Andrew Napisano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2011 Cześć! Ostatnio wielu forumowiczów zwraca się do mnie z prośbą o pomoc w naprawie świeżo kupionych na allegro hydraulików. W większości przypadków hamulce opisywane jako "igła, prawie nie jeżdżone" okazują się być zarżniętymi na maratonach wołami roboczymi. Postaram się napisać krótki poradnik jak kupować używane hamulce, jakich wad szukać w konkretnych modelach itp. Zacznę od hamulców które lubię najbardziej - Avid Juicy. I Oględziny klamki. Uwaga - /Między klockami powinna być włożona blokada lub zacisk powinien być założony na tarczy/ 1. Dźwignia powinna naciskać się lekko, bez wydawania przy tym żadnych dźwięków. 2. Odbicie klamki po naciśnięciu powinno być szybkie. Klamkę należy zacisnąć mocno na 5 sekund i puścić. Dźwignia powinna energicznie odbić po puszczeniu. 3. Zaciskamy lekko klamkę i trzymamy. Potem wykonujemy to samo, lecz w zwolnionym tempie. Dźwignia nie powinna się zapadać. Jeżeli klamka działa inaczej niż jest to opisane w którymkolwiek z w/w punktów - uszkodzony jest tłok. Takiego hamulca absolutnie nie należy kupować. 4. Sprawdzamy luzy na dźwigni. Luz w płaszczyźnie góra/dół na końcówce dźwigni w zakresie max 5mm jest dopuszczalny, lecz świadczy to o znacznym zużyciu hamulca. Wszystkie Juicy poza 3 : Luz w płaszczyźnie poziomej nie powinien wynosić więcej niż 10mm. Sprawdzamy "klikacz" czyli system zabezpieczający tłoczek przed wyrwaniem z klamki. Odpychamy dźwignię w kierunku przeciwnym do tego w którym ją naciskaliśmy. Dźwignia nie powinna dać się zbyt łatwo odepchnąć. Następnie naciskamy normalnie dźwignię. W tym momencie powinniśmy usłyszeć charakterystyczny krótki klik. Jeżeli dźwignia lata luźno w przód-tył, a wspomniany klik nie występuje - uszkodzone jest gniazdo popychacza. Świadczy to o dużym stopniu zużycia hamulca. 5. Oglądamy pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego: - jeżeli z małego otworka w pokrywce wydobywa się płyn, nawet mała kropla - membrana jest dziurawa. - jeżeli pokrywka jest odrapana z lakieru, skorodowana, przebarwiona - uszkodzona jest membrana. Uwaga - w wielu nowszych Juicy pokrywka wykonana jest z plastiku. Wtedy szczególną uwagę zwracamy na korpus klamki przy zbiorniczku oraz na wycieki płynu. Przykładowe zdjęcie zniszczonej pokrywki z powodu dziurawej membrany: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qball Napisano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Oj tak, gorzej tylko jak się kupuje na odległość.. Przychodzi niespodzianka, którą potem trzeba reanimować. To ostatnie zdjęcie mi coś przypomina.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilroy Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 A podałbyś numery serii żeby nie było tak jak w moim przypadku co dorwałem okazyjnie hampel i się okazał z wadliwej serii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żaba Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Nie jestem laikiem ale potrzebuję pomocy w temacie. Hamulce Avid Code R , zakupione nowe , działanie / skutecznośc bez zarzutu ale jest jedna rzecz która mnie nieco drażni z punktu widzenia perfekcjonisty ;-))) Mianowicie odległość klamek od kiery po ich naciśnięciu nie jest jednakowa a co za tym idzie minimalnie różny jest punkt przyłożenia klocków do tarczy. Takie sprawy jak odpowietrzenie , regulacja ustawienia zacisku czy set-up klamek zrobione na perfect ,czy możliwa jest różna wydajność pomp w klamkach ? Miałeś już taki problem ? Dodam tylko , że kalmka tylna ma odpowiedni dla mojego zasięgu palcy skok po set-upie na maxa natomiast przód moim zdaniem schodzi za mocno do kiery mimo set-upu na maximum. Klamki w tym modelu to chyba bliźniaki Elixira. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.