy), pewnie nie, dla innych tak .

Nic nie jewt luksusem jeśli chce się precyzji i szybkości działnia.

Druga sprawa, to zmiana przerutki na XT bez miany manetek, po co szybsza przerzutka jak manetki zmarnują jej potencjał.

Jeszcze inna sprawa różnica między przerzutką Alivio i Deore jest w pracy mało zauważalna, XT to już pewna różnica natomiast XTR bije to wszystko na głowę a różnica między XTR a XT to nie tylko waga .

Napisano
To ciekawa teoria, niestety jak amatorszczyzna chce zrobic jakiś wymagający podjazd w czasie wycieczki, niestety noga nieco za słaba i wtedy to cienkie Alivio czy Deore nie daje rady żeby zrzucić ze średniej tarczy na młynka , to przydała by sie lepsza przerzutka czy nie, dla tych którzy lubią walić z buta (bo jak się zatrzyma pod górkę to już nie ruszy), pewnie nie, dla innych tak .

Masz na myśli podjazd w terenie czy na szosie bo to nie to samo. Nie wiem może się mylę ale na ciężkie podjazdy (zwłaszcza ci ze słabą kondycją) w terenie to już na początku podjazdu zrzuca się na najmniejszy blat i operuje tylko z tyłu albo to kwestia rodzaju napędu bo u mnie na 8 rz. nie mam takich problemów.

Napisano

Pewnie się mylisz i to bardzo , nie każdy od razu oceni trudność podjazdu zwłaszcza kiedy robi go pierwszy raz gdzieś na trasie , czy swoją kondycję i w pewnym momencie dłuższego podjazdu w terenie zapragnie zrzucić ze średniej na młynka żeby sobie po prostu ulżyć - a tu lipa bo łańcuch nie spada, i nie ma to nic wspólnego ze startami w maratonach.

Napisano

Rozmawiamy o ciężkim terenie a nie o jakichś hopkach po paręset metrów. Przykładowy podjazd na Turbacz z Kowańca lub Pilsko albo Lubań w Gorcach, w którym momencie byś tam używał środkowej tarczy a jeśli tak to jaka korona z tyłu bo zaraz się dowiem, że nie umiem jeździć. Ja średniej tarczy używam do jazdy po grzbiecie co nie jest trudne nawet dla średnio zaawansowanych a przede wszystkim ciężkie i łatwe drogi stokowe cała reszta to najmniejszy blat.

Napisano

No właśnie, niezbyt mocny w nodze amator robi jakiś kilkusetmetrowy podjazd w interwałowym terenie i zamierze zrzucić na młynka, bo czuje że przesadził, ale nie chce się zatrzymać, Alivio mu w tym nie pomorze, to chyba łatwo pojąć ?

A jakiej tarczy Ty używasz nie ma dla sprawy żadnego znaczenia.

Napisano

Heh, widzę, ze tu się mała dyskusja zrodziła :)

Jeśli chodzi o maratony, to tak, mam zamiar startować i niestety często spotykałem się z tym, iż pod górę moja przerzutka ( aktualnie turney z przodu ) nie dawała sobie rady ze zrzuceniem łańcucha...

Teraz chcę tego uniknąć stąd moje pytanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...