mot4ba Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 Witam. Na wstępie zaznaczę że mam 194cm i jestem dość szeroki . Chodzi o to że w moim Unibike Flite (FOTO) mostek jest skierowany w dół oraz kierownica opada w dół. Przez to jestem dość mocno pochylony i niezbyt wygodnie się jeździ. Chcę wymienić kierownicę na jakąś jaskółkę ale z tym mostkiem chyba nie zgra się za dobrze bo jest dość długi więc myślę o jakimś krótszym mostku a dokładniej takim zestawie KLIK. I tutaj moje pytanie jak taka kierownica a zwłaszcza skrócony mostek wpłyną na kontrole nad rowerem ?
kalin20 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 jeżdżę na takim zestawie mostek+kiera. Mostek fakt jest dość krótki i idzie w góre, ale w moim odczuciu lepiej sie jeździ niż na mostku długim.
mot4ba Napisano 19 Czerwca 2011 Autor Napisano 19 Czerwca 2011 Jak zmieniło się zachowanie roweru ? Jada stała się w jakis sposób stabilniejsza ?
kalin20 Napisano 19 Czerwca 2011 Napisano 19 Czerwca 2011 wiesz generalnie jeżdżę grawitacyjnie, i wg mnie jeździ się o niebo lepiej. Nie muszę wykonywać tak długiego ruchu ramionami, co zajmuje mniej czasu i energi. Ja sobie chwalę, mostek jest solidny, kierownica jest bardzo podatna na zarysowania, ale nie łamie się nawet po uderzeniu w drzewo ( wiem sprawdziłem ).
Fenthin Napisano 20 Czerwca 2011 Napisano 20 Czerwca 2011 Właśnie, grawitacyjnie. Tak krótki mostek nie nadaje się do XC. Na podjazdach będziesz walczył z rowerem, a nie jechał.
Mod Team michuuu Napisano 20 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 20 Czerwca 2011 Spróbuj na początek odwrócić mostek. Krótki do grawitacji, do xc mordęga.
mot4ba Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Napisano 20 Czerwca 2011 "Krótki do grawitacji" znaczy do skakania ? A gdybym założył jaskółkę do tego mostka co jest oryginalnie we Flite ? Jak wtedy by się takie coś sprawowało ?
johnyADV Napisano 24 Czerwca 2011 Napisano 24 Czerwca 2011 krótki mostek - szybciej skręca, jest bardziej nerwowy, zwrotniejszy, pozycja bardziej w pionie i ciężar bardziej na tył. długi mostek - wolniej skręca, jest spokojniejszy, mniej zwrotny, pozycja pochylona do przodu i ciężar do przodu sprzyja podjeżdżaniu. krótki mostek najczęściej stosuje się z szeroką kierą i na odwrót. jeśli rowerj jest za krótki to szersza kiera, albo dłuższy mostek. jeśli kupiłeś cały rower od producenta to uważaj, bo za pewne długość mostka została w jakiś tam sposób przemyślana do geometrii, przeznaczenia roweru. zmieniając mostek zmienisz zachoanie roweru. krótszy mostek sprawi, że rower będzie gorzej podjeżdżał.
PoleK Napisano 24 Czerwca 2011 Napisano 24 Czerwca 2011 po prostu obróć mostek :| a kierownice masz gieta, co Ci idzie w dol, moze jakis osiol zle zalozyl?
lukaszs Napisano 25 Czerwca 2011 Napisano 25 Czerwca 2011 do tego roweru Huss się nie nada..... jest krótki wiec na podjazdach przednie koło będzie leciało w górę.... poza tym będzie zbyt "nerwowy" pierwsza myśl jak przedmówcy - "odwróć mostek"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.