Skocz do zawartości

[hamulce] Jak kupować używane hamulce hydrauliczne


Andrew

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Ostatnio wielu forumowiczów zwraca się do mnie z prośbą o pomoc w naprawie świeżo kupionych na allegro hydraulików. W większości przypadków hamulce opisywane jako "igła, prawie nie jeżdżone" okazują się być zarżniętymi na maratonach wołami roboczymi. Postaram się napisać krótki poradnik jak kupować używane hamulce, jakich wad szukać w konkretnych modelach itp.

 

Zacznę od hamulców które lubię najbardziej - Avid Juicy.

 

I Oględziny klamki. Uwaga - /Między klockami powinna być włożona blokada lub zacisk powinien być założony na tarczy/

 

1. Dźwignia powinna naciskać się lekko, bez wydawania przy tym żadnych dźwięków.

2. Odbicie klamki po naciśnięciu powinno być szybkie. Klamkę należy zacisnąć mocno na 5 sekund i puścić. Dźwignia powinna energicznie odbić po puszczeniu.

3. Zaciskamy lekko klamkę i trzymamy. Potem wykonujemy to samo, lecz w zwolnionym tempie. Dźwignia nie powinna się zapadać.

Jeżeli klamka działa inaczej niż jest to opisane w którymkolwiek z w/w punktów - uszkodzony jest tłok. Takiego hamulca absolutnie nie należy kupować.

 

4. Sprawdzamy luzy na dźwigni. Luz w płaszczyźnie góra/dół na końcówce dźwigni w zakresie max 5mm jest dopuszczalny, lecz świadczy to o znacznym zużyciu hamulca.

 

Wszystkie Juicy poza 3 : Luz w płaszczyźnie poziomej nie powinien wynosić więcej niż 10mm. Sprawdzamy "klikacz" czyli system zabezpieczający tłoczek przed wyrwaniem z klamki. Odpychamy dźwignię w kierunku przeciwnym do tego w którym ją naciskaliśmy. Dźwignia nie powinna dać się zbyt łatwo odepchnąć. Następnie naciskamy normalnie dźwignię. W tym momencie powinniśmy usłyszeć charakterystyczny krótki klik. Jeżeli dźwignia lata luźno w przód-tył, a wspomniany klik nie występuje - uszkodzone jest gniazdo popychacza. Świadczy to o dużym stopniu zużycia hamulca.

 

5. Oglądamy pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego:

- jeżeli z małego otworka w pokrywce wydobywa się płyn, nawet mała kropla - membrana jest dziurawa.

- jeżeli pokrywka jest odrapana z lakieru, skorodowana, przebarwiona - uszkodzona jest membrana.

Uwaga - w wielu nowszych Juicy pokrywka wykonana jest z plastiku. Wtedy szczególną uwagę zwracamy na korpus klamki przy zbiorniczku oraz na wycieki płynu.

Przykładowe zdjęcie zniszczonej pokrywki z powodu dziurawej membrany:

pokrywa.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie jestem laikiem ale potrzebuję pomocy w temacie.

Hamulce Avid Code R , zakupione nowe , działanie / skutecznośc bez zarzutu ale jest jedna rzecz która mnie nieco drażni z punktu widzenia perfekcjonisty ;-)))

Mianowicie odległość klamek od kiery po ich naciśnięciu nie jest jednakowa a co za tym idzie minimalnie różny jest punkt przyłożenia klocków do tarczy.

Takie sprawy jak odpowietrzenie , regulacja ustawienia zacisku czy set-up klamek zrobione na perfect ,czy możliwa jest różna wydajność pomp w klamkach ?

Miałeś już taki problem ?

Dodam tylko , że kalmka tylna ma odpowiedni dla mojego zasięgu palcy skok po set-upie na maxa natomiast przód moim zdaniem schodzi za mocno do kiery mimo set-upu na maximum.

Klamki w tym modelu to chyba bliźniaki Elixira.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...