dracozao Napisano 23 Czerwca 2011 Napisano 23 Czerwca 2011 Witam. Z racji postępującej cyklozy postanowiłem zabrać się za temat wymiany napędu + hamulców (ze względu na klamko-manetki). Obecny zestaw napędu wygląda następująco: MANETKI Shimano ST-EF50 PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Tourney FD-C050 - dual pull PRZERZUTKA TYLNA Shimano Deore RD-M511 DŹWIGNIE HAMULCA Shimano ST-EF50 KASETA/WOLNOBIEG Shimano CS-HG40-8 11-32T ŁAŃCUCH KMC Z7-8S MECHANIZM KORBOWY Truvativ ISOFLOW 3.0 SQ 42x32x22 ŚRODEK SUPORTU Tien Hsin BB-7420ST PIASTY Formula DC20/22 Chciałbym złożyć napęd pod swoje 90kg (85 może jakimś cudem kiedyś będzie ale mniej już na pewno nie ), napęd do jazdy po pomorskich lasach, do jazdy amatorskiej (zawody itp odpadają, może dla zabawy czy sprawdzenia samego siebie), pod przebieg kilka tyś rocznie (w obecnym sezonie nie mam jeszcze 1k km), jazda raczej XC z lekkim enduro (rower czy tereny nie pozwalają na zabawę w enduro ale myślę, że się domyślicie o co mi chodzi ), napęd ma się sprawdzić w lesie mimo iż czasem śmigam po mieście czy bocznych drogach, wszystko w warunkach suchych, raczej bez błota. Obecna korba z przodu ma 42 zęby. Chciałbym by nowa miała 44. Czasem w mieście 44x11 to ciut za mało. Kaseta ma maksymalnie 32 zęby i tutaj jest sprawa, nie przypominam sobie bym używał górnej zębatki, czasem na podjazdy wchodzi 22 z przodu ale tył i tak zostaje na drugiej lub trzeciej zębatce od góry. Z racji swojej wagi i dość kiepskiej techniki jazdy (powinna się poprawić) 22 x 32 powoduje wielkie uślizgi koła (może to zabrzmi dziwnie ale za duża moc w nogach, oczywiście technika i ogumienie swoją drogą) i kręcenie z wysoką kadencją co mnie męczy. Najczęściej używam drugiego blatu i górnych zębatek z tyłu. Do czego pije, a no do tego, że z tyłu widziałbym 30 (chociaż takiej ilości nie widzę) lub 28 zębów. Przy 28 zębach myślę, że zacząłbym wykorzystywać pierwszy blat w korbie. Tak więc idąc tą drogą myślę o rodzinie Deore, SLX, XT. Myślę, że ten SLX 11-28 to jest to co by mi pasowało. Pytanie co dalej... kompletnie nie mam pojęcia (ostanio spędzam godziny na stronach rowerowych ale jest to tak obszerny dział, że moja wiedza to tyle co nic), jakie wybrać przerzutki, jaki łańcuch, korba, oś suportu czy też klamki (liczę się z tym, że czeka mnie zakup hamulców hydraulicznych - osobne klamki). Głównym priorytetem jest wytrzymałość, jednak nie chciałby zwiększać masy napędu wręcz miło by było kilka gramów urwać Oczywiście jeśli chodzi o finanse to im mniej tym lepiej jednak nie określam przedziału cenowego. Myślę, że przy dobrych komponentach, które będą mi służyć kilka sezonów i się nie połamią pod moją wagą przy zeskoku z jakieś małe skarpy (mówię o korbie i osi) uda mi się zmieścić w okolicach 800zł (a może się mylę?). Słucham Waszych propozycji Pozdrawiam serdecznie
beskid Napisano 23 Czerwca 2011 Napisano 23 Czerwca 2011 Chcesz pozostać przy napędzie 8rz. czy założyć 9rz.??
dracozao Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Napisano 23 Czerwca 2011 Własnie się skumałem, że tego nie napisałem. Oczywiście jeśli jest możliwość przejścia na 9rz bez wymiany piast to 9rz. p.s: "Czasem w mieście 44x11 to ciut za mało", chodzi o 42x11
tobo Napisano 23 Czerwca 2011 Napisano 23 Czerwca 2011 Tematów na tym forum, dotyczących podobnych spraw jest dużo, nawet obecnie, czytaj. 800 zł na wszystko to zdecydowanie mało, szczególnie przy uwzględnieniu wymiany hamulców (a więc i kół). Jeśli nie masz ciśnienia na wymianę wszystkiego, no bo tak, to możesz zostawić przerzutkę tył/przód, wkład suportu i korbę, zmienić zębatkę na dużą 44. Oczywiście jeśli te części są w dobrym stanie.
dracozao Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Napisano 23 Czerwca 2011 Tematów na tym forum, dotyczących podobnych spraw jest dużo, nawet obecnie, czytaj. 800 zł na wszystko to zdecydowanie mało, szczególnie przy uwzględnieniu wymiany hamulców (a więc i kół). Jeśli nie masz ciśnienia na wymianę wszystkiego, no bo tak, to możesz zostawić przerzutkę tył/przód, wkład suportu i korbę, zmienić zębatkę na dużą 44. Oczywiście jeśli te części są w dobrym stanie. 1) 800zł na napęd 2) Koła by zostały, obecnie mam mechaniczne tarczówki więc tylko zmiana hamulców 3) Napęd ma z 4 lata i trochę przebiegu i niezbyt mądrego użytkowania (dopiero zaczynałem zabawe jak kupiłem rower i nie dbałem za bardzo o serwis ) Tematów też trochę widziałem ale każdy przypadek jest dość indywidualny, możliwe, że jakiś przeoczyłem to wtedy proszę o jakiego wskazanie i przepraszam za bałagan.
beskid Napisano 23 Czerwca 2011 Napisano 23 Czerwca 2011 Na wszystko z hamulcami potrzeba min 1500 zł . Bez hamulców zmieścisz się spokojnie w 800/900 zł. Przerzutka przednia Deore-LX tylna - DEORE XT RD-M771 Manetki - DEORE XT SL-M770 Korba - DEORE FC-M590 Kaseta -DEORE CS-HG50-9 Łańcuch - CN-HG73
dracozao Napisano 23 Czerwca 2011 Autor Napisano 23 Czerwca 2011 Zdaje sobie z tego sprawę. Dział dotyczy napędu więc 800zł to sam napęd. Hamulce to kolejny, osobny wydatek
Mod Team Pixon Napisano 23 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 23 Czerwca 2011 Podepnij się pod jakiś temat już istniejący. Lub popatrz co proponowaliśmy komu innemu w tych samych pieniądzach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.